Ipad reperation af smadret skærm.

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Besvar
Brugeravatar
explore
Challenger
Kamera: Canon EOS 5 D MII
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Ipad reperation af smadret skærm.

Indlæg af explore » 11 jul 2012 13:45 pm

Ja jeg var så uheldig at tabe min nye Ipad i Grækenland, da coveret røg af magneten, og jeg ikke holdt ordentligt fast.
Lige ned på en lille sten, og hele skærmen krakkelerede og fik stjerner.

Nu er gode råd bogstaveligt talt dyre, ca. 2000,-kr for en ny skærm inkl. montering.

Fummel fingret som jeg er til små ting, turde jeg næsten ikke selv begynde at skifte den, men med god hjælp fra youtube, hvor flere gode sider viser hvordan man afmontere det gamle glas (det er nok det sværeste), tænkte jeg at, pyt, 800,-kroner for et nyt glas.. Jeg prøver.

Jeg bestilte glasset på nettet, og gik igang.
Med hårtørre varmer man siderne op, og forsigtigt med en lille plastik spartel arbejder man sig hele vejen rundt.
Jeg brugte 6 stk. Plektar (til at spille på Guitar med til dette), og til at sætte ind og adskille glasset fra limen.

Det er for kompliceret at skrive det hele her, men pas på ikke kom for langt ind og pas på kablerne, Se youtube

Afmonteringen, er der mange videoer af, men arbejd langsomt og forsigtigt.

Pas på ikke at komme for meget gammelt lim , m.m. på glas og LCD skærmen, Hold det fri for fedt og snavs.

Monteringen af glasset fandt jeg sidst i denne video, http://www.youtube.com/watch?v=95H9d5O67R8

dog måtte jeg købe 4 mm, dobbelt klæbende tape, til montering, da plastik strimlerne han bruger ikke fulgte med den nye skærm.

Alt i alt var det en smule kompliceret, især at få det gamle glas fra, og alle glasstumperne. HUSK at bruge beskyttelses briller, da de meget små glasskår, nemt hopper op i øjnene.

Jeg kastede mig ud i det, vel vidende at jeg normalt får lavet ged i den slags, og orker du ikke, kan man betale sig fra det.
Men jeg er nu stolt og glad for at have fået skiftet det selv, og alt virker perfekt.

Denne lille korte beskrivelse, er uden ansvar for hvordan det går dig, og er du usikker, så lad være, men jeg syntes nu alt i alt det var nemt.

Spørg gerne, hvis du sidder med noget.
Hilsen Kent.

k s
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER

Re: Ipad reperation af smadret skærm.

Indlæg af k s » 11 jul 2012 14:03 pm

Ud over de sparede penge, er der jo i høj grad tilfredsstillelsen ved selv at have løst en opgave, der så svær ud fra starten af! :D

Besvar