BÆRBAR til billedbehandling

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Brugeravatar
Rolando
Gammelsmølf
Kamera: Few medicin cure shaky hands - but IS does

Re: BÆRBAR til billedbehandling

Indlæg af Rolando » 27 nov 2012 01:30 am

Kongsfelt skrev:Men jeg skal også være realistisk... Så kan jeg købe et L-objektiv for prisforskellen :)
Et meget vægtende og imo yderst fornuftigt argument. :gogo: Så får du 2 lækre redskaber isf. 1. Billede

Omkring det indbyggede grafikkort, så understøtter deres S- og X-serie notebook Nvidia Optimus, så der kan switches fra det dedikerede Nvidia GTX660M 2GB -> til det integrerede Intel HD4000,
når der ikke kræves så meget grafik power.
Hvilket bl.a. gi'r mindre varme og mindre strømforbrug/længere batteri levetid, når man bruger den til de daglige gøremål.

Til gengæld så har disse ikke IPS panel - men et godt FullHD-LED AntiGlare panel (1920x1080) isf. Her er nogle af dem med Optimus mulighed:
- Vision X-Series NB3575+

Mvh. Bent

Löwen
Rang: Bruger
Rang: Bruger
Kamera: Nikon D300

Re: BÆRBAR til billedbehandling

Indlæg af Löwen » 13 jan 2013 17:36 pm

Hej - hvad fandt du ud af mht. computerindkøb?

Jeg står selv i nogenlunde samme situation. Min elendige HP-bærbar har efterhånden snart nået de tre år og den trænger VIRKELIG til en pensionering. Det er en lang og sej kamp at trække PS og LR på den og lysten til at redigere mine billeder er stort set ikke-eksisterende længere. Derudover så er den voldsom støjende, knap så bærbar (skal være tilsluttet oplader) og generelt bare en pain-in-the-ass at arbejde med og slæbe med i skole.

Derfor vil jeg nu til at opgradere til en computer, der er mere venligtsindet over for de tunge billedprogrammer. Computeren skal også bruges til skolearbejde, musikafspilning og surfing på nettet, men det regner jeg ikke med, bliver et problem såfremt den kan klare Photoshop.

En Macbook er jo en virkelig lækker sag - men samtidig også dyr og jeg har lidt en idé om, man betaler ekstra for lækkert design og navn. Kan man ikke få samme ydeevne andetsteds til lavere pris? Prisen på de 8-9000 kr. er jeg indstillet på at betale, hvis det er det bedste, men jeg vil gerne have sonderet markedet tilstrækkeligt inden.

Det jeg søger:
maskine, der kan håndtere billedprogrammer flydende (PS, LR og D300-rawfiler)
Så støjfri som muligt
God batteritid (hvis den kan klare en dag i skolen uden oplader vil det være lækkert)
Så få problemer med skidtet som muligt

Jeg ved godt, der både findes SSD-harddiske, retinaskærme og forskellige skærmpaneler, men jeg er også bange for, disse er en smule uden for budget. Kan det klares inden for budget, så det er det lækkert, men jeg kan nok ikke tillade mig at have det som must - budgettet taget i betragtning.

Jeg håber, I har noget at byde ind med
Mikkel

Besvar