Erfaringer med HP Z27s IPS skærm ?

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Besvar
Scratch
Rang: SUPERBRUGER

Erfaringer med HP Z27s IPS skærm ?

Indlæg af Scratch » 30 okt 2015 10:33 am

Hej FS,

Ja så er tiden til en ny skærm ved at være der. Jeg har sat mig lun på HP Z27s (Kan købe HP billigt igennem mit arbejde), den skal være afløser for min ellers dejlige Dell U2711, som jeg har haft i 4 år efterhånden, den er desværre begyndt at flimre en del :cry:

Er der nogen der har erfaringer med HP Z27s ?
Jeg skal docke til den med en HP Zbook, og en Surface 3 Pro.

http://www8.hp.com/dk/da/products/monit ... !tab=specs

Brugeravatar
jens ole
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Canon, Sony
Geografisk sted: Århus

Re: Erfaringer med HP Z27s IPS skærm ?

Indlæg af jens ole » 30 okt 2015 17:10 pm

Scratch skrev:Hej FS,

Ja så er tiden til en ny skærm ved at være der. Jeg har sat mig lun på HP Z27s (Kan købe HP billigt igennem mit arbejde), den skal være afløser for min ellers dejlige Dell U2711, som jeg har haft i 4 år efterhånden, den er desværre begyndt at flimre en del :cry:

Er der nogen der har erfaringer med HP Z27s ?
Jeg skal docke til den med en HP Zbook, og en Surface 3 Pro.

http://www8.hp.com/dk/da/products/monit ... !tab=specs
Jeg har en HP ZR24w og jeg er ganske godt tilfreds. Jeg har nu brugt den i flere år og købte den i sin tid til lidt over 3000 kr.
Jeg har ikke prøvet andre med ips panel, men den er skærme som ikke har ips panel langt overlegen til billedebehandling. I starten syntes jeg den røde og lidt den gule brændte ud, men jeg tror kun at det var fordi at jeg ikke havde kalibreret endnu og var vant til en Samsung skærm som mest var til spil. Nu føler jeg mig godt tilpas med skærmen, men det er jo også en vane sag. Min HP skærm er nok en del ældre end 4 år. Jeg kan ikke lige finde kviteringen på computeren, men den er nok fra omkring 2009 til 2010
Du bør dog være forberedt på at man ofte foretrækker det man er vant til mhst. skærme i begyndelsen. Jeg vil foreslå at du bestiller et test ark til skærm kalibrering hos xprint.dk. Og justerer skærmen ud fra det, da det er vigtigt at kalibrere før man kan vurdere skærmen. Det er ikke så præcist som f. eks. spyder, men det har fungeret for mig og det er gratis. Måske bortset fra fragt.
Mvh. Jens Ole

Brugeravatar
jens ole

Indlæg af jens ole » 30 okt 2015 17:14 pm

Nu har jeg kigget på dit link og jeg tror det er en lækker skærm. Sådan en kunne jeg godt ønske mig når min gamle HP skærm dør, men jeg er jo også vant til HP og har gode erfaringer med HP skærme.
Mvh. Jens Ole

Brugeravatar
Zafar Iqbal
Kamera: Pentax
Geografisk sted: København
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Zafar Iqbal » 01 nov 2015 18:10 pm

Jeg har ingen erfaringer med omtalte skærm- men den står som #1 på listen over den næste skærm jeg køber. Har kun læst en masse godt om den.

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af jakobdam » 02 nov 2015 08:53 am

Det er en god skærm - en af mine venner har den. Han købte sin et par måneder før min egen 24" brændte sammen, og da jeg havde rådet ham til netop HP Z27'eren overvejede jeg den naturligvis også selv. Imidlertid var prisen på Dell U2713MH faldet, og jeg valgte i stedet for Dell'en. Det har jeg bestemt ikke fortrudt, og jeg blev så glad for den at jeg også valgte den til min arbejdsplads.

Det fede ved Dell U2713MH er at den er fabrikskalibreret med en ret præcis sRGB-profil. Det er særdeles brugbart - især for dem der ikke har en hardwarekalibrator.

Nu om dage er U2715 den aktuelle model, og der er fejlraten for kalibreringen faldet markant. Ikke at den var dårlig før, med den jeg har - men den accepterede fejlrate fra Dells side af, er faldet til 1/5 af før. Det bør kunne ses og mærkes. Så U2715H er min anbefaling - se anmeldelse af den her:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2715h.htm
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

Scratch

Indlæg af Scratch » 03 nov 2015 09:41 am

Hej skal i alle sammen have, tak for jeres svar.

Jeg er ikke så bekymret for kalibreringen, jeg har og bruger min Colormunki photo til både printer og skærm, så den burde også kunne klare den nye.
De sidste 2 skærme jeg har haft har været Dell, og dem har jeg været rigtig glade for, især min U2711 synes jeg har gjort det godt.
Så jeg har helt sikkert også kigget på deres nye skærme.

Jeg vil gerne have en 4K skærm denne her gang, så Dell P2715Q er også med i overvejelserne, men nu kan jeg bare få den HP til en god pris, så derfor var den lidt interessant :)

Jeg tror lige jeg må ind og nærlæse Dell P2715Q vs HP Z27s og age min beslutning derfra, er der andre skærmen jeg bør have med i mine overvejelser.
Den skal væghænges i det nye hus, så at den er lidt lækker at se på ville heller ikke gøre noget, det kan man jo ikke just sige om hverken HP'en eller Dell'en...

Scratch

Indlæg af Scratch » 06 nov 2015 16:05 pm

Så fik jeg læst lidt mere om de skærme der hitter for tiden, og jeg må indrømme jeg er faldet lidt for en Dell U3415W. Er der nogen der har erfaringer med den ? Den kan findes til 6000 kr så omtrent samme pris som de andre.
Jeg arbejder en del hjemmefra, og har nu brugt et 2 (3 skærm setup med min bærbare) skærms setup, som jeg kan se fordelen i kan blive til en skærm.

http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=da&s=dhs

Brugeravatar
jens ole

Indlæg af jens ole » 06 nov 2015 17:12 pm

Jeg må indrømme at jeg også finder HP´s projectorisme problematisk. Selvom jeg syntes de ofte laver nogle gode produkter.
Når man accepterer og downloader deres software kan man komme ud for at de gør bestående software utilgængelig. F. eks. kan man ved nogle printere ikke fravælge HP´s print setup, og Windows´s er ikke længere tilgængelig. Det betyder at når man vælger papirtype er der kun HP papirpå listen. Og man kan ikke fravælge HP´s print setup. Ligeledes er Windows programliste heller ikke tilgængelig på min HP arbejds pc. Derimod er der, nu kun, en liste lavet af HP tilgængelig. Også Windows defragmentering og clean-up som fjerner midlertidige filer forsvundet på min arbejds pc. Alt under tilgængelig i programlisten er forsvundet bortset fra et tastetur værktøj.
Da jeg installerede print software til en HP printer skrev folk at jeg skulle fravælge HP´s print egenskaber og set-up, men der var simpelthen ikke den mulighed. Vil man bruge HP tvinger de en til at bruge deres programmer.
Så selvom at jeg syntes min skærm har været fantastisk, ville jeg nok, hvis jeg skal være ærlig , ikke købe nogle som helst produkter fra HP.
Og er det alligevel muligt at omgå deres software for en pc kyndig, så hader jeg projectorisme så meget at jeg ikke ville købe deres produkter. For der er ingen tvivl om at HP vil presse kunder til at bruge deres programmer ved at deaktivere de oprindelige programmer.
Når man f. eks. kun har HP papir som valgmulighed í HP´s print setup har man ingen mulighed for at vide hvad man skal vælge hvis man ikke bruger HP papir. Og så vil mange nok kun købe HP papir.
Jeg ved ikke om alle printere og PCer fra HP har disse problemer. Min første PC, som var HP havde ikke disse issues, men den gik også ret hurtigt itu.
Jeg syntes lige at jeg ville nævne disse ting.

Mvh. Jens Ole

Besvar