Ekstern harddisk virker (nu) kun til Windows

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Brugeravatar
hkb
Challenger
Kamera: Olympus m4/3
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Ekstern harddisk virker (nu) kun til Windows

Indlæg af hkb » 11 jul 2016 14:30 pm

m koch skrev:Den Toshiba 1TB harddisk jeg var så glad for at have købt på tilbud, den driller.

Efter at have fungeret utrolig sikkert og hurtigt står den nu blot og blinker mens den er sat til Macbook Pro. Jeg tog den fra og satte den til en Windows Lenovo: ingen problemer, alle filer og mapper er der og er i orden. Der er 900 GB på den.

Men det er jo noget skrammel, for det er Mac maskinerne jeg bruger fordi de har Retina skærme, og det er ulige meget bedre end en ældre arbejdsmaskine hvor skærm og skærmkort ikke er prioriteret.

Nogen der har en ide om hvordan jeg kan reparere uden at forsøge en formatering? Alternativt må jeg købe en til og dublere den på en PC.
det kan skyldes at den har været taget fra computeren uden at blive unmounted rigtigt

prøv at sætte den til computeren og lad den være sat til i nogle timer, det kan ind imellem få den på ret køl igen
Hans Kristian Hannibal-Bach, Odense
Fotografering tilbydes: Events, produktfoto, bryllup, dåb, konfirmation, portræt, koncert osv
Hannibal-Bach

Brugeravatar
m koch
Rang: BURST MODE
Kamera: Canon 1, 5 & 7 + EF optikker, Eos M, olympus

Indlæg af m koch » 12 jul 2016 13:01 pm

Ja, det har jeg tænkt på som en årsag. Men så skal det være fordi de har arbejdet videre i sekunder efter den er "meldt ud" - det er noget jeg er omhyggelig med, men det kan kikse.

Jeg sætter den til igen, så kan de stå og gøre hvad den vil....
Venlig hilsen Michael
Sydsjælland
----
Canon 1D n mkll - 1D mklll - 30D - 5D - 7D - EOS M
Analog Canon (samler) o.a.

Brugeravatar
m koch
Kamera: Canon 1, 5 & 7 + EF optikker, Eos M, olympus

Indlæg af m koch » 12 jul 2016 14:58 pm

3 timer. 3 timer! det var løsningen. Jeg siger tak. Det er bare lækkert at der er nogen der gider dele erfaring med andre så man kan løse dumme tekniske sten på vejen mod en sjovere og mere praktisk dag. Jeg bukker ydmygt :-) :zjump
Venlig hilsen Michael
Sydsjælland
----
Canon 1D n mkll - 1D mklll - 30D - 5D - 7D - EOS M
Analog Canon (samler) o.a.

Brugeravatar
hkb
Challenger
Kamera: Olympus m4/3
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af hkb » 12 jul 2016 19:13 pm

m koch skrev:3 timer. 3 timer! det var løsningen. Jeg siger tak. Det er bare lækkert at der er nogen der gider dele erfaring med andre så man kan løse dumme tekniske sten på vejen mod en sjovere og mere praktisk dag. Jeg bukker ydmygt :-) :zjump

super det lykkedes :-)
Hans Kristian Hannibal-Bach, Odense
Fotografering tilbydes: Events, produktfoto, bryllup, dåb, konfirmation, portræt, koncert osv
Hannibal-Bach

btp
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen
Kamera: Minolta Dimage A2

Indlæg af btp » 27 nov 2016 01:20 am

1. Windows
2. mac
disse to systemer snakker ikke samme sprog derfor virker det ikke. Når du har taget din backup så sæt den til din mac og converter din ex-tern til den´s system

og er enig med ChristianSH. vedr. nas-server vil du være 100% sikker så køb en rigtig server der tager backup hver dag, så går du ikke galt i byen

Besvar