Fra Mac til PC - men hvilken PC? (video og fotoredigering)

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Besvar
sorensm
Rang: Lærling
Rang: Lærling

Fra Mac til PC - men hvilken PC? (video og fotoredigering)

Indlæg af sorensm » 22 apr 2018 14:27 pm

Jeg har haft Mac i mange år. Senest en iMac, der har overlevet siden 2012 (3,1 GHz Intel Core i7, 16 GB 1600 MHz DDR3 ram, NVIDIA GeForce 650M 512MB).

Nu skal jeg købe ny, og jeg hælder til at skifte til PC.

Mit primære behov er videoredigering (Premiere Pro) og fotoredigering (Photoshop). Foto og video stammer fra DSLR. Nogen gange suppleret med mobilkamera. Det er til hobbybrug. Film oftest 5-10 minutters varighed.

Jeg vil helst have en bærbar PC, men jeg vælger en stationær, hvis det er nødvendigt for at arbejde fornuftigt med videredigering. Den bærbare vil oftest være tilsluttet strømstik.

Jeg har selvfølgeligt googlet efter løsninger, men jeg må indrømme, at jeg er faret vild i forslag og specifikationer. Jeg vil derfor være meget taknemmelig, hvis nogen kan pege på et konkret produkt. Gerne ud fra erfaring med video- og billededigering, men alle forslag modtages. Evt. også at jeg alligevel vær holde mig til en Mac. Jeg har ikke mod på at samle PC selv.

Prisen helst ca. 6-10.000 kr. Jeg kan dog leve med, at den bliver lidt dyrere, hvis det er nødvendigt. Det skal være inkl. skærm, mus osv., hvis det er en stationær.

Vh
Søren

Besvar