Kortlæser

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Besvar
Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

Kortlæser

Indlæg af JenODem » 28 apr 2018 11:29 am

Jeg skal have en ny HURTIG kortlæser - hvad kan i anbefale?

Jeg har iøjeblikket en Lexac USB 3.0 læser (LRW300J) magen til ubrugelig lort skal man lede længe efter. Jeg har prøvet at installerer drivere brugt lange kabler korte kabler, Windows 7 og nu windows 10 - MAC (macbook pro og en Air) og røv langsom det er den på både Compact Flash og SD slottet. PLEASE help.

Lige nu kopierer den med en hastig hed på MAX 3.5mB sec. . . . . .svinger meget helt ned til 0. . . . . .

/JenoDem

Brugeravatar
youngman
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon D810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Re: Kortlæser

Indlæg af youngman » 28 apr 2018 12:16 pm

ja man har haft nogle stykker efterhånden - de 2 bedste jeg har haft er Sandisk og den jeg har nu Buffalo. Alle har været lavet i Kina, så det er vist også lidt lotteri involveret.

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af cowgirl » 28 apr 2018 12:39 pm

Jeg har haft denne: Lexar Professional UDMA Dual Slot USB 2.0 Reader ( UDMA CF/ CF/SD/SDHC Cards ) som jeg var meget glad for da jeg brugte CF-kort. Den er vist desværre ikke på markedet lige p.t.

Nu bruger jeg den indbyggede SD-kortlæser i min pc.
Hilsen Cowgirl
---------------------------
Cowgirl on flickr
---------------------------

Brugeravatar
Bo Bjerre
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Indlæg af Bo Bjerre » 28 apr 2018 14:38 pm

Du har en hurtig kortlæser, men hastigheden bliver ikke bedre end det svageste led i rækken. Jeg kender ikke mac'er. Men Det er vigtigt, at Du bruger et USB-3 kabel, og at porten i maskinen er en USB-3 port (de er blå)
Jeg bruger selv omtalte læser, på en hurtig maskine med W10/64 og opnår hastigheder, der meget godt passer med denne: https://www.cameramemoryspeed.com/revie ... ii-reader/
På arbejde har jeg en Transcend RDF9K læser, som også er hurtig.
De er begge produceret i Kina, lige som de meste andet computerhardware. Hastigheden har ikke noget at gøre med hvilket land, der har monteret komponenterne :-)
Hvis Du ikke kan opnå noget, der ligner hastighederne, der omtales på cameramemoryspeed.com er det ikke læserens skyld, og fejlen skal søges andetsteds...
Bo //

Brugeravatar
phw

Indlæg af phw » 28 apr 2018 15:27 pm

Jeg har en Lexar LRW30U kortlæser og oplever ikke nogen problemer.

Jeg har lige lavet en test, hvor jeg kopierer 13,5 Gb fra mit CF kort in på PC'en.

Kopierer jeg ind på min SSD disk, kopieres der under hele forløbet med mellem 110-130 Mb/sec.
Kopierer jeg ind på den traditionelle harddisk (5400 r) startes der med ca. 100 mb/sec. Efter noget tid falder det til 40-60 Mb/s.

(Fra CF kort)

Så vidt jeg husker har der været en Firmware opgrade Lexar læseren.

Brugeravatar
Bo Bjerre

Indlæg af Bo Bjerre » 28 apr 2018 15:53 pm

PHW: Det viser jo, at det ikke er kortlæseren, men restena af systemet (Det roterende magnetpladelager), der sætter grænsen...
Bo //

Brugeravatar
JenODem
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 28 apr 2018 17:02 pm

Det er et USB 3.0 stik (blå plastik) direkte på bundkortet (6 mdr gammel) og et af kablerne er det der fulgte med læseren. Et af kortene er et Lexar 16GB UDMA 7 og et SD kort Sandisk 16GB class 10.

Hastigheden er ikke bedre hvis jeg kopierer ind på den SSD jeg har i maskinen eller til min NAS på netværket for den sags skyld.

Brugeravatar
Bo Bjerre

Indlæg af Bo Bjerre » 28 apr 2018 17:51 pm

OK, hardwaren ser ud til at være brugbar, men jeg kan ikke hjælpe dig længere. Min opfattelse er, at det ikke vil ændre noget at du forbander kortlæseren, eller køber en anden,
Bo //

Brugeravatar
phw

Indlæg af phw » 28 apr 2018 18:53 pm

Hvilken hastighed oplever du??

Har du en USB 3.0 Harddisk? Har du prøvet at kopierer de samme filer fra USB disken over på Harddisken? Hvilken hastighed oplever du her?

Brugeravatar
youngman
Kamera: Nikon D810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 29 apr 2018 03:22 am

Bo Bjerre - min kommentar med at de var lavet i Kina var møntet på kvalitetskontrollen eller mangel på samme - ja det er vidt forskellig fra product/fabrikat er jeg klar over.

Brugeravatar
Peterpan
Kamera: Canon EOS 5D M III

Indlæg af Peterpan » 29 apr 2018 18:12 pm

De kort du nævner class 10 er de ikke langsomme, kortet i sig selv skal vel kunne følge med.
Synes at huske at Class 10 skrivehastighed tilfredsstiller med omkring 30-40 MB/s.
Men det kan godt være jeg er galt på den.
/ Peter Pan

Brugeravatar
Bo Bjerre

Indlæg af Bo Bjerre » 29 apr 2018 19:29 pm

Hej Erik,
Der var ikke noget negativt ment. Mange af mine nyere Nikon objektiver er "made in China". Min Sony telefon kommer også derfra. Som Du skriver: Det handler nok mere om hvordan tingene er konstrueret, og om der er kontrol med produktionen.
Husk, at CE mærkning har to ansigter: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ort_ce.png
Bo //

Besvar