Tablet til redigering anno 2018

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Besvar
Brugeravatar
Jesper A. H.
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Sony A7, Sony A77 og Canon G12
Geografisk sted: Brønshøj

Tablet til redigering anno 2018

Indlæg af Jesper A. H. » 07 jun 2018 10:50 am

Jeg har fået den ide at jeg gerne vil kunne foretage redigering på farten... (når nu mit Sony A7 kan overføre billederne trådløst til tlf/tablet)

Umiddelbart har jeg prøvet det på min iPhone 6S og rent teknisk fungerer det rimelig smertefrit : overførsel sker via Sonys PlayMemories app (wi-fi) og redigering i enten Snapseed, Lightroom mobile eller hvad jeg nu lige synes er smart.
Herefter typisk upload til enten Flickr eller Facebook (typisk hurtig redigering til Facebook - og så senere lidt mere "kæleri" på PC inden upload til Flickr).
So far, so good - men en skærm i den størrelse (alm. iPhone 6S - IKKE plus udgaven) er ikke velegnet til mine fingre/øjne... Ikke hvis det skal foregå med et minimum af præcision/kontrol...

Jeg har kigget på iPad mini med wi-fi (så kan jeg bruge mobilen til internetforbindelse og uploade den vej rundt) - størrelsen passer mig fint og hvis det er wi-fi uden 4G er prisen også ok (omkring de 3.000,- for en 128 gb model).

Men hvad findes der af alternativer ? Jeg har været i apple folden i snart mange år og har ikke følt behov for at kigge andre steder, så har slet ingen fornemmelse af hvad jeg skal kigge efter...

Kravene må være noget i denne retning :
- Pris og størrelse som en ipad mini (7,9" skærm) - max 3.000,-
- God opløsning/kontrast/farver/lys
- Tilstrækkelig motorkraft til at trække redigering af 24 mPix billeder
- Hukommelse kan altid udvides med SD-kort, right ?

Hit me !
Jesper A. H.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Det er for nemt at være Negativ !
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nu osse på flickr : http://www.flickr.com/photos/hollensen/
Og 500px : https://500px.com/jesperarvedlundhollensen

Besvar