Refleksvest påtrygt Fotograf.

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Brugeravatar
Palshøj
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: leica Q, Oly E-410, 5D mk II/III, 60D
Geografisk sted: Nykøbing Sj

Refleksvest påtrygt Fotograf.

Indlæg af Palshøj » 23 okt 2014 10:23 am

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at poste, men jeg våger pelsen.

Når jeg er ude og fotografere til forskellige arrangementer, så oplever jeg ofte at det ville være en fordel, hvis man adskilte sig fra andre deltagere, herfor tænker jeg, en refleksvest med ordene fotograf på ryggen.

Det burde måske give sig selv, når man går rundt med et kamera, men jeg oplever ofte at det ikke er nok.

Jeg har prøvet at finde sådan en vest. Uden held.. nogen der ved hvor man kan købe dem.

Hilsen Henrik

Brugeravatar
Esben Sørensen
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Refleksvest påtrygt Fotograf.

Indlæg af Esben Sørensen » 23 okt 2014 10:44 am

Hej

Jeg har en sikkerhedsvest med et stort firmalogo på ryggen, så du kan i hvert fald være sikker på at sådan en findes. Jeg ved desværre ikke hvor den er blevet købt.

Her er link til en online butik der efter eget udsagt laver veste med tryk. http://tex-tryk.dk/billig-sikkerhedsvest
De skriver dog ikke noget om hvor på vesten trykket sidder.

Alternativt kan du nok få fremstillet et skilt i stof og selv gå igang med synålen... :)

Mvh. Esben

Edit: jeg har lige checket. Når vesten er i kurven kan du tilføje dit logo og det kan, efter valg, trykkes på både for og bag.

Billedglad

Indlæg af Billedglad » 23 okt 2014 10:50 am

Palshøj skrev:Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at poste, men jeg våger pelsen.

Når jeg er ude og fotografere til forskellige arrangementer, så oplever jeg ofte at det ville være en fordel, hvis man adskilte sig fra andre deltagere, herfor tænker jeg, en refleksvest med ordene fotograf på ryggen.

Det burde måske give sig selv, når man går rundt med et kamera, men jeg oplever ofte at det ikke er nok.

Jeg har prøvet at finde sådan en vest. Uden held.. nogen der ved hvor man kan købe dem.

Hilsen Henrik
Pudsigt, når jeg er ude at fotografere, så plejer jeg at iføre mig beklædning der passer til situationen.
Hvad er det egentligt for nogle arrangementer du fotograferer?

Brugeravatar
Palshøj

Indlæg af Palshøj » 23 okt 2014 11:11 am

Billedglad skrev: Pudsigt, når jeg er ude at fotografere, så plejer jeg at iføre mig beklædning der passer til situationen.
Hvad er det egentligt for nogle arrangementer du fotograferer?
Typisk arrangementer hvor alle har samme tøj på.... Incl. mig.

Brugeravatar
JPFoxtrot
Moderator
Moderator
Kamera: Canon 5D IV og II, Olympus E-5
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:

Indlæg af JPFoxtrot » 23 okt 2014 11:14 am

Men vil du ikke tiltrække megen ekstra opmærksomhed med sådan en vest? Altså så meget at det kan ses på billederne?

Brugeravatar
Palshøj

Indlæg af Palshøj » 23 okt 2014 11:21 am

JPFoxtrot skrev:Men vil du ikke tiltrække megen ekstra opmærksomhed med sådan en vest? Altså så meget at det kan ses på billederne?
Det tror jeg ikke.

Brugeravatar
Hasseltoft
Challenger
Kamera: Canon 5D III
Geografisk sted: København K
Kontakt:

Indlæg af Hasseltoft » 23 okt 2014 11:28 am

Når jeg ser fotografer med sådan en vest, tænker jeg det er arrangementets officielle fotografer, og så får man vel udleveret vesten.
Hvis man er "en tilskuer med et kamera" har man jo ingen specielle privilegier og dermed vel heller ikke brug for en vest?
Eller er der noget jeg overser?
Venlig hilsen Jesper

Brugeravatar
John Nyberg
Kamera: Pentax K1 og K5 samt Olympus E-30
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af John Nyberg » 23 okt 2014 11:30 am

Jeg kender kun arrangementsfoto fra koncerter og der vil det bestemt ikke være godt med sådan en vest (lampe) på. Når jeg er på scenen, kan jeg tydeligt se, at mange i publikum er meget opmærksomme på mig. Dvs. kamerakig fra publikum - og det er selvom jeg altid er helt i sort, og i øvrigt forsøger at gemme mig lidt.

Billedglad

Indlæg af Billedglad » 23 okt 2014 11:46 am

Palshøj skrev:
Typisk arrangementer hvor alle har samme tøj på.... Incl. mig.
Så forstår jeg bedre, hvis alle deltagerne har gule veste på, så bør du også iføre dig en, så du ikke stikker for meget ud.

Brugeravatar
JPFoxtrot
Moderator
Moderator
Kamera: Canon 5D IV og II, Olympus E-5
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:

Indlæg af JPFoxtrot » 23 okt 2014 12:21 pm

Jeg synes bare at jeg personligt får de bedste øjebliksbilleder, hvor dem jeg fotograferer ikke lige er opmærksomme på at fotografen står der og tager billeder.

En vest som skriger fotograf må have til hensigt at få folk til at vige pladsen, og dem som ikke vil fotograferes til at løbe væk fra stedet. Det kan selvfølgelig også have sine fordele i visse situationer, men som udgangspunkt ville jeg, som fotograf, allerhelst bare kunne være en flue på væggen :) (det tillader mit korpus dog så ikke)

Brugeravatar
Palshøj

Indlæg af Palshøj » 23 okt 2014 12:22 pm

Hasseltoft skrev:Når jeg ser fotografer med sådan en vest, tænker jeg det er arrangementets officielle fotografer, og så får man vel udleveret vesten.
Hvis man er "en tilskuer med et kamera" har man jo ingen specielle privilegier og dermed vel heller ikke brug for en vest?
Eller er der noget jeg overser?
Venlig hilsen Jesper
Det er netop sådanne arrangementer jeg snakker om, men vi har ikke sådan nogle veste i firmaet, derfor er jeg på udkig efter hvor man kan købe dem, men da vi ikke skal bruge 10, men max 2. så er det nok lidt dyrt hvis vi skal have dem specielt lavet.

Brugeravatar
Palshøj

Indlæg af Palshøj » 23 okt 2014 12:38 pm

Ps. Det er super hvis i syntes det er dumt, og i ikke kan bruge sådan en. Det har jeg den ypperste respekt for. Det jeg spurgte om i denne tråd er også kun hvor de kan købes. Det var alt.

Brugeravatar
Hasseltoft
Challenger
Kamera: Canon 5D III
Geografisk sted: København K
Kontakt:

Indlæg af Hasseltoft » 23 okt 2014 12:42 pm

I Panduro hobby kan man købe et materiale man kan printe på og derefter stryge på tøj, det er ikke så dyrt og skulle holde godt.
Venlig hilsen Jesper

Brugeravatar
Palshøj

Indlæg af Palshøj » 23 okt 2014 12:53 pm

Hasseltoft skrev:I Panduro hobby kan man købe et materiale man kan printe på og derefter stryge på tøj, det er ikke så dyrt og skulle holde godt.
Venlig hilsen Jesper
Tak for fiffet Jesper.

Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 23 okt 2014 14:01 pm

Hej

Emnet er da yderst relevant.

Når jeg fotograferer motorløb - cykelløb med videre bliver jeg med kamera uden vest gennet væk - hvorimod jeg ofte bliver accepteret og kan færdes mere frit, med vesten - den jeg har står der official bagpå - men alle kan se at jeg fotograferer og det gør officials jo ikke. Jeg bliver dog til motorløbene bedt om at underskrive en kontrakt/formular hvor arrancøren fritager for at betale en erstatning hvis jeg kommer til skade.

Koncert fotografering er jo noget ganske andet. Her er det et sikkerhedsspørgsmål.

Besvar