Taske / Rygsæk

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
Gicls
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen
Kamera: 0
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Taske / Rygsæk

Indlæg af Gicls » 30 mar 2016 10:51 am

Hejsa,

Har endelig fået ehrvervet mig et kamera. Det blev til et Canon 100D hvilket jeg er ovenud tilfreds med.

Nu skal jeg så ud og finde mig en taske. Og hold da op et udvalg. Det er squ lige i overkanten :)

Jeg er på udkig efter en taske hvor jeg naturligvis kan have mit kamera forsvarligt, men også hvor der er plads til lidt ekstra ting og sager som man nu render rundt med på ferier osv. Penge, pas, papirer en flaske vand osv osv. Og selvfølgelig på sigt et lidt større Objektiv.

Jeg er nok mest til en rygsæk ligende da det vel er mest behageligt at rende rundt med.

Må indrømme at jeg nødigt vil bruge meget mere end 500 kr. - Hvis det overhovedet er muligt.

Er der en taske / rygsæk i kan anbefale. Og evt. en forhandler?

Brugeravatar
Henrik9
Challenger
Kamera: Nikon D700

Re: Taske / Rygsæk

Indlæg af Henrik9 » 30 mar 2016 13:46 pm

Hej og velkommen!
Ja jeg ville også satse på en rygsæk. Kom selv til at købe et "monster" af en taske med bærerem/håndtag men den er meget uhandy! Så jeg har fortrudt, at jeg ikke straks købte en rygsæk.
Jeg kan ikke anbefale noget mærke, da jeg jo ikke selv har èn, men prøv at skrive fotorygsæk i Den Blå Avis, så dukker der fine sager op, sågar ned til 500,- og, vistnok, derunder.

:gogo:

Brugeravatar
skala
Challenger
Kamera: En lang række mærker, analog og digital
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af skala » 30 mar 2016 13:58 pm

Tillykke med kameraet.
Den perfekte fototaske findes ikke :-)
Ofte har man forskellige behov på forskellige tidspunkter. Jeg selv har en 4-5 forskellige tasker + en trolley. Men jeg har også en ordentlig stak forskellige kameraer og sommetider har jeg 3 kameraer og en række objektiver med, andre gange kun et mindre analogt slr med.

Men, hvis det ikke må koste alverden, så er dette måske en mulighed:
http://www.photogadget.dk/dk/rygsaek/27 ... gsaek.html

Brugeravatar
niels.hr.hansen
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon D7200
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af niels.hr.hansen » 30 mar 2016 17:38 pm

Jeg mener heller ikke du finder en taske der dækker alle dage.

Til ture hvor jeg ikke har planlagt hvad jeg tager billeder af, har jeg oftest en rygsæk med. Det giver plads til kamera, 3-4 objektiver, div. løsdele, computer og en vandflaske i en meshlomme på ydersiden, for jeg vil ikke have vand inde i tasken.
Til ture hvor jeg har planlagt hvad jeg skal tage billeder af kan jeg typisk nøjes med kamera, 1-2 objektiver og lidt løsdele. Der bruger jeg en messenger taske, den er lettere end rygsækken og signalere ikke at der ligger for 10k++ kr i tasken. Igen vandet er uden på!

Har købt mine tasker på nettet og har derved sparet lidt på momsen.

Brugeravatar
BjarneNybo
Kamera: Canon EOS 7D

Indlæg af BjarneNybo » 31 mar 2016 11:15 am

Det er vel ikke momsen man sparer på men den samlede pris.
Er man selvstændig erhvervsdrivende er det da netop en fordel at der er moms at momsen kan afløftes.
Gode fotodage Bjarne

Besvar