Erfaringer med digitfoto.de

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
Brugeravatar
Jacob A.
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Nikon D800
Geografisk sted: Nørrebro

Erfaringer med digitfoto.de

Indlæg af Jacob A. » 01 apr 2016 07:38 am

Jeg er ved at lægge en bestilling hos ovenstående firma. Bestillingsformularen indeholder et felt, der hedder "vat (optional)".
Betyder det, at det ikke bliver sendt indenfor EU's grænser?
Det er ikke sådan, at jeg skal til at betale moms oveni? Så køber jeg bare dimsen et andet sted.

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Erfaringer med digitfoto.de

Indlæg af nikon » 01 apr 2016 08:27 am

Det er normalt at man tillægger differencen mellem momsen i det pågældende land og så dansk moms.....eller al momsen.....du ser jo også priser i Danmark excl. moms.

Totalprisen samt fragt fremgår normalt af det sidste skærmbillede inden du trykker OK for kortbetaling.

Told og importafgift er noget helt andet, og det kommer oveni ved handel med lande uden for EU.

Vær i øvrigt opmærksom på hvorfra varen sendes.....det sker at man f.eks. på amazon.co.uk ser at varen sendes fra Kina....og så er der fuld skrue på afgifterne når varen koster over 80-90 kr excl. fragt.

/preben

Brugeravatar
skala
Challenger
Kamera: En lang række mærker, analog og digital
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af skala » 01 apr 2016 08:35 am

Jacob A. skrev:Jeg er ved at lægge en bestilling hos ovenstående firma. Bestillingsformularen indeholder et felt, der hedder "vat (optional)".
Betyder det, at det ikke bliver sendt indenfor EU's grænser?
Det er ikke sådan, at jeg skal til at betale moms oveni? Så køber jeg bare dimsen et andet sted.
Mon ikke "vat" betyder at du kan angive et evt. CVR-nummer, hvis du har et momsregistreret firma.
Tyskland er jo som bekendt et EU land og derfor skal du kun betale den tyske moms. Dog med den krølle, at hvis virksomheden omsætter for over et eller andet beløb i Danmark, så skal de bruge den danske momssats.

Brugeravatar
Jacob A.

Indlæg af Jacob A. » 01 apr 2016 09:18 am

Tak for de mange hurtige svar! Jeg må indrømme, at jeg stadig er lidt i tvivl, om jeg lige pludselig står med en ekstraregning på 25% af købsprisen. Jeg må prøve at skrive til firmaet.

Brugeravatar
Jacob A.

Indlæg af Jacob A. » 01 apr 2016 12:17 pm

Så er der svar fra butikken:

"you can leave the VAT field blank if you are not reseller.

Mit freundlichen Grüßen aus Saarbrücken
Kind regards from Saarbrücken, Germany"

Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 01 apr 2016 12:54 pm

Hvis du var registreret hos Skat Danmark (Moms registreret) kunne du tampe dit nummer ind her og de vil sælge til dig uden moms, der handles momsfrit imellem firmaer indenfor EU.

De kan tjekke i en database under EU om du er ejer af moms nummeret og om det er godkendt til handel - så ikke noget med bare at tampe den lokale fodboldklubs nummer ind det dutter ikk.

/JenODem

Davor
Rang: Bruger
Kamera: Nikon D700

Indlæg af Davor » 03 apr 2016 11:48 am

Jeg har bestilt fotogrej hos dem flere gange helt uden problemer. En`gang har jeg overført pengene på forhånd. :| . Det gør jeg så ikke mere. Men, alt i alt det har problemfri for mig.

Brugeravatar
Jacob A.

Indlæg af Jacob A. » 03 apr 2016 16:52 pm

Skete der noget?

Davor
Kamera: Nikon D700

Indlæg af Davor » 03 apr 2016 19:21 pm

Jacob A. skrev:Skete der noget?
Nej, men jeg plejer at betale med Master eller Visa kort. Men nogle/mange tyske hjemmesider har stadig ikke option med at betale med kreditkort. Har heldigvis aldrig været ud for noget grimt.

Besvar