SD-kort med Wifi - hvilket?

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Brugeravatar
Ballesen
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Canon EOS 5DSR
Geografisk sted: San Jose, CA

Re: SD-kort med Wifi - hvilket?

Indlæg af Ballesen » 11 dec 2016 02:21 am

Hasseltoft skrev:Det var eye-fi kortet jeg spurgte til
Jeg opgav eye-fi kortet da jeg så hvor langsomt det var til at overføre Raw filer.

I modsætning til W-E1 kortet giver eye-fi kortet dig ikke nogen muligheder for at kontrolere kameraet.

Så igen, så tror jeg stadig at en Camranger, eller lignende, løsning er mere anvendelig.

Canon har også en noget dyrere løsning til både trådet og wireless overførsel, men den kender du nok allerede.

https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... itter.html

Brugeravatar
Tipman
Kamera: Canon 7D
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Tipman » 11 dec 2016 09:48 am

Nogen der ved hvor Canon E-W1 kan købes?
Venlig hilsen
Frank

Beauty lies within...
http://www.flikfoto.dk

Brugeravatar
Hasseltoft
Challenger
Kamera: Canon 5D III
Geografisk sted: København K
Kontakt:

Indlæg af Hasseltoft » 11 dec 2016 12:25 pm

Ballesen skrev:
Hasseltoft skrev:Det var eye-fi kortet jeg spurgte til
Jeg opgav eye-fi kortet da jeg så hvor langsomt det var til at overføre Raw filer.

I modsætning til W-E1 kortet giver eye-fi kortet dig ikke nogen muligheder for at kontrolere kameraet.

Så igen, så tror jeg stadig at en Camranger, eller lignende, løsning er mere anvendelig.

Canon har også en noget dyrere løsning til både trådet og wireless overførsel, men den kender du nok allerede.

https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... itter.html
Tak skal du have Ballesen.
Så måske klarer eye-fi kortet sig fint med en mindre jpeg.
venlig hilsen Jesper

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:

Indlæg af nikon » 11 dec 2016 20:37 pm

Som jeg har forstået det er problemet med eye-fi kort og lign. at de skal konkurrere med alle de andre luftbårne signaler som bluetooth, rooming fra mobiltelefoner mm. og derfor kan signalet miste en del i hastighed eller helt falder ud.

Jeg ved ikke om W-E1 og Camranger har samme problemer ?
/preben

Brugeravatar
ChristianSH
Kamera: Canon 6D

Indlæg af ChristianSH » 11 dec 2016 20:59 pm

Jeg forestiller mig mere at problemet er størrelsen simpelthen gør at antennen der sender signalet - ofte gennem et metal hus, ikke er kraftig nok. Andre signaler som du nævner kan skabe yderligere forstyrrelser, omend de kører på forskellige frekvenser og ikke burde påvirke nævneværdigt.

Camranger er en ekstern gadget og ydermere noget større, så potentialet til at virke bedre er til stede.

Brugeravatar
Ballesen

Indlæg af Ballesen » 11 dec 2016 21:27 pm

Jeg havde mit eye-fi kort på samme net som min bærebare. Når det skulle overføre et Raw billede fra mit kamera til min desktop tog det en evighed. Når jeg beder mylio hente den originale af et tilsvarende billede fra min desktop til en bærbar der står lige ved siden af kameraet, tager det et par sekunder.

Tror at eye-fi kører på 2.4 GHz og min computer på 5.0 GHz. Det kan i teorien være forskellen. Men i praksis betyder det blot at det er ubrugeligt.

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 12 dec 2016 12:13 pm

Jeg købte oprindeligt mit eye-fi kort for at kunne se billederne (JPEG) på min iPad straks efter jeg havde taget dem. Det jeg oplevede var at overførslen gasnke enkelt gik i stå midt i en fil og eneste mulighed for at starte den op igen var at genstart appen, afbryde forbindelsen til eye-fi trådløse netværk, koble sig på igen, starte appen og så håbe på overførslen startede igen, hvilket den ofte ikke gjorde. eye-fi kortets netværk smed også ofte iPadden af selvom iPad og kamera var lige ved siden af hinanden.

Efter nogen dages kamp flåede jeg eye-fi kortet ud af kameraet og siden har det ligget et sted i bunden af min fototaske. Jeg savner det ikke!

Mvh. Esben

Brugeravatar
Hasseltoft
Challenger
Kontakt:

Indlæg af Hasseltoft » 12 dec 2016 12:24 pm

Det lyder ikke godt Esben.
Hvor store var jpeg filerne og hvor lang tid siden er det du prøvede?

Venlig hilsen Jesper

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 12 dec 2016 13:11 pm

Hasseltoft skrev:Det lyder ikke godt Esben.
Hvor store var jpeg filerne og hvor lang tid siden er det du prøvede?

Venlig hilsen Jesper
Så hvidt jeg husker var det JPEG Small Basic, så omkring 5-6 mb stykket. Det er snart to år siden, men det var så ringe og jeg blev så skuffet jeg ikke rigtigt har haft lyst til at prøve igen.

Mvh. Esben

Brugeravatar
Hasseltoft
Challenger
Kontakt:

Indlæg af Hasseltoft » 12 dec 2016 13:23 pm

Tak for svar Esben.
Venlig hilsen Jesper

Brugeravatar
Ballesen

Indlæg af Ballesen » 12 dec 2016 20:50 pm

Esben Sørensen skrev:Jeg købte oprindeligt mit eye-fi kort for at kunne se billederne (JPEG) på min iPad straks efter jeg havde taget dem. Det jeg oplevede var at overførslen gasnke enkelt gik i stå midt i en fil og eneste mulighed for at starte den op igen var at genstart appen, afbryde forbindelsen til eye-fi trådløse netværk, koble sig på igen, starte appen og så håbe på overførslen startede igen, hvilket den ofte ikke gjorde. eye-fi kortets netværk smed også ofte iPadden af selvom iPad og kamera var lige ved siden af hinanden.

Efter nogen dages kamp flåede jeg eye-fi kortet ud af kameraet og siden har det ligget et sted i bunden af min fototaske. Jeg savner det ikke!

Mvh. Esben
Min erfaring med Eye-fi er med deres nyeste kort. For mig virkede det lidt som om at overførslen stoppede når kameraet gik i dvale, så man skulle sidde og trykke på shutter knappen hele tiden for at den ville overføre. Det var gennemgående en meget dårlig oplevelse.

Peter Boye Larsen
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Peter Boye Larsen » 12 dec 2016 21:06 pm

Nu har jeg ikke Eyefi i mit, men indbygget wifi i kameraet, som også er nævnt i tråden.

Jeg synes det fungerer ganske ok til mit formål, som er at overføre JPEGs til min tlf. på farten og til at fjernstyre kameraet. Ved overførsel kan jeg selv vælge mellem fuld størrelse og 2mp, og hastighed er rigtig fin, også ved mange billeder.

Det kan godt være, at det er en bedre antenne, der går rigtig meget.

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 12 dec 2016 21:20 pm

Ballesen skrev:
Esben Sørensen skrev:Jeg købte oprindeligt mit eye-fi kort for at kunne se billederne (JPEG) på min iPad straks efter jeg havde taget dem. Det jeg oplevede var at overførslen gasnke enkelt gik i stå midt i en fil og eneste mulighed for at starte den op igen var at genstart appen, afbryde forbindelsen til eye-fi trådløse netværk, koble sig på igen, starte appen og så håbe på overførslen startede igen, hvilket den ofte ikke gjorde. eye-fi kortets netværk smed også ofte iPadden af selvom iPad og kamera var lige ved siden af hinanden.

Mvh. Esben
Min erfaring med Eye-fi er med deres nyeste kort. For mig virkede det lidt som om at overførslen stoppede når kameraet gik i dvale, så man skulle sidde og trykke på shutter knappen hele tiden for at den ville overføre. Det var gennemgående en meget dårlig oplevelse.
Det er muligvis det samme der skete for mig. Hvis det ikke er udbedret, så tror jeg egentlig bare jeg bruger det kort til at ligge under benet på et bord der står og vipper!

Jeg drømmer om denne løsning:
1. Kameraet overfører løbende billederne til en tablet der ligger omme i rygsækken.
2. Når jeg får tid finder jeg tabletten frem og kan der udvælge de billeder jeg bedst synes bedst om.
3. De valgte billeder skrivebeskyttes automatisk på kortet, i kameraet, og resten slettes.

Det vil spare mig tid når jeg fotograferer, gøre mig i stand til at udnytte kortene bedre og spare mig for sorteringsprocessen senere. Jeg troede pkt. 1 og 2 blev opfyldt med eye-fi, men jeg var åbenbart for naiv. Indtil løsningen, eller tilsvarende, findes på markedet beholder jeg min kortlæser og overfører manuelt til computeren.

Mvh. Esben

Brugeravatar
Ballesen

Indlæg af Ballesen » 12 dec 2016 21:31 pm

Esben Sørensen skrev:
Ballesen skrev:

Mvh. Esben
Det er muligvis det samme der skete for mig. Hvis det ikke er udbedret, så tror jeg egentlig bare jeg bruger det kort til at ligge under benet på et bord der står og vipper!

Mvh. Esben
Tak for tippet. Har et bord der står og vipper. Hvis eye-fi kortet ikke kan klare det alene, så har jeg også et Canon W-E1 kort der kan bruges. ;-)

Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 13 dec 2016 00:49 am

Hasseltoft: Dagens tilbud; du kan låne mit EYE-fi kort (4Gb) og så kan vi få dine erfaringer :-)

Send PB med din adresse så kommer kortet sporenstregs - Post Nord hastighed.

JenODem

Besvar