Objektiv til ski foto

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
MLPhotography
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon eos 600d

Objektiv til ski foto

Indlæg af MLPhotography » 12 dec 2017 13:35 pm

Hej med jer :)

Endnu engang har jeg et spørgsmål til objektiver :)

Jeg står og skal bruge et godt objektiv, til billeder af ski og skiløbere der kommer mod mig.
Det vil jo sige at sneen kan gøre det ret svært at få det perfekte billede da det jo ''lyser op'' og tænker det kan ''forvirre'' hvid-balancen på kameraet :)

Så jeg vil høre, hvad har i af forslag til et lækkert objektiv, gerne zoom eller tele.

Jeg bruger Canon EOS 7d mk2

Budget ca. 15000, men selvfølgelig gerne billigere ;)

Ser frem til endnu engang at høre fra jer :)

Brugeravatar
ChristianSH
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Canon 6D

Re: Objektiv til ski foto

Indlæg af ChristianSH » 12 dec 2017 13:47 pm

Umiddelbart er der to veje at gå.

En ultra vidvinkel for at skabe en større illusion af noget action, eller en større tele så man kan komme tæt på.

Hvad angår hvid balance og ‘lyser sneen op’, så har det jo ikke noget med objektivet at gøre.

Men en tommelfingerregel er at overeksponsere med minimum 1 stop iforhold til lysmålerens neutrale måling.

Hvidbalancen kan du sætte manuelt, sætte til dagslys, eller optag i raw og tilpas efterfølgende.

MLPhotography
Kamera: Canon eos 600d

Re: Objektiv til ski foto

Indlæg af MLPhotography » 12 dec 2017 14:04 pm

ChristianSH skrev:
12 dec 2017 13:47 pm
Umiddelbart er der to veje at gå.

En ultra vidvinkel for at skabe en større illusion af noget action, eller en større tele så man kan komme tæt på.

Hvad angår hvid balance og ‘lyser sneen op’, så har det jo ikke noget med objektivet at gøre.

Men en tommelfingerregel er at overeksponsere med minimum 1 stop iforhold til lysmålerens neutrale måling.

Hvidbalancen kan du sætte manuelt, sætte til dagslys, eller optag i raw og tilpas efterfølgende.
Ja tænker jeg også at der kun er nemlig :)

Nej, det er rigtigt. Det har det jo egentlig ikke.

Ja, det kan jeg selvfølgelig prøve at gøre ;)

Ja, jeg kan bare indstille hvidbalancen selv :)

Besvar