Stylus pen til Ipad

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
liselund
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv
Kamera: Nikon DSLR

Stylus pen til Ipad

Indlæg af liselund » 19 dec 2017 11:16 am

Hej

Jeg vil gerne kunne redigere billeder på min Ipad. Det er den almindelige ikke pro udgaven.

Derfor søger jeg andre brugeres erfaringer med stylus penne. Jeg har forsøgt mig med en udgave den disc men er ikke helt tilfreds med dens præcision.

Hvad bruger I andre ?

mvh
Liselund

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R/A99/A900/A57/A700/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Stylus pen til Ipad

Indlæg af jakobdam » 19 dec 2017 12:52 pm

Wacom Intuos Creative Stylus 2 er et godt bud. Den har 2048 trykniveauer og tippen kan udskiftes ligesom på de stylus man kender fra Wacom Intuos Pro til PC/Mac.

Tippen er dog stadigvæk lidt bred hvis man er vant til spidset blyant, tynde 0,2 - 0,5mm filtpenne osv. - men det bliver ikke rigtigt bedre uden at du skifter til noget andet, såsom iPad Pro eller en laptop med Wacom-skærm.

Evt. kan du også kigge på Adobe Ink & Slide, der er noget billigere end Wacoms bud.

Personligt bruger jeg en laptop med Wacom touchskærm og dertilhørende stylus; det virker fint for mig. Her er en af mine tegninger:
spider_gwen_by_jakobdam-d8at3b1.jpg
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Stylus pen til Ipad

Indlæg af nikon » 19 dec 2017 20:48 pm

Jeg har en Wacom Bamboo....en lidt ældre model som jeg i sin tid købte hos Aldi for ca. 500 kr....og den fungerer meget fint til mig.

De fåes i mange prisklasser...fra ca 600 kr til flere tusind kroner.....alt efter størrelse og funktionalitet.

Min Bamboo er ca. 9 x 15 cm i det aktive område og det er fuldt tilstrækkeligt for mig. Man kan selv bestemme hvor stor en del af pladen der skal dække det aktive skærmområde og jeg har ikke problemer med følsomheden.

Jeg må så også indrømme at det er for sjældent jeg bruger den frem for musen....så jeg er glad for at jeg ikke brugte flere tusind kroner på den ;-)

/preben

Besvar