Lys, hjælp

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
Brugeravatar
raj
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: a900
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Lys, hjælp

Indlæg af raj » 30 dec 2017 10:21 am

Hey lysmestre,

Jeg går og pønser på, om jeg skulle springe ud i noget nyt lys især til portrætter.

Jeg synes Godox AD200 of AD600 ser spændende ud, men det er lidt en jungle. Tror jeg vil have mulighed for ttl.

Hvad tænker eksperterne?

Antal lamper
Stativer
Modifiers

Det skal kunne pakkes sammen nemt, og det kan også godt være, at et backdrop kunne være interessant.

Det må gerne være billigt :)
Hvor køber I? Tips og tricks modtages gerne.

Mvh Jonas

Brugeravatar
eolsen
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon EOS 5D IV

Re: Lys, hjælp

Indlæg af eolsen » 30 dec 2017 10:42 am

Hej.

I klubben bruger vi AD600 og de virker perfekt. Vi købte gennem flashfotovideo.dk og det er nok der hvor du kan få mest at vide om mulighederne med Godox.

Hvis du bruger Facebook kan du med fordel kigge på gruppen: https://www.facebook.com/groups/godoxusergroup/?fref=nf
Her viser brugerne deres brug af Godox udstyr.
Med venlig hilsen
Erik

Søren N
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Re: Lys, hjælp

Indlæg af Søren N » 30 dec 2017 10:50 am

Mens vi venter på eksperterne
AD200 får rigtig gode ord med på vejen. Den er let kompakt, forholdsvis kraftig og så kan der sættes 2 sammen i en til en 400vs flash
AD600 er også populær men knapt så "mobil"
Hvis du KUN vil fotografere i et studie fåes en ac adapter til den ellers er en kraftig studie lampe også et alternativ.
Stativer (til AD200)
Noget i retning af manfrotto 1051 eller 1052 afhængig af hvor transportabel det skal være og hvor meget det skal bære.
Jeg har 2speedlights og en AD360 og klarer mig fint til det meste, eks. 1 i en 60cm octa over og reflektor under i en clampshell opstilling med to rimlights bagfra. Eller en Rembrandt opstilling med rimlights modsat. Alt i alt man kan gøre det med et lys, har lidt flere muligheder med to og flere endnu med tre. Fire vil jeg ikke udover.
Mht modifiers er jeg glad for reflektive paraplyer omend det er de lidt dyrere af slagsen. Med diffusor giver de samme lys som softbokse der dog kan påmonteres grids for ekstra kontrol over lyset.
Jeg har en 105cm og 180cm paraply (en 125 undervejs) samt en 60cm octaboks. Derudover en stor reflektor. Stripbokse er noget jeg også i den grad er på udkig efter. Modifiers er noget man virkelig kan købe sig fattig i.
Jeg har som sådan ingen baggrund, kun noget sort klæde hængende fra et boomstativ.
Flash køber jeg hos flashfotovideo.dk, paraplyer mm fra Amazon eller goecker.
FP_EVOLV_TWIN_1a300.jpg
FP_EVOLV_TWIN_1a300.jpg (20.44 KiB) Vist 911 gange
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Besvar