Ny kamerataske - Loweprpo

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
Brugeravatar
Monsv87
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen
Kamera: Nikon D5300

Ny kamerataske - Loweprpo

Indlæg af Monsv87 » 16 feb 2018 11:49 am

Hej :)

Nå, jeg har brug for en fototaske, der skal kunne indeholde: Kamera med objektiv, 1 ekstra objektiv + flash.
Er det noget, nogen kan hjælpe med?

Jeg er selv ret vild med Lowepro. Og jeg har kigget på (på nettet): Lowepro Adventura SH 140 II
Nogen der kender den?

Der står at der skulle være plads til det jeg har brug for, men når jeg kigger billeder, synes jeg ikke at det ser sådan ud?

CarstenVH
Rang: BURST MODE
Rang: BURST MODE
Kamera: Nikon D300
Geografisk sted: Viborg området

Re: Ny kamerataske - Loweprpo

Indlæg af CarstenVH » 16 feb 2018 12:38 pm

Hej

Jf. Lowepro's hjemmeside, så kan der være et kamera med objektiv samt et objektiv eller flash i tasken. Så skal der være plads til både et ekstra objektiv og en flash, så tænker jeg, at du skal op i modellen, der hedder SH 160 i stedet:

https://store.lowepro.com/shoulder-bags ... -sh-160-ii

Mvh

Carsten

Brugeravatar
Bo Bjerre
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Indlæg af Bo Bjerre » 16 feb 2018 12:42 pm

Jeg har en (gammel) Løve-taske, der hedder AW-4. Den har indbygget "regnfrakke", der let kan foldes ud omkring taksen.
Den indeholder til hverdag: et Nikon D800 med en 35/1.4, et 85/1.4, en (lille) GPS logger, diktafon, ekstra batteri, kort, telefon, notesbog og nogle få nullermænd. Det er en helt traditionel skuldertaske, uden dikkedarer. Den kan ikke købes længere, men beskrivelsen er her: https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... ulder.html -Der står at den kan rumme to kamerahuse 3-5 objektiver, flash og tilbehør. Det passer IKKE med mindre det er MEGET små grejer, eller osse er mit grej meget stort.. -så tro ikke, hvad der står på nettet. Men hvis du finder noget, der minder om den, så kan du være på rette spor.

Når jeg kigger billeder af SH 140 II på nettet, ser jeg ofte kameraet stå med objektivet nedad. Hvis det er en zoom, der ikke er skubbet HELT ind, og man sætter den lidt tungt ned, belastes objektivet ubehageligt. Jeg foretrækker at kameraet står på bundfladen. Men så udnytter jeg ikke taskens højde, og jeg har god plads over indholdet til en lille tablet i en stofpose.

Skulle tasken være 100kr dyrere i en fotoforretning, tror jeg Du er bedst tjent med at tage grejet med, og prøve det i praksis, og der er forskel på størrelsen af udstyr.
Bo //

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER

Indlæg af phw » 16 feb 2018 15:19 pm

For mig virker det som en af de tasker mange hurtig bliver trat af og som kan købes billigt brugt. Prøv evt. at kigge på den DBA.

Brugeravatar
Peterpan
Kamera: Canon EOS 5D M III

Indlæg af Peterpan » 16 feb 2018 16:02 pm

Tænk også på om der hen af vejen skal være plads til yderligere udstyr.
Det betyder også meget hvad både kamera og objektiv(er) fylder.
Der skal også altid være plads til andet tilbehør så som oplader, diverse batterier mm.
Overvej også om du overhovedet har brug for en taske på nuværende tidspunkt, så længe du kun har et objektiv så skal kammeraet bare hænge over skulleren, småting kan være i en almindelig taske.

nikon
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af nikon » 17 feb 2018 10:55 am

Jeg har haft 3 Lowepro tasker....og har stadig en Toploader....og jo de er da udemærkede.

Men jeg kan godt lide at en fototaske IKKE ligner en fototaske. Jeg er MEGET glad for min ThinkTank og kunne anbefale dig Retrospective 6 som kan indeholde det du efterspørger. Desværre kan de være lidt svære at få fat i her i Danmark men kan nemt bestilles på nettet.

https://www.thinktankphoto.com/collecti ... spective-6

Der findes også andre mærker som heller ikke ligner fototasker. I princippet kan mange almindelige tasker anvendes men man mangler nemt rumindeling der passer til fotoudstyr og ikke mindst en lidt bedre polstring.

Jeg kan godt tilslutte mig phw's tanker om at købe brugt som førsteinvestering da man ændrer behov over tid og så har man ikke investeret så mange penge ;-)

/preben

Brugeravatar
AlphaHvam
Rang: Bruger
Rang: Bruger
Kamera: SONY A99

Indlæg af AlphaHvam » 17 feb 2018 11:18 am

Jeg har desværre 2 stk. fototasker og 2 stk. fotorygsække, i hver deres str. og indretning, og til hver deres opgave/formål!
Jeg kan ikke skære det længere ned - til stor ærgrelse for min kone, da de også helst skal være rimelig frit tilgængelige.
- Jeg synes, at på lige netop dette område, er det utroligt vanskeligt at rådgive andre, da vi hver især har vore præference hvad angår type af udstyr og mængden af det.

Brugeravatar
Eftersidderen
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv
Kamera: Canon eos 800d, Canon M50, Sony HX80
Geografisk sted: Sønderborg/Tønder/Højer
Kontakt:

Indlæg af Eftersidderen » 20 feb 2018 22:55 pm

Jeg har fornylig indkøbt en ny kamerataske, da jeg (som dig) stod og manglede en taske, der kunne opfylde mit dagligdags behov. Jeg endte op på ebay.com med flg.:

Canon 300DG Digital Camera Gadget Bag Black/Gray - For all EOS and Rebel Cameras - den er sikkert uoriginal, men det lever jeg fint med. Jeg har dog også indkøbt en decideret rygsæk en LOWEPRO FLIPSIDE TREK 450, da min erfaring er, at man særligt i forbindelse med rejseaktivitet har brug for en større taske end de der små skuldertasker (det er fedt også at kunne pakke lidt ekstra tøj, et stativ etc.)

Min erfaring med Lowepro's kameratasker er, at kvaliteten er ganske god - prøv at lån dig frem i første omgang inden, du sætter penge i fejlkøb.

vh
Lars alias Eftersidderen

Skovmanden69
Kamera: Pentax K20D
Kontakt:

Indlæg af Skovmanden69 » 21 feb 2018 10:10 am

Jeg har selv en Löve foto rygsæk. Og en af deres almindelige rygsække. Men synes ikke rigtig deres bæresyestem er fuldt med. Deres sække virker meget stive i det hvilket er godt for udstyret, men ikke for bære komforten.

Hvis jeg i dag skulle ud og vælge ny rygsæk til fotoudstyr ville jeg klart kigge i retning af Fstop. http://fstopgear.com/products Deres rygsække ligner almindelige rygsække, med et bæresystem der har mange forskellige justerings muligheder. De bruger så forskellige ICU som indsat i rygsækken. ICU er der hvor man har kamera udstyret liggende, som kan være større eller mindre afhængig af hvor meget udstyr der skal med. Lige som rygsækken kan havde forskellige størrelser. En detalje som adgang til udstyret gennem ryggen betyder at man ikke behøver lægge sækken på ryggen og så få den våde side ind mod kroppen igen.

Men når det er sagt, så er det vigtigt at se på hvad rygsækken skal bruges til. For der er forskel på om en rygsæk skal bruges til fjeldture på +14 dage eller det bare er til at gå rundt i byen med. Der findes ikke en sæk der løser begge behov. Selv har jeg over 8 forskellige rygsække, alle i forskellige størrelser. Købt over mange år. De har vær deres fordele, bruges til forskellige formål. Jeg ejer så ikke en eneste kuffert... Har nemlig intet at bruge den til...

Mfh.

Lars.

Besvar