Anbefaling af taske

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
steffenchristensendk
Rang: Bruger
Rang: Bruger
Kamera: Canon EOS 7d
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Anbefaling af taske

Indlæg af steffenchristensendk » 14 aug 2018 07:53 am

Hej Fotostart
Jeg kunne godt bruge en taske til ryggen når jeg er på tur med kameraet, jeg deltager ofte i rally arrangementer hvor jeg går rundt men min skuldertaske fra Canon er bare ikke tilstrækkelig.

Jeg har kigget på en Lowepro Fastpack 150 AW men jeg er ikke sikker på om der er nok plads, eller om den er for lille at have siddende på ryggen (eller for stor - i 250 modellen?)
Jeg er 175 høj og vil helst gerne have noget der sidder godt på ryggen, og samtidig kan spændes rundt om livet / brystet for at det sidder godt til.

Mit udstyr jeg har med for det meste er:
Canon EOS 600D
Canon 17-55 f2/8
Canon 55-200 f4,5
Canon 50mm
Evt. mit stativ

Mit budget er på op til omkring 1000 kr.

Mvh
Steffen

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Re: Anbefaling af taske

Indlæg af jakobdam » 15 aug 2018 07:36 am

Jeg vil anbefale dig at se på denne artikel:
https://www.digitalcameraworld.com/buyi ... -backpacks

Der gennemgås også storebroren til den LowePro du har kig på. Mine erfaringer med LowePro er at de er i fin kvalitet, men fodringen halter efter eks. Kata og Crumpler. Af dem de gennemgår i artiklen, synes jeg Caselogic Kontrast Pro-DSLR ser rigtigt fed ud - den er også i samme prisleje som LowePro Fastpack 250 AW II.

Det betyder at jeg ville oppe budgettet lidt, for at få en taske jeg ikke fortryder og skal udskifte med dertilhørende værditab længere henne ad vejen.

Skovmanden69
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Pentax K20D
Kontakt:

Re: Anbefaling af taske

Indlæg af Skovmanden69 » 15 aug 2018 10:51 am

Jeg synes LowePro rygsække har en tildens til at være meget stive i det, deres bæresystem ikke er hvad mange andre tilbyder i dag. Det siger jeg, selv om jeg har flere af deres rygsække bl.a. til foto brug.

Jeg vil i dag klart kigge efter F-stop rygsæk, da det er et system som virker meget gennemtænkt og ser solidt ud. De af deres sække jeg har set i brug, haft i hænderne har efter min mening vist en ganske høj kvalitet. https://fstopgear.com Jeg har ikke selv en af deres sække, endnu.

Men om du får noget der dækker dit behov for dit budget, ved jeg ikke. Men nogle gange skal man overveje om det ikke er bedre at få noget der fungere, selv om det koster lidt mere. For du går jo i et ret begrænset område, hvor en rygsæk måske ikke er det rigtige løsning. Måske du skal kigge i retning af en vest, med tilhørende tasker. Så har du også kamera m.v. ved hånden og skal ikke i rygsækken for at skifte objektiv m.v. Der er LowePro også veste.

Mfh.

Lars.

Besvar