Køb flash-triggere billigt og uden moms

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
sansu
Rang: Lærling
Kamera: Canon EOS 6D

Køb flash-triggere billigt og uden moms

Indlæg af sansu » 15 aug 2018 13:28 pm

Hej med jer!

Jeg er på jagt efter et flash-trigger sæt a la Pocket Wizard (men gerne billigere). Jeg er blevet anbefalet YONGNUO RF-603C-II-C3 Wireless Remote Flash Trigger Kit og vil gerne købe det enten på Amazon eller ebay.

Mit spørgsmål er, om I andre FOR TIDEN (ikke gamle køb - jeg tror grebet er strammet for udenlandsk internet-handel) køber fotoudstyr hjem via sider som dem?

Tidligere lød rådet, at hvis man køber fra amazon.uk eller amazon.de var der ingen problemer. Men jeg har virkelig svært ved at finde et sæt (kigger også på et par andre ting), der ikke sender fra Kina, Hongkong eller USA (når man kigger nærmere på de enkelte udbydere af den vare, man vil købe) - selv fra uk/de-siderne.

Hvad gør I andre med at købe nyt hjem? Jeg mener ikke kamera og objektiver, som jeg køber i DK, men det andet tilbehør, der ofte kan findes billigere på udenlandske salgssider.

For nyligt købte jeg en fotobog fra Artifact Uprising (fantastisk kvalitet - ikke sammenlignelig med nogen anden!). Da jeg modtog den konstaterede jeg med glæde, at der ikke var kommet moms og told oveni. Og glæden varede 3-4 uger, for først dér fik jeg brev om, at jeg skulle betale 460 kr i moms/told. Øv, men jeg vidste risikoen var der;-(

Gode råd modtages gerne - på forhånd tak for hjælpen;-)

sansu
Kamera: Canon EOS 6D

Re: Køb flash-triggere billigt og uden moms

Indlæg af sansu » 15 aug 2018 13:31 pm

Jeg opretter det samme spørgsmål med en anden overskift, der går mere generelt på handel på udenlandkse hjemmesider, da jeg tænker, det jo også handler om andet end flash-triggere. Bare så I ikke undrer jeg over, at det samme spørgsmål oprettes to gange;-)

Besvar