TIP! Flash. (Generelt + Nikon)

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
mb-foto
Rang: Lærling
Rang: Lærling
Kamera: Nikon D800
Geografisk sted: Stenløse
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: TIP! Flash.

Indlæg af mb-foto » 25 feb 2013 14:56 pm

Ja det må vi da håbe, havde ikke lige checket datoen.

mvh Mogens

Brugeravatar
Ørsted
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv
Kamera: Nikon D5000
Geografisk sted: Smålighedens højborg, Danmark

Re: TIP! Flash.

Indlæg af Ørsted » 25 maj 2013 03:32 am

Hejsa,
Er helt ny til brug af flash og har et spørgsmål efter at have købt mig nogle SB-600 og SB-800 til mit D5000 - og gennemtygget tråden her:

Når jeg bruger SB-600 som slave med SB-800 som Master/commander i CLS, forefindes zoom-tilstanden på SB-600 kun i M mode, med trinen 24mm-85mm.

Jeg er med på, at lysstyrken af flash-udladningen er omvendt proportional med kvadratroden af afstanden mellem flash-enhed og motiv, og at den reguleres i Masteren. Men hvilken højde skal jeg tage for de manuelle zoomindstillinger på SB-600'ern?

Mens jeg sidder her og formulerer spørgsmålet giver svaret vel egentligt lidt sig selv; slave placeret tæt på motivet 24mm, langt fra motivet 85 mm? Men så undrer jeg mig lidt over, hvorfor kun 24-85mm? Monteret på kameraet går den jo fint 14-105mm i auto mode. Hvis jeg skriver længe nok på indlægget her, giver det måske mening, men hvis nogen imellem tiden har et svar, hører jeg det gerne :-)

Pft
Mvh Ørsted

Besvar