Nyt website

Anmeldelser af eks. fotobøger, fotoudstilling og andre foto events.
Besvar
kers
Rang: Nyankommen
Kamera: iPhone

Nyt website

Indlæg af kers » 12 apr 2019 23:28 pm

Hej,
Jeg er nystartet fotograf og har været i gang i snart et års tid. Jeg har bygget mig et nyt website for at vise hvad jeg kan inden for bl.a. portrætfotografering, bryllupper og events.
http://www.fotografkennethrasmussen.dk
Jeg kunne godt tænke mig noget feedback på websitet, gerne hvordan det virker på forskellige devices.
på forhånd tak
Kenneth

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Nyt website

Indlæg af jakobdam » 16 apr 2019 15:20 pm

Jeg synes det er en god start: Det vigtigste er på plads - nemlig flotte billeder i god kvalitet, tekstbeskrivelser og ikke mindst tydelige priser.

Der mangler måske lige et billede af dig - fotografen; det giver kunderne noget tryghed at kunne se giraffen.

Min største anke er selve url'en, som er voldsomt lang og irriterende at skulle give videre mundtligt - og ikke mindst at huske. "Fotograf kenneth - med th - og rasmussen. Altså fotografkennethrasmussen - punktum dk".

Designmæssigt er der plads til forbedringer; jeg er fan af store billeder, som også er ved at blive tidens tand, og layouts der fylder hele siden ud uanset hvor bred en skærm man har. Der udnyttes negativ space for at få elementerne til at space korrekt på store skærme - sammen med naturligvis responsiv skalering og brydning af designkolonnerne. Det er dog måske mere noget der er "nice to have". Som sagt har du alt "must-have" på plads.

kers

Indlæg af kers » 18 apr 2019 22:32 pm

tak jakobdam,
jeg har selv overvejet om ikke adressen bliver for lang og er også ved at finde på et kortere navn. Jeg har skrevet en "om mig" side på todo listen.
Grunden til de "små billeder" er at jeg har valgt et design som også ser ok ud på en mobiltelefon, men måske hvis jeg havde valgt wix eller wordpress havde det været letter at tilpasse billederne i forskellige størrelser?

Thomas Lieberkind
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv
Kamera: Canon
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Thomas Lieberkind » 19 apr 2019 06:17 am

Jeg er meget enig med Jakob, desuden synes jeg, at der mangler oplysning om hvor i landet du befinder dig, det kan være afgørende for den endelige pris tænker jeg.

kers

Indlæg af kers » 20 apr 2019 17:54 pm

Tak Thomas, ja, lokation det skal jeg have med, super godt input. Kan se at det kun står i meta-beskrivelsen

Michala
Kamera: Sony

Indlæg af Michala » 30 jul 2020 13:22 pm

Hej!

Jeg har netop set indlægget, og jeg forestiller mig, at feedback samt ris og ros altid er kærkommen.

Visuelt kan jeg godt lide banneret i toppen med de store billeder. Jeg synes også topbjælken i grå med teksten er super fint.
Jeg savner lidt sammenhæng mellem toppen og teksten nedenfor. Måske kunne teksten være i en mørk-grålig tone, så der var en rød tråd (i stedet for sort tekst).

Derudover tror jeg, at besøgende vil benytte og se mulighederne i toppen mere, hvis bjælken og teksten blev større. Så kunne teksten om dig være en tand mindre under.

Jeg kan godt lide måden dine billede-eksempler er sat ind under hver kategori. Det fungerer fint for mig - kan også lide pakkerne under f.eks. konfirmations fotografering.

Under kategorierne står titlerne både på billedet i toppen samt i teksten - det er måske ikke nødvendigt? Alternativt kan du bruge en anden fængende titel i selve teksten? Blot en ide.

Et billede af dig og hvor du holder til ville også være super fint for dit ethos, tror jeg.

Håber du kan bruge nogle af idéerne/tankerne.

Jeg er selv selvstændig hos www.micmic.dk, hvor jeg sælger læder tasker som crossover tasker, punge og lignende. Jeg har haft en brag kamp med min hjemmeside, og laver også hele tiden lidt - det kan jo altid blive bedre ;-)

Mvh. Michala

Besvar