Gratis billed browsere

Spørgsmål/debat om efterbehandling i diverse programmer; Adobe Photoshop, Paint Shop PRO, GIMP mv.
krede
Rang: Bruger
Rang: Bruger
Kamera: Canon 40D
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Gratis billed browsere

Indlæg af krede » 17 aug 2009 20:29 pm

Hej Halfdan - tak for info - det vil jeg se på ved lejlighed :-)

Brugeravatar
Slayr
Rang: Lærling
Rang: Lærling

Indlæg af Slayr » 29 jun 2011 22:59 pm

En interessent tråd.

Jeg er selv ved at installere og prøve en masse forskellige af ovenstående programmer og nogle ekstra.

Jeg er blandt andet faldet over pictomio. Programmet bruger vist lidt flere ressourcer end så mange andre, men præsentere billeder på sådan en lidt mere lækker 3d måde. Jeg er dog ikke helt tilfreds endnu. Kunne godt tænke mig en billedbrowser der var ligeså lækker at bladre i som et læderindbundet fotoalbum :zconfd

Jeg vil gerne have ryddet op i alle mine billeder, de ligger i øjeblikket i respektive mapper efter emne f.eks. Jul 2010, Usa 2009, påskefrokost 07 osv. osv. Men jeg har efterhånden rigtig mange mapper.

Hvordan sortere I jeres billeder. ? (håber ikke jeg stjæler tråd her :zinnocent ) Giver det mest overblik, at putte mapper ind under årstal eller er der andre idéer?.

Sortering i det enkelte program resultere ikke altid i en egentlig ændring af filstrukturen og så er man jo lige vidt, hvis man skifter computer eller program på et tidspunkt.

Brugeravatar
Allan Olesen
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Sony a77

Indlæg af Allan Olesen » 29 jun 2011 23:02 pm

Slayr skrev: (håber ikke jeg stjæler tråd her :zinnocent )
Bare rolig. Det er nekrofili, du gør dig skyldig i her - ikke tyveri.

Besvar