Gratis billed browsere

Spørgsmål/debat om efterbehandling i diverse programmer; Adobe Photoshop, Paint Shop PRO, GIMP mv.
Schindler
Rang: Bruger

Indlæg af Schindler » 15 apr 2007 00:30 am

Der er sandelig også orden i mine mapper. Nogle steder ligger der bare dét, computeren opfatter som et billede, men som ikke for mig er et billede - F.eks. nævnte illustrationer fra rapporter mv. Som jeg derfor gerne ville udelukke enkeltvist, og ikke mappevis. Men det kan Picasa tilsyneladende ikke. Er det et gennemgående træk for de programmer, som er blevet nævnt i denne tråd? (Ikke at det får mig til at skifte program, just to know) - Eller er det specielt for Picasa, da det jo scanner hele computeren ved begyndelsen?

Brugeravatar
Lahnet
Rang: ELITEBRUGER

Indlæg af Lahnet » 15 apr 2007 08:51 am

Ok. Jeg forstår bare ikke hvorfor du har illustrationer liggene blandet med fotografier i de samme mapper :-)

MÃ¥ske kan du komme omkring problemet ved at definere hvilke slags filer Pisaca skal vise. Hvis alle dine billeder ligger som JPEG og dem du ikke vil have med som GIF eller.....

Du kan definere at der fx. kun skal vises JPEG.
Flickr
Mvh,
Henrik Lahnet /

Wolf

Indlæg af Wolf » 15 apr 2007 12:05 pm

Under Hidden Folders kan du stadig højreklikke på billedet og vælge Hide

Brugeravatar
nhtj
Rang: Veteran
Geografisk sted: Høje Taastrup

Indlæg af nhtj » 18 apr 2007 06:34 am

Jeg prøver lige FastStone, fedt program og så er det gratis. Det tog lidt tid at loade en god mængde thumbnails og troede et kort øjeblik at programmet ville gøre det hvergang jeg åbnede en mappe jeg på et tidspunkt i forvejen allerede havde haft åbnet. Men det gjorde det ikke. Der gemmes thumb info i en cachefil, supernice :). Har hidtil kun brugt Windows billede og Faxfremviser, også ok. Men FasStone er jo fremragene. Kan godt lide funktionen der gør det muligt at åbne et billede i et eksternt program. Jeg er glad :)
"Jeg er ikke typen der kunne finde på at lade mig komme i hænderne på en clairvoyant, tænk hvis det kunne hjælpe!"

mwerth
Rang: BURST MODE
Geografisk sted: Odense og Thule

Indlæg af mwerth » 08 jul 2007 14:45 pm

Hej

Jeg havde før en ældre version af ACDsee; men bruger nu udelukkende FastStone Image Viewer 3.2.....enkelt, hurtigt, dejligt "rent" layout og så spiser det 11 MB RAW-filer i en ruf....og hov det er sørme gratis :gogo:

Lige en ting mere: synes det viser mine billeder skarpere end både Media Center og Windows Billedgalleri. :worship:

Mvh Mogens Werth

Brugeravatar
jacobhj
Rang: Nyankommen

Indlæg af jacobhj » 13 okt 2008 22:47 pm

Faststone image viewer er da ret godt til lige at se billederne igennem - det går så stærkt - specielt på en langsom computer! Kan stærkt anbefales som viewer.

Brugeravatar
Havalina
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon 7D

Indlæg af Havalina » 27 dec 2008 02:35 am

Hov hov!

Jeg syntes i glemmer mac..eller bruger folk bare finder? :-)

lv
Kamera: 0
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af lv » 09 jan 2009 01:51 am

Næææææ, indtil i forgårs brugte de Iphoto, Lightroom, Aperture og Photoshop, men nu er Picasa netop kommet i en Mac (beta)version, og mon ikke den finder plads rundt omkring i æblefamilierne

krede
Kamera: Canon 40D
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af krede » 15 feb 2009 13:26 pm

Er der nogen af alle de nævnte programmer der kan vise flere billeder på en gang ligesom canon Zoombrowser, og hvor man kan synkronisere Zoom funktionen, således at man nemt kan sammenligne detaljer på billeder? Jeg bruger kun Canon Zoombrowser, men er ret tæt af den, da jeg har alle mine billeder liggende på netværk. Af en eller anden årsag virker den ikke særlig godt med netværksdrev, da den omfatter alle billeder som read-only. Jeg troede det var mig der var skør men har fundet en masse andre der "larmer" over det på nettet.

Brugeravatar
GVViking
Kamera: Canon EOS 7D, 50D og 400D
Geografisk sted: Kerteminde

Indlæg af GVViking » 15 feb 2009 14:00 pm

krede skrev:Er der nogen af alle de nævnte programmer der kan vise flere billeder på en gang ligesom canon Zoombrowser, og hvor man kan synkronisere Zoom funktionen, således at man nemt kan sammenligne detaljer på billeder? Jeg bruger kun Canon Zoombrowser, men er ret tæt af den, da jeg har alle mine billeder liggende på netværk. Af en eller anden årsag virker den ikke særlig godt med netværksdrev, da den omfatter alle billeder som read-only. Jeg troede det var mig der var skør men har fundet en masse andre der "larmer" over det på nettet.
Lightroom kan løse dine problemer.
Canon EF 24-105mm f/4.0L IS USM, Canon EF 70-200mm f/2.8L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di II, Canon Speedlite EX580 II, Manfrotto 334B Automatic, Manfrotto X055PROB.
Canon manualer her: http://software.canon-europe.com/index.asp

Gert

krede
Kamera: Canon 40D
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af krede » 15 feb 2009 14:11 pm

Pyha, men den koster også 299$ :-(
Er der ikke nogen af de gratis programmer der kan?

Krede

Brugeravatar
GVViking
Kamera: Canon EOS 7D, 50D og 400D
Geografisk sted: Kerteminde

Indlæg af GVViking » 15 feb 2009 14:24 pm

X-nview kan zoome 2 billeder og det er gratis.
Canon EF 24-105mm f/4.0L IS USM, Canon EF 70-200mm f/2.8L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di II, Canon Speedlite EX580 II, Manfrotto 334B Automatic, Manfrotto X055PROB.
Canon manualer her: http://software.canon-europe.com/index.asp

Gert

Brugeravatar
pilotfyren
Kamera: Olympus E-520
Geografisk sted: Hasmark
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Gratis billed browsere

Indlæg af pilotfyren » 26 jul 2009 11:46 am

Er der nogen der kender til et program der kan sortere i ens mapper så man får kpier af samme billede smidt væk :)??

Falcon59
Kamera: Nikon D700
Geografisk sted: Slagelse

Re: Gratis billed browsere - til Nikon brugere

Indlæg af Falcon59 » 26 jul 2009 11:55 am

Til alle Nikon brugerne, kan klart anbefales View NX, som kan hentes via Nikon's hjemmeside.

Den kan både vise og lave mindre redigeringer af både RAW (NEF) og JPG filer.
Ligeledes kan den være med til at lable, rate og klassifisere billederne.
Og så er det indbygget en "hurtig konvereter".
Hilsen
Steen
www.SKVision.dk

Brugeravatar
Halfdan

Re:

Indlæg af Halfdan » 16 aug 2009 23:13 pm

krede skrev:Er der nogen af alle de nævnte programmer der kan vise flere billeder på en gang ligesom canon Zoombrowser, og hvor man kan synkronisere Zoom funktionen, således at man nemt kan sammenligne detaljer på billeder? Jeg bruger kun Canon Zoombrowser, men er ret tæt af den, da jeg har alle mine billeder liggende på netværk. Af en eller anden årsag virker den ikke særlig godt med netværksdrev, da den omfatter alle billeder som read-only. Jeg troede det var mig der var skør men har fundet en masse andre der "larmer" over det på nettet.

Jeg ved godt, at dit indlæg nu er blevet gammelt krede, men som info så kan Faststone Image Viewer vise op til 4 billeder på en gang med ens zoomfaktor, så man kan sammenligne detaljer. :-) Og som der allerede er blevet nævnt i tråden, så viser den billederne hurtigt - også RAW-filer.

En anden smart funktion er, at man under almindelig billedvisning blot behøver at føre musepilen ud til højre skærmkant for omgående at få vist Exif eller histogram, fører man musepilen op til toppen af skærmkanten får man vist en række thumbs af alle fotos i den valgte mappe (og her kan man bl.a. udvælge op til 4 fotos som skal sammenlignes), ved at føre musepilen til venstre skærmkant eller ned i bunden af skærmen vises bl.a. nogle forskellige simple redigeringsmuligheder. Disse funktioner gør programmet meget hurtigt at arbejde med, synes jeg. :gogo:

Besvar