Inst. af Elements 5.0 - pc vil ikke start op

Spørgsmål/debat om efterbehandling i diverse programmer; Adobe Photoshop, Paint Shop PRO, GIMP mv.
Besvar
hpf

Inst. af Elements 5.0 - pc vil ikke start op

Indlæg af hpf » 15 apr 2007 13:28 pm

Hej

panik panik!
Jeg har idag installeret mit længe ventede Adobe Elements 5.0. Trods det dejlige vejr kunne jeg ikke vente med at komme igang.

Programmet blev installeret uden problemer. Der var en version 3.0 på pc'en i forvejen, men det mente jeg ikke det var nødvendigt at slette. (det var måske en fejl??)

Da pc'en skal genstartes er der problemer med at starte windows xp (home edition) op igen. For det første vil den have adgangskode tastet ind (det billede kom ikke frem før), men da jeg jo ingen kode havde trykkede jeg ok.

Her kommer problemet. En fejlbox 'Explorer.exe - programfejl' dukker op med besked op - et eller andet langt nr (som jeg selvfølgelig ikke har skrevet ned) ikke kunne startes op. Jeg er nødt til at trykke ok hvorefter skrivebordsbilledet kommer frem men uden nogen ikoner overhovedet.

Jeg vil sagtens kunne reinstallere computeren igen - ingen problem - bortset fra alt det tid der går med det.

Er der nogen der kan hjælpe mig? - eller har prøvet det samme?

Hvis jeg kan får installeret 5.0 på en 'ny' pc vil jeg så kunne bruge backup'en fra 3.0?

Hjælp søges - meget hurtigt.

På forhånd tak.

Helle

nikolai

Indlæg af nikolai » 15 apr 2007 14:43 pm

Hej,

Prøv at trykke CTRL+ALT+Delete ned samtidig. Når skærmen hvor du kan vælge at lukke computeren m.m. kommer frem, vælger du "Jobliste".
Herefter startes en jobliste hvor du kan se alle de ting som er startet på computeren, og mange andre ting. Her skal du op i menu punktet filer, og vælge "Nyt job (kør...)" - her skriver du explorer.exe og trykker ok. Så skulle du gerne få alle ikoner m.m. frem.

Håber det hjælper, ellers må du skrive igen :)

Bjarne L

Indlæg af Bjarne L » 15 apr 2007 14:49 pm

Du kan prøve at gendanne C til sidste til sidste gendannelsestidspunkt.
Derved får du mulighed for at starte forfra på en bedre måde.

Det er nok en god idé at afinstallere tidl version af Adobe Elements før ny instalation :idea:

hpf

Indlæg af hpf » 15 apr 2007 21:57 pm

Hej Bjarne og Nikolai.

Tak for jeres svar, desværre er det ikke muligt for mig at 'komme ind' overhovedet.

Skrivebordet viser hverken ikon'er eller proceslinie. Og Crtl+Alt+Del rører ikke ved noget som helst.... :(

Fejlen der dukker op lyder iøvrigt:

Explorer.exe Programfejl: "Det lykkes ikke at initialisere programmet korrekt (Oxc0150002). Klik OK for at afslutte programmet".

Suk.

hilsen
Helle

nikolai

Indlæg af nikolai » 15 apr 2007 22:00 pm

Prøv genstart i fejlsikret tilstand F8 ved opstart.
Og herefter skulle du kunne afinstallere de 2 Elements versioner og prøve om det ikke skulle hjælpe på problemet?

hpf

Indlæg af hpf » 15 apr 2007 22:23 pm

Har prøvet i fejlsikret tilstand - det gav en sort skærm med 'fejlsikret tilstand' øverst og nederst. Og så vil den heller ikke mere.

mvh
Helle

nikolai

Indlæg af nikolai » 15 apr 2007 22:27 pm

Prøv evt. at genstarte og så trykke F8.
På den menu hvor du før valgte fejlsikret, der vælger du "sidste kendte konfiguration der virkede". Det kan være du er heldig og kan få kontakt med maskinen den vej igennem.

hpf

Indlæg af hpf » 15 apr 2007 22:41 pm

No - ingen succes.

Tak for dine svar. Desværre fik jeg den samme meddelelse igen igen.

Den virker lidt svær at knække - jeg tror jeg begynder at fornemme at re-etableringsdvd'en skal frem. Tabet kan jeg leve med, det er mere al den tid der går, fortrukne hjemmesider og adressekartotek der vil være væk.

Tak for assistancen indtil videre. Får du flere guldkorn på du gerne sige til. Nu vil jeg gå i seng og sove på det.

Helle

Brugeravatar
Lahnet
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER

Indlæg af Lahnet » 15 apr 2007 23:39 pm

Prøv lige - inden du tage den store formatterings-kniv frem at clear cmos. Du kan evt tage batteriet ud af bundkortet og sætte det på plads igen. Husk at slukke for kontakten først.

Det resetter din bios til fabriksindstillingerne. Det lyder nu ikke til det men jeg har tit set det hjælper på de mærkeligste ting.
Flickr
Mvh,
Henrik Lahnet /

Besvar