Billedebehandle MANGE billeder på én gang i Elements?

Spørgsmål/debat om efterbehandling i diverse programmer; Adobe Photoshop, Paint Shop PRO, GIMP mv.
Besvar
Brugeravatar
fimpeandersen
Challenger
Kamera: D90
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Billedebehandle MANGE billeder på én gang i Elements?

Indlæg af fimpeandersen » 19 feb 2012 16:41 pm

Jeg kan sgutte finde/huske hvordan jeg kan lave mange billedebehandlinger på mange fotos på én gang. Jeg har en stak billeder (jpg) som skal konverteres til SH. Jeg har Elements 8.

Jeg ved godt hvert billede bør have hver sin behandling for det mest optimale resultat, men lig nu skal grundarbejdet gerne gøres nemt.

Jeg konvertere ved at oprette et Level (New adjustment layer) og derefter et Gradient Map (New adjustment layer). Så justerer jeg de enkelte farvekanaler (fra Kelby og Kloskowski's The Photoshop Elements 8 Book for Digital Photographers).

Er det ikke noget med man kan "indspille" fremgangsmåden så den kan bruges på flere fotos?

kasperdr

Re: Billedebehandle MANGE billeder på én gang i Elements?

Indlæg af kasperdr » 19 feb 2012 18:22 pm

Nu har jeg aldrig brugt elements, men hvis den kan bruge "actions" og har "image processor", så er der her en guide til hvordan man gør, det er godt nok til Photoshop CS4, men det kan være elements også kan det tænker jeg.

http://www.ehow.com/how_5845163_convert ... adobe.html

har lige testet det, det virker sku meget godt :)

Brugeravatar
fimpeandersen
Challenger
Kamera: D90
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Billedebehandle MANGE billeder på én gang i Elements?

Indlæg af fimpeandersen » 19 feb 2012 20:17 pm

Den findes desværre ikke. Fandt dog ud af at åbne dem i Camera RAW og tage flere den vej. Har ikke kunne finde det i editoren endnu...

Tak for svaret

Besvar