Hvis du mener om jeg har kalibreret flere gange, er svaret ja

Farvestyring... Eller mangel på samme.Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Du har vel en eller anden hardware dims til at kalibrerer din skærm med?
Hvad bruger du til kalibrering? Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Hardwaren er en Spyder 5 Pro og softwaren DisplayCAL 3.3.4.
Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Har u prøvet at bruge Datacolor softare istedet? Og kun havde det installeret på pc'en?
Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Du har ikke fået indstillet en masse på din skærm?
Har du prøvet at resette din skærm til default og så kører en kalibrering. Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Jeg starter kalibrering med en "Factory Reset" af skærmen..... Og nej jeg indstiller ingenting efter kalibreringen.
Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.For nu at være mere konkret, er her et billede af Stine. I LR/PS/Windows billedfremviser er hendes hudfarve normal, mens den i f.eks. Faststone får en noget rødligt skær....
Sjovt nok har huden også et rødligt skær når jeg ser det her i forumet, men hvis jeg klikker på billedet (og dermed maksimerer det) er hudtonen normalt.
Senest rettet af Svend424 17 okt 2017 16:16 pm, rettet i alt 1 gang.
Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Har du slået Colormanagement til i Faststone?
Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Har du ikke slået det til, så virker Farvestyring ikke i Faststone.
Jeg kunne måske have en mistanke om at du har fået indstilling din skærm forkert. IE, Edge etc bruger ikke farvestyring. I Faststone kan du under Indstillinger - CMS sætte X i at Color Management skal aktiveres Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Det du siger, er altså noget i retning af at jeg skal kalibrere min skærm så et vilkårligt billede er ens i farverne uanset om jeg ser det i et program som anvender farvestyring og et som ikke gør. Altså f.eks. samme billede på en Facebookside i henholdsvis Firefox og Chrome. Er det korrekt opfattet?
Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.Du havde ret. Fejlen opstod der hvor kalibreringen starter og man justerer dels red/grøn/blå dels lys. Instruktionen foreskriver, at man skal justere de tre farver så de står lige ud for en markering. Det samme gælder lyset. Tidligere har jeg finjusteret de tre farver så de stod ens, idag valgte jeg så blot at stille skærmen til sRGB, hvilket resulterede i at farverne bestemt ikke stod ens ud for markeringen, men for eksperimentets skyld lod jeg programmet køre en kalibrering på hurtigste hastighed.... Og det virkede faktisk ![]()
Re: Farvestyring... Eller mangel på samme.igen....når alt ser OK ud andre steder i din Windows end i Chrome eller Edge er jeg overbevist om at det ikke skyldes din Windows.
Jeg forstår godt din bekymring om hvordan dine billeder tage sig ud hos andre, men det er vel til at afprøve ved at besøge en nabo eller en bekendt og så se dine billeder i Chrome eller Edge på vedkommendes PC ? Det kan måske også skyldes den måde din skærm er sat op på ? Jeg har min Eizo skærm til at vise sRGB til alm. brug og når jeg skal se / behandle billeder skifter jeg til AdobeRGB PÅ SKÆRMEN. I AdobeRGB mode er farverne boostede - især den røde - både på skrivebord og i Explorer mm. ( f.eks. ræven i Firefox's ikon) /preben
phpBB®
www.FotoStart.dk - Danmarks største fotoportal Partnersider: TechStart.dk / PXO.dk / EventyrPlakater.dk / DeepArtMedia.dk |
![]() ![]()
|