Lyn over Gudhjem

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Besvar
ravnk

Lyn over Gudhjem

Indlæg af ravnk » 28 aug 2006 23:58 pm

Billede

Der var en der efterlyste lyn på foto. Dette er måske ikke så spændende, men nok den sikreste måde. :)

Mvh. Kim

2hvybg3yb

Indlæg af 2hvybg3yb » 29 aug 2006 08:21 am

Rigtig fedt, hvad for et kamera bruger du ?

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af jakobdam » 29 aug 2006 09:07 am

Flot billede! :)

Især den gyldne nærmest brændende himmel i baggrunden giver billedet stemning.

ravnk

Gudhjem by night

Indlæg af ravnk » 30 aug 2006 21:36 pm

Hejsa
Tak for responsen.
2hvybg3yb billedet er taget med mit Konica Minolta DYNAX 5D under min sommerferie.
Dejligt kamera men jeg må jo desværre indrømme at lyn og flammerne i forgrunden, er et resultat af lidt kreativ leg med Paint Shop pro. Jeg tror det kræver stor dygtighed, samt lidt held at få flotte lyn i kassen.

.Billede
Originalfoto.

Jeg synes dog at det giver lidt spænding og dramatik til mit billede, samt det er skide sjovt at lege med billedredigering/manipulering (bare så pokkers tidskrævende)
Jakob har du lidt tips til hvordan man koger sine billeder med til en fornuftig størrelse før upload. Således de ikke bliver for pixelerede hhv. så store at man er nødt til at scrolle rundt fotoet når man klikker på "full size image"

Mvh. Kim

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af jakobdam » 30 aug 2006 21:42 pm

Jakob har du lidt tips til hvordan man koger sine billeder med til en fornuftig størrelse før upload. Således de ikke bliver for pixelerede hhv. så store at man er nødt til at scrolle rundt fotoet når man klikker på "full size image"
Du kan nedskalere billedet til max. 1200 pixels i bredden, så bør folk med 1280x1024 skærmopløsning ikke have problemer. :)

Når du gemmer i JPEG, så vælg 3. højeste trin (eks. 90% eller kvalitet 10 ud af 12).

ravnk

Indlæg af ravnk » 30 aug 2006 21:57 pm

Tak for hurtigt svar. Jeg må lige prøve.
Billede

Billede

Det er bare perfekt - tusind tak ( har brugt laaaang tid på dette )

Mvh. Kim

Besvar