Bryllup

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Brugeravatar
FrederikHH
Rang: ULTRA BURST MODE

Bryllup

Indlæg af FrederikHH » 27 aug 2011 23:02 pm

Som opfølgning på denne her tråd:
http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=45864
smider jeg lidt billeder igen:

De er alle sammen skudt med D7000 og 24mm f/1.4G, 50mm f/1.4G og 85mm f/1.4G.
Naturligt lys.

Kommentarer og kritik er jeg meget modtagelig overfor :)

1:
Billede

2:
Billede

3:
Billede

4:
Billede

5:
Billede

6:
Billede

7:
Billede

8:
Billede

9:
Billede

10:
Billede

11:
Billede

12:
Billede

13:
Billede
http://gadang.dk/

Tag evt. og smid et "like" på min facebookside - tak: Fotograf, Frederik Holmgaard

Blackstone
Kamera: Canon EOS 60D
Geografisk sted: København

Re: Bryllup

Indlæg af Blackstone » 27 aug 2011 23:28 pm

Det ser helt vildt godt ud. Det kan godt være at du har tænkt over det og jeg rammer helt forkert med mit konstruktiv, men her er det:

#6 Du skal bruge noget clone/heal værktøjer til at tage det værste væk fra bruddet, så hun vil se endnu smukkere ud, men kan lide din vinkel. Billedet i 6 øverst højre er beskåret for tæt. Zoom lidt ud og prøv igen, du tage det smukke væk, prøv måske med gyldne snit:-)

#8 Det virker som om hun er ved at falde på ham. Flot fanget men vil hellere foretrække lodret billedet i stedet for skæv horisont.

Er helt vild med 10 og 13
Du kan komme rigtig langt og få virkelig gode billeder ved hjælp af nysgerrighed, kreativitet og ved at holde øjne og sanser åbne.

Brugeravatar
FrederikHH

Indlæg af FrederikHH » 28 aug 2011 08:44 am

Hej Blackstone,

Tak for din kommentar og kritik.

Ang. nummer 6 og huden, så synes jeg bruden har så flot og ren en hud, at jeg bevidst ikke har valgt at gøre noget ved den. Generelt har jeg kun justeret farver og kontrast i alle billederne. Der er ingen skarphed tilføjet eller foretaget nogen redigering overhovedet. Jeg tror lyset på billederne i nummer 6 gør, at det kan ligne uren hud, så må lige overveje om jeg skal gøre noget ved det (selvom der ikke er tale om uren hud).

Nummer 8 kan du godt have ret i - den er prioriteret pga. udtrykket :)

Nummer 10 er også en af mine egne favoritter :)
http://gadang.dk/

Tag evt. og smid et "like" på min facebookside - tak: Fotograf, Frederik Holmgaard

Brugeravatar
AndersH
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Nikon D800

Indlæg af AndersH » 28 aug 2011 10:56 am

Hej

Du er i hvert fald ret sikker i den stil du kører, for billederne er ret ens i deres udtryk!

Jeg bryder mig ikke så meget om alle de skæve vinkler, og heller ikke det udbrændte hvide, som kan ses f.eks. i 8 og 12. Farverne virker også lidt som om der har været guldreflektor på?

Kan rigtig godt lide den måde du laver billede 6 og 10 på. Smart måde at opstille dem på, det er rigtig fint!

Mvh Anders

Brugeravatar
youngman
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon D810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 28 aug 2011 12:53 pm

En rigtig flot serie, dog er farverne generalt lidt for lyse imho - ja min skaerm er kalibreret.

Brugeravatar
Lahnet

Indlæg af Lahnet » 28 aug 2011 15:47 pm

Jeg er ret vid med motiverne og vinklerne, men giver youngman ret i at de er for lyse. Lidt ekstra kontrast vil efter min mening også kun gøre dem bedre.

Tak for kigget.
Flickr
Mvh,
Henrik Lahnet /

Brugeravatar
Ib M
Kamera: Canon

Indlæg af Ib M » 28 aug 2011 15:53 pm

Flotte og seværdige billeder fra dagen - måske er de som antydet en anelse lyse, eller også er det din "stil"

Ps. og så lige en kommentar til billede #2, som du dog ikke er ansvarlig for - men det er da nogle afskyelige lyseblå "sidepaneler" (eller hvad de nu hedder) ligner nogle plastic plader der er sat på ? - men måske er det "moderne" tider i en moderne kirke ?
Ib M

Brugeravatar
Anders Dalsgaard
Challenger
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Anders Dalsgaard » 28 aug 2011 16:08 pm

Rigtig fine billeder med god rød tråd - det kan du, og det nye ægtepar, bestemt godt være tilfredse med.

Flot arbejde.

Brugeravatar
FrederikHH

Indlæg af FrederikHH » 28 aug 2011 18:25 pm

Hej alle,

Mange tak for jeres kommentarer.

Jeg er til dels enig i meget af kritikken. Det lyse er dog bevidst (det lyse og naturlige er generelt min stil ja) og de har i forvejen fået næsten maksimalt muligt kontrast i raw-konverteringen. Der er brugt guldreflektor - i mangel af sølvreflektor :) Den kommer nok snart.

Der er jo heldigvis altid plads til forbedringer - særligt når man viser en helt serie og ikke bare et enkelt billede :)

Igen, tak for jeres kig og kommentarer.

Mvh. Frederik

Brugeravatar
Idanhakak
Kamera: Canon EOS 7D
Geografisk sted: Slagelse

Indlæg af Idanhakak » 28 aug 2011 18:34 pm

FrederikHH skrev:Hej alle,

Jeg er til dels enig i meget af kritikken. Det lyse er dog bevidst (det lyse og naturlige er generelt min stil ja) og de har i forvejen fået næsten maksimalt muligt kontrast i raw-konverteringen. Der er brugt guldreflektor - i mangel af sølvreflektor :) Den kommer nok snart.

Der er jo heldigvis altid plads til forbedringer - særligt når man viser en helt serie og ikke bare et enkelt billede :)

Mvh. Frederik
Ja men det lyse ødelægger fuldstændig kontrasten i billedet. svarer til at sige at et billigt lcd tv har bedre farver fordi det er min stil forhold til et dyrt lcd tv. Det lyse udtvære farverne, dvs de er kontrastløse. Men ellers gode billeder men uanset stil vil folk altid have kontrastfulde billede da det altid vil give mere pop til billedet.

Brugeravatar
Anders Dalsgaard
Challenger
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Indlæg af Anders Dalsgaard » 28 aug 2011 18:40 pm

Idanhakak skrev:

Mvh. Frederik
Ja men det lyse ødelægger fuldstændig kontrasten i billedet. svarer til at sige at et billigt lcd tv har bedre farver fordi det er min stil forhold til et dyrt lcd tv. Det lyse udtvære farverne, dvs de er kontrastløse. Men ellers gode billeder men uanset stil vil folk altid have kontrastfulde billede da det altid vil give mere pop til billedet.
Sikke noget forbandet vrøvl. Det er muligt at du ikke bryder dig om stilen, men lad da være med at generalisere og forsøge at pådutte andre din holdning.

Jeg kon godt lide den lyse stil og synes desuden godt om den lidt falmede kontrastløse modlysstemning der (af god grund (modlys)) er i flere af dem.

Brugeravatar
FrederikHH

Indlæg af FrederikHH » 28 aug 2011 18:46 pm

Idanhakak skrev:

Mvh. Frederik
Den må du altså længere ud på landet med :) Jeg kender mange herinde, og kunder, som ikke vil have andet end kontrastløse billeder.
Jeg forstår hvad du mener, men jeg holder nu fast ved min stil. Vil dog forsøge at korrigere det lidt.

Brugeravatar
Neo
Kamera: Canon EOS-1D Mark IV
Geografisk sted: Svenstrup, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Neo » 28 aug 2011 18:49 pm

Rigtig god serie!

Jeg kan godt lide de lyse og kontrastløse look du har fået frem :)
//Andreas Hejndorf :)

hejndorf-foto.dk | flickr | YouTube-kanal

Ha' en god dag! :gogo:

Brugeravatar
Idanhakak
Kamera: Canon EOS 7D
Geografisk sted: Slagelse

Indlæg af Idanhakak » 28 aug 2011 18:53 pm

så folk vil gerne miste deres kulør fordi du gør deres hudtone lysere. Men uanset hvad vil du altid miste noget pop i billedet når du gør dem for lyse, da kontrast og sortniveauet giver mere pop. dvs den sorte farve bliver for lys. Men sjovt nok skriver alle andre også de er for lyse.

Brugeravatar
stump_dk
Kamera: Sony Xperia S
Geografisk sted: Aarhus N.
Kontakt:

Indlæg af stump_dk » 28 aug 2011 18:56 pm

Jeg er vild med din serie her.
Skulle jeg engang finde på at blive gift, så har du et job mere. ;-)
stump

Besvar