UFOER over Bornholm

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Brugeravatar
Jesper A. H.
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Sony A7, Sony A77 og Canon G12
Geografisk sted: Brønshøj

Re: UFOER over Bornholm

Indlæg af Jesper A. H. » 02 nov 2012 20:18 pm

Sikjaerfoto skrev:
connie-sonne skrev:Hej Sikjaerfoto, nej det kan man så ikke, men kan du ikke hyre en fiskekutter i stedet ? Du skulle jo alligevel ud at sejle med det offentlige :-) !
Hvis du nu spørger dem rigtig pænt? Jeg betaler selvfølgelig gerne! Og hvad ville den forventede rejsetid være?
Husk at tage højde for at du højst sandsynlig ankommer yngre end da du tog afsted pga overlyshastigheden...

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tilfældige bogstaver i vilkårlig rækkefølge sendt via Tapatalk.
Vil du købe en ekstra vokal og se om det giver mere mening ?
Senest rettet af Jesper A. H. 02 nov 2012 20:18 pm, rettet i alt 1 gang.
Jesper A. H.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Det er for nemt at være Negativ !
Nu osse på flickr : http://www.flickr.com/photos/hollensen/
Og 500px : https://500px.com/jesperarvedlundhollensen

Brugeravatar
connie-sonne
Rang: Aktiv
Kamera: olympus hd 12.5 superwide
Geografisk sted: bornholm
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af connie-sonne » 02 nov 2012 20:18 pm

Hvem har i forbindelse med dette billede snakket om UFO? Ikke mig, for mig er det også en helikopter som jeg skrev. Denne ser bare noget anderledes ud end sædvanligt :-). Ja, godt fundet Esben, men ikke brugbart her, heller ikke det slørede , men igen tak for forslaget. Men måske er det en måge :-) !

Brugeravatar
Knud B. Røn
Challenger

Indlæg af Knud B. Røn » 02 nov 2012 20:20 pm

Lad os nu slå koldt vand i blodet og forholde os til de andre ting Connie frembringer beviser på og påstår at kunne...

http://www.randi.org/site/index.php/swi ... tam-7.html
http://www.skepticisme.dk/2009/07/press ... onnie.html
http://para-nyt.blogspot.dk/2008/10/vi- ... onnie.html
http://kortlink.dk/dr/bnb9

:zconfuse

Brugeravatar
connie-sonne
Kontakt:

Indlæg af connie-sonne » 02 nov 2012 20:32 pm

Til rip59. SÅ skete det igen, et eller andet onskabsfuldt individ, denne gang som Knud B Røn, med manglende omtanke og moral for andre, har lavet et indlæg KUN for at skade mig. Helt sikkert skyldes det, at denne tråd skal lukkes af en eller anden årsag. Jeg syntes det er en skam for de mange, der er interesseret i det her, men jeg vil så, på nuværende tidspunkt glæde skeptikeren, Knuden B Røn, som vitterligt har skyklapper på at bede om at denne tråd bliver lukket med det samme.
Undskyld til Jer andre :-), men til Elise og Knud vil jeg oplyse, at I er taberne !

Med venlig hilsen Connie

Sikjaerfoto

Indlæg af Sikjaerfoto » 02 nov 2012 20:40 pm

Han har bare postet nogle links, som ikke lige falder ud til din fordel... Det kan man vel ikke lukke en tråd på?

Brugeravatar
Jesper A. H.
Kamera: Sony A7, Sony A77 og Canon G12
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Jesper A. H. » 02 nov 2012 20:45 pm

Sikjaerfoto skrev:Han har bare postet nogle links, som ikke lige falder ud til din fordel... Det kan man vel ikke lukke en tråd på?
Så skulle der godt nok lukkes mange tråde her på sitet...

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tilfældige bogstaver i vilkårlig rækkefølge sendt via Tapatalk.
Vil du købe en ekstra vokal og se om det giver mere mening ?
Jesper A. H.

Det er for nemt at være Negativ !
Nu osse på flickr : http://www.flickr.com/photos/hollensen/
Og 500px : https://500px.com/jesperarvedlundhollensen

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 02 nov 2012 21:24 pm

connie-sonne skrev:Hvem har i forbindelse med dette billede snakket om UFO? Ikke mig, for mig er det også en helikopter som jeg skrev. Denne ser bare noget anderledes ud end sædvanligt :-). Ja, godt fundet Esben, men ikke brugbart her, heller ikke det slørede , men igen tak for forslaget. Men måske er det en måge :-) !
Nu handler tråden jo om UFO'er, så jeg gik ud fra at dette også skulle forestille en af slagsen. Så må du have mig undskyldt.

Det er en helikopter! Men pga. billedets beskaffenhed er det ikke muligt at slå fast med sikkerhed hvilket fabrikat og hvilken model det er. Der findes jo 10000 (måske flere) forskellige af slagsen i alle regnbuens farver.

Desuden kan der mig bekendt være dejligt varmt i Las Vegas hvor billedet skulle være taget og varmedis gør bestemt ikke billeder taget over store afstande mere tydligere. Vi kan jo ikke engang se hvordan helikopteren vender på dit billede.

Men nu vi er igang med at gætte og spekulere, kan vi så ikke få et bud på om dette, som jeg fotograferede sidste jeg passerede Jupiter, er fra Romula eller Vulcan?

Billede
Saving money is expensive...
http://500px.com/esopix

Brugeravatar
John Nyberg
Kamera: Pentax K1 og K5 samt Olympus E-30
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af John Nyberg » 02 nov 2012 21:31 pm

connie-sonne skrev:Til rip59. SÅ skete det igen, et eller andet onskabsfuldt individ, denne gang som Knud B Røn, med manglende omtanke og moral for andre, har lavet et indlæg KUN for at skade mig. Helt sikkert skyldes det, at denne tråd skal lukkes af en eller anden årsag. Jeg syntes det er en skam for de mange, der er interesseret i det her, men jeg vil så, på nuværende tidspunkt glæde skeptikeren, Knuden B Røn, som vitterligt har skyklapper på at bede om at denne tråd bliver lukket med det samme.
Undskyld til Jer andre :-), men til Elise og Knud vil jeg oplyse, at I er taberne !

Med venlig hilsen Connie
Uden på nogen som helst måde at blande mig i jeres debat om UFO'er, måger, helikoptere og hvad det end skulle være, så jeg da nok mene, Connie, at når du nu fik tråden åbnet igen, så må du da så sandelig også være klar over, at debatten vil fortsætte. Ellers ville du jo nok heller have bedt om at tråden skulle åbnes igen, vel?

At lukke tråden på baggrund af nogle links, som jo absolut ikke er noget som Knud har fundet på, vil forekommer mig at være grundløst. Der er hverken ondskabsfuldhed, manglende omtanke eller -moral i Knuds indlæg. Der er jo kun henvisninger til, hvad du selv har været med på i andre sammenhænge.

I mine øjne må du nok erkende, at du ved at bede om åbning af tråden, også har bedt om en fortsat debat - og den kan man altså ikke kontrollere efter for godt befindende.
Venligst John

http://www.hdrfoto.dk
- giver dig 15% rabat ved køb af Photomatix. Brug koden "hdrfoto15"

- fotograferer med hjertet

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kamera: Sony A6000
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 02 nov 2012 22:07 pm

connie-sonne skrev:Hej Esben, og tak for foreslaget, men det duer slet ikke :-). Prøv at kig lidt nærmere på halen igen :-).
Den ser mig lidt knækket ud-
Jeg vil tro det er varmeflimmer der knækker halen.

Og angående mågen, så indgår det samme billede i din video, hvor der er et lidt støre udsnit med. Her er du vel ikke i tvivl om at det der er nærmere vandet, lidt til højre, er en måge?

EDIT: Kiggede lige på helikopteren igen. Det der ligner et knæk, er haleplanet, eller hvad det nu hedder på en helikopter, med skygge på undersiden.

Brugeravatar
JPFoxtrot
Moderator
Moderator
Kamera: Canon 5D IV og II, Olympus E-5
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:

Indlæg af JPFoxtrot » 02 nov 2012 23:53 pm

Sikjaerfoto skrev:Han har bare postet nogle links, som ikke lige falder ud til din fordel... Det kan man vel ikke lukke en tråd på?
Men hvorfor poste de links i denne tråd? I denne tråd taler vi om UFO´er og så smides der links til noget som ikke har med ufo´er at gøre, men blot trådstarter som person?

Kan han se os i øjnene og her bekræfte at hans motivation for at poste de links IKKE var at så tvivl om trådstarters troværdighed, men rent faktisk har noget med emnet at gøre? :wink:

Sikjaerfoto

Indlæg af Sikjaerfoto » 02 nov 2012 23:58 pm

JPFoxtrot skrev:
Men hvorfor poste de links i denne tråd? I denne tråd taler vi om UFO´er og så smides der links til noget som ikke har med ufo´er at gøre, men blot trådstarter som person?

Kan han se os i øjnene og her bekræfte at hans motivation for at poste de links IKKE var at så tvivl om trådstarters troværdighed, men rent faktisk har noget med emnet at gøre? :wink:
Og du mener ikke, at trådstarters troværdighed har noget med emnet at gøre?

Brugeravatar
JPFoxtrot
Moderator
Moderator
Kamera: Canon 5D IV og II, Olympus E-5
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:

Indlæg af JPFoxtrot » 03 nov 2012 00:12 am

Sikjaerfoto skrev:Og du mener ikke, at trådstarters troværdighed har noget med emnet at gøre?
Næ, for det at dreje tråden over på trådstarter som person er vel reelt grunden til at tråden lukkes?

Men det er måske det der er formålet?

Start dog en anden tråd med det formål at så tvivl om Connies troværdighed, hvis det er så presserende :)

Brugeravatar
perniel
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon D810
Geografisk sted: Randers

Indlæg af perniel » 03 nov 2012 06:40 am

Dem der straks begynder mudder kastning efter Connie må jo være dem der ikke kan klare diskutionen så Connie fortsæt da endelig denne spændende tråd.
Jeg fatter virkelig ikke de personer der ikke kan akseptere andres meninger og holdninger. Det være et tomt liv man har så.

Mvh Per

Brugeravatar
connie-sonne
Kontakt:

Indlæg af connie-sonne » 03 nov 2012 09:21 am

Hej JPFoxtrot og tak :-), det er nemlig helt rigtigt det du skriver, det kan formentlig mange flere end du og jeg se, men de flester tier, da folk generelt er bange for "at få nogen i nødden" hvis man har en anden mening end dem der bræer højest. Men såén er det åbenbart, og især i Danmark !

Hej Per, Du har også helt ret :-). Og ganske rigtigt, som jeg også selv skrev tidligere, så er der stor interesse om tråden, og det er ærgeligt at lukke den pga nogle få individers manglende omtanke for andre og mangel på rotation af hjerneceller. Men sagen er den, at der er nogle der har ondt i popoén over forskellige ting, bl.a. er der nogle der ej kan tåle, at de får tilbage af samme skuffe som de selv giver! Nå, men angående lukning af tråden er det op til rip59. Jeg sendte ham igår en privatbesked.
Jeg regner med at han læser her også, så det må han afgøre.

Jeg vil sige, at angående mig, er det ok at fortsætte tråden for alle jer andres skyld :-).
Jeg kommer tilbage i aften hvis altså ikke tråden er lukket.

mvh Connie

Brugeravatar
John Sahl
Kamera: Canon EOS 5D MkIII
Geografisk sted: 4140 Borup

Indlæg af John Sahl » 03 nov 2012 10:51 am

Er der ikke snart nogen der poster billeder med noget der bare ligner en UFO?
John Sahl

Låst