Et par nylige portrætter

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Besvar
Brugeravatar
raj
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: a9 AF-magi
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Et par nylige portrætter

Indlæg af raj » 13 aug 2018 16:12 pm

Billede

Billede

Brugeravatar
Smittefar
Challenger
Kamera: Canon 6D

Re: Et par nylige portrætter

Indlæg af Smittefar » 13 aug 2018 23:16 pm

To meget vellykkede portrætter - Gode udtryk, du har fanget ved begge. Det er også to gode (men meget forskellige) farvepaletter.

Har du gjort noget ved øjnene ved det nederste? Det er lige før, de trækker for meget opmærksomhed.

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 13 aug 2018 23:53 pm

Tak for kommentaren. Jeg harøget kontrast og brightness en anelse. Troede egentlig, at det var nogenlude subtilt (og hun har klare, blå øjne i virkeligheden :))

Her er billedet uden lokal justering på øjnene til sammenligning:

Billede

Brugeravatar
Smittefar
Challenger
Kamera: Canon 6D

Indlæg af Smittefar » 14 aug 2018 00:12 am

Jeg synes sgu ikke, de behøver lysning :)

Det ser godt ud

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 14 aug 2018 00:23 am

Jeg tror, du har ret! Tak for kritik

Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 14 aug 2018 09:56 am

Som altid fremragende teknik, lidt traditionel beskæring måske men flot flot :-)

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 14 aug 2018 12:14 pm

Tak, tak :)
Overvejer om jeg skal nappe det nye Sigma 105/1.4 til fuldfigursportrætter med pop. Så får jeg også lidt workout med i købet

Brugeravatar
Finsen
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER

Indlæg af Finsen » 22 aug 2018 22:22 pm

Synes de begge To er super, den unge pige er meget fotogen og du har været god til at komme bag facaden, når jeg ser på portrætter/billeder ser jeg meget på hvorledes lyset er lavet og i det første ser det ud som du har en flash i loftet eller muligvis en reflektor du oplyser over pigen, samtidig med du balancere ambient ? - på no. 2 ser det ud som du har vindueslys fra venstre og en flash i vægen, samt en reflektor under modellen, det hele balanceret med ambient ?
Jeg ved ikke om det er objektivt der laver vignette eller den er tilføjet i post ? - anyway To super flotte portrætter, som du skal være stolt af.

mvh. Finn

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 23 aug 2018 06:53 am

Finsen skrev:
22 aug 2018 22:22 pm
Synes de begge To er super, den unge pige er meget fotogen og du har været god til at komme bag facaden, når jeg ser på portrætter/billeder ser jeg meget på hvorledes lyset er lavet og i det første ser det ud som du har en flash i loftet eller muligvis en reflektor du oplyser over pigen, samtidig med du balancere ambient ? - på no. 2 ser det ud som du har vindueslys fra venstre og en flash i vægen, samt en reflektor under modellen, det hele balanceret med ambient ?
Jeg ved ikke om det er objektivt der laver vignette eller den er tilføjet i post ? - anyway To super flotte portrætter, som du skal være stolt af.

mvh. Finn
Mange tak. Begge portrætter er lavet med naturligt lys. Det første er udendørs i blødt lys. Det andet er lavet indendørs med vinduer til venstre for og bag ved mig (troede faktisk måske, at jeg havde en flash i loftet på dette, men EXIF siger, at den ikke har fyret). Der er noget dodging og burning involveret, så det er nok svært at analysere sig frem til, hvordan motiverne er belyst :)

Besvar