Lige til humoristen

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Besvar
Brugeravatar
Finsen
Rang: ULTRA BURST MODE

Lige til humoristen

Indlæg af Finsen » 22 aug 2018 21:53 pm

Jeg kan lige så godt krybe til bekendelse og indrømme, at jeg har dummet mig -
Sagen kort, efter en hektisk sommer har jeg igen fået lidt tid til at lave billeder, denne måneds udfordring er sten og jeg mente lige jeg vidste hvor de helt rigtige skulle findes, selvfølgelig i en stenhave.
https://da.wikipedia.org/wiki/Boolsens_Stenhave
https://www.toppenafdanmark.dk/toppenaf ... s-stenhave

Så ud af 1000 sten, vælger jeg selvfølgelig den der er lavet af Bronze.

Billederne er lavet med mellem 1 og 3 speedlights, forskellige gels og hvidbalance, samt en lille stripboks på enkelte billeder - kamera m4/3 100mm iso 100, tider mellem 1/250 f2 og 1/30 f3/2 de er lavet igår mellem kl. 20:00 og 21:00 og på de første, er lyset på venstre side den lave hårde sol, jeg har forsøgt at opnå textur og stemning - billederne er beskåret lidt for at centrere bronzestenen -
Ahhh ja - grunden til jeg overhovedet fandt ud af, at stenen var i bronze, var fordi jeg lige ville fjerne noget spindelvæv og opdagede at der var noget galt, sten skal ikke lyde som en zinkspand, når man slår på dem. :zconfd - I det allerførste billede er baggrunden photoshoppet og burde være slettet, men skidt jeg ender alligevel i humoristen -

mvh. Finn
Vedhæftede filer
collage2.jpg
collage1.jpg

Steenen
Rang: Lærling
Rang: Lærling
Kamera: Canon EOS 600D

Re: Lige til humoristen

Indlæg af Steenen » 23 aug 2018 19:47 pm

Hej Finn
Tak for de fine billeder og ikke mindst den hyggelige fortælling om dine “stenansigter”
Mvh.
Steen

Brugeravatar
Finsen

Re: Lige til humoristen

Indlæg af Finsen » 23 aug 2018 22:30 pm

Tak skal du have Steen, jeg må se om jeg kan finde en der ikke er lavet af bronze -
Synes lige jeg vil vise forskellen på naturlig lys kontra lys lavet for at opnå textur -
Vedhæftede filer
P8212236.jpg
P8212245.jpg

Besvar