Indendørs "street-fotos"

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Besvar
Brugeravatar
Kalle_dk
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Fuji X-T3 - Fuji X-H1 - Fuji X-100s

Indendørs "street-fotos"

Indlæg af Kalle_dk » 16 mar 2019 18:32 pm

Biblioteket / kulturhuset og indkøbscentre er gode steder at besøge, når man vil eksperimentere med
foto-grejet. Nedenstående fotos fra i dag var nogle af dem som blev skarpe. Det gjorde de desværre
ikke allesammen. Jeg må ryste mindre på hænderne, eller skyde med "hurtigere" lukkertid :lol:

DSCF0430_1.jpg
"Moar, jeg skal tisse"
f/2.8 - 320 ISO (Fuji X-T3 - 56 mm)

DSCF0429.jpg
"Vin og lys"
f/2.6 - 800 ISO (Fuji X-T3 - 56 mm)

DSCF0405.jpg
"Selvhjælp"
f/2.8 - 1000 ISO (Fuji X-T3 - 56 mm)

DSCF0400_1.jpg
"Bibliotekaren"
f/2.8 - 1000 ISO (Fuji X-T3 - 56 mm)

DSCF0389.jpg
"Venter på far"
f/2.8 - 1250 ISO (Fuji X-T3 - 56 mm)

Brugeravatar
Kalle_dk

Re: Indendørs "street-fotos"

Indlæg af Kalle_dk » 16 mar 2019 22:37 pm

Der er tilsyneladende ikke meget gang i Fotostart.dk i forhold til for 6-7 år siden, da jeg var aktiv på siden sidst, eller har jeg for store forventninger? Hvad er der sket? Bruger folk bare mobilkameraet, eller er der bare generelt ingen interesse for "rigtig" foto mere? Dengang var der en vældig debat om alt muligt - teknik, udstyr, motiver, tips og tricks og meget andet. Det oplever jeg ikke noget af mere. Håber der snart sker noget mere her på siden.....

Hilsen fra en "gammel" foto-entusiast

Brugeravatar
youngman
Kamera: Nikon D850/810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 16 mar 2019 22:49 pm

De senere år synes jeg også , at aktiviteterne er gået væsentlig ned, som sikkert skyldes, at der på Facebook er grupper specielt til hvert område / kamera model / hvert redigeringsbrand etc. Jeg er / har været på et par udenlandske sider, og det er nøjagtig det samme der - desværre.
Ha en god dag - Erik Christensen

http://www.flickr.com/photos/24219476@N08/

Brugeravatar
Kalle_dk

Indlæg af Kalle_dk » 16 mar 2019 23:03 pm

youngman skrev:
16 mar 2019 22:49 pm
De senere år synes jeg også , at aktiviteterne er gået væsentlig ned, som sikkert skyldes, at der på Facebook er grupper specielt til hvert område / kamera model / hvert redigeringsbrand etc. Jeg er / har været på et par udenlandske sider, og det er nøjagtig det samme der - desværre.
Så var det ikke en helt forkert "fornemmelse" jeg havde :lol: Jeg er ikke medlem af det der "Facebook". Det er sikkert derfor jeg ikke kom i tanke om den mulighed. Det er trist at en "special-side" som Fotostart ikke har mere punch indenfor en bestemt hobby. Jeg tvivler på at Facebook-grupperne du nævner er særligt dedikeret, men det kan jeg jo selvfølgelig ikke vide, når jeg ikke selv er der - og det kommer jeg heller ikke til. Jeg må lege videre / eksperimentere alene med mit fotogrej (og youtube) hvis der forbliver stille her på siden :|

Brugeravatar
Søren Brøndum Christensen
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon, Canon, Fujifilm
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Søren Brøndum Christensen » 17 mar 2019 00:16 am

Ja der er lidt stille her Karl-Erik. Så er der jo både 500px og Flickr. Jeg kan se at du også er gået over til Fuji :-) Hvis det er street-foto du vil lege lidt med kan du jo tage med på næste street photo-walk i Aarhus.
Mvh Søren C

Brugeravatar
Roadhouse
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Sony a7 mk. 3
Geografisk sted: Bjæverskov
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Roadhouse » 17 mar 2019 00:41 am

Kalle_dk skrev:
16 mar 2019 23:03 pm
youngman skrev:
16 mar 2019 22:49 pm
Så var det ikke en helt forkert "fornemmelse" jeg havde :lol: Jeg er ikke medlem af det der "Facebook". Det er sikkert derfor jeg ikke kom i tanke om den mulighed. Det er trist at en "special-side" som Fotostart ikke har mere punch indenfor en bestemt hobby. Jeg tvivler på at Facebook-grupperne du nævner er særligt dedikeret, men det kan jeg jo selvfølgelig ikke vide, når jeg ikke selv er der - og det kommer jeg heller ikke til. Jeg må lege videre / eksperimentere alene med mit fotogrej (og youtube) hvis der forbliver stille her på siden :|
Jeg tror det er generelt for 'special sider' inden for alle interesser. Jeg var medlem af en glimrende side for motorcyklister, motorcykelforum.dk - som var meget seriøs ift. en anden side på nettet hvor man skal give karakterer til hinandens motorcykler (!). Her var en god og voksen tone, men siden døde stille og roligt ud - for til sidst at blive nedlagt. For mig var der ikke rigtig noget alternativ, idet dem jeg fandt på bl.a. Facebook, var/er utroligt poppede. Så jeg gjorde som du, fortsatte min interesse alene.

Jeg er selv en skidt knejt i den forbindelse, for jeg er kun herinde når jeg søger råd/vejledning, ikke af ond vilje - men fordi jeg simpelthen er på et stade ift. fotografiens begrebsverden, at jeg simpelthen ikke kan deltage i de debatter der måtte være :-(

MEN jeg kan da godt skrive en omgang ros hvis jeg ser et fotografi der er godt ... i mine øjne. Til gengæld skriver jeg så ikke noget skidt, for jeg er i tvivl om jeg fortolker det som det er tænkt ... og så hellere tie!
"Mænd i Danmark er ikke tøffelhelte, de lever bare i et frit land hvor de kan gøre præcis som konen siger ..." - Konfutse, 479 f.Kr.

Brugeravatar
Kalle_dk

Indlæg af Kalle_dk » 17 mar 2019 00:48 am

Søren Brøndum Christensen skrev:
17 mar 2019 00:16 am
Ja der er lidt stille her Karl-Erik. Så er der jo både 500px og Flickr. Jeg kan se at du også er gået over til Fuji :-) Hvis det er street-foto du vil lege lidt med kan du jo tage med på næste street photo-walk i Aarhus.
Mvh Søren C
Hej Søren. Jeg har et Flickr abonnement, men bruger det egentlig ikke. Jeg uploader "ekstra" til Google Photo, så jeg kan kigge på mine billeder ligemeget hvor jeg er (arbejde, hjemme, mobiltelefon, tablet) på en enkelt måde. Ellers hygger jeg mig med mine RAF-filer her hjemme på den bærbare. Jeg har haft en "foto-psykose" i nogle år, hvis der er noget som hedder sådan - og så fandt jeg en dejlig kæreste for 3,5 år siden - vi skal forøvrigt giftes i maj måned :P (bedre sent end aldrig). Det med Fuji, er lidt en tilfældighed. Jeg har jo fotograferet med Nikon-grej i flere år. Havde et dejligt D3s hus, 14-24, 24-70 og 70-200 zooms, samt 4 primes. Huset og de 3 zooms blev stjålet for 1,5 år siden. Da lysten til foto pludseligt dukkede op igen fornylig, byttede jeg de resterende Nikon objektiver (plus lidt kontanter) for noget dejligt Fuji-grej. Det hygger jeg mig vældigt med :wink:

Brugeravatar
Kalle_dk

Indlæg af Kalle_dk » 17 mar 2019 00:56 am

Jeg tror det er generelt for 'special sider' inden for alle interesser. Jeg var medlem af en glimrende side for motorcyklister, motorcykelforum.dk - som var meget seriøs ift. en anden side på nettet hvor man skal give karakterer til hinandens motorcykler (!). Her var en god og voksen tone, men siden døde stille og roligt ud - for til sidst at blive nedlagt. For mig var der ikke rigtig noget alternativ, idet dem jeg fandt på bl.a. Facebook, var/er utroligt poppede. Så jeg gjorde som du, fortsatte min interesse alene.

Jeg er selv en skidt knejt i den forbindelse, for jeg er kun herinde når jeg søger råd/vejledning, ikke af ond vilje - men fordi jeg simpelthen er på et stade ift. fotografiens begrebsverden, at jeg simpelthen ikke kan deltage i de debatter der måtte være :-(

MEN jeg kan da godt skrive en omgang ros hvis jeg ser et fotografi der er godt ... i mine øjne. Til gengæld skriver jeg så ikke noget skidt, for jeg er i tvivl om jeg fortolker det som det er tænkt ... og så hellere tie!
Jeg tror at jeg har det - og får det - ligesom dig. Det er ærgerligt at det meste flytter til Facebook-grupper - specielt når det ikke er nær så seriøst og "nørdet" som her på siden, for år tilbage. Det er ærgerligt, men det må vi nok bare lære at leve med

Brugeravatar
Søren N
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 17 mar 2019 10:16 am

Folk er måske også mere interesserede i teknik og grej end billeder, motiver, komposition og sådan.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
Kalle_dk

Indlæg af Kalle_dk » 17 mar 2019 15:36 pm

Søren N skrev:
17 mar 2019 10:16 am
Folk er måske også mere interesserede i teknik og grej end billeder, motiver, komposition og sådan.
Jeg synes jo det hele hænger sammen som en helhed. Jeg interesserer mig da også for teknik/grej, men det er jo ikke spændende hvis ikke man skal afprøve det i virkeligheden = skyde billeder :)

Brugeravatar
Jesper A. H.
Kamera: Sony A7, Sony A77 og Canon G12
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Jesper A. H. » 18 mar 2019 10:00 am

Kalle_dk skrev:
16 mar 2019 22:37 pm
Der er tilsyneladende ikke meget gang i Fotostart.dk i forhold til for 6-7 år siden, da jeg var aktiv på siden sidst, eller har jeg for store forventninger? Hvad er der sket? Bruger folk bare mobilkameraet, eller er der bare generelt ingen interesse for "rigtig" foto mere? Dengang var der en vældig debat om alt muligt - teknik, udstyr, motiver, tips og tricks og meget andet. Det oplever jeg ikke noget af mere. Håber der snart sker noget mere her på siden.....

Hilsen fra en "gammel" foto-entusiast
Nu har jeg været på denne side i 10 år - der har altid været stille perioder med mellemrum...

Og så har jeg det sådan lidt at hvis man synes der er for stille må man jo selv være med til at skabe lidt aktivitet ;-)

I øvrigt det er meget forskelligt hvad folk bruger fotostart til : jeg er selv gået fra at bruge mit galleri til mere at poste serier i snapshot kategorien idet det passer bedre til de ting jeg går og pusler med (når jeg har tid - det sidste halve år har jeg været optaget af et byggeprojekt, men jeg tror det passer med at vi er færdige her til foråret og så...)

Derudover blander jeg mig gerne når jeg har noget at byde ind med i debatten - og jeg synes egentlig ikke her er så stille endda for tiden (checker dagligt).

Der er måske bare mere liv nogen steder på sitet end andre :-)
Jesper A. H.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Det er for nemt at være Negativ !
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nu osse på flickr : http://www.flickr.com/photos/hollensen/
Og 500px : https://500px.com/jesperarvedlundhollensen

Besvar