Hvis man nu kunne vise billeder

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Brugeravatar
raj
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: a9 AF-magi
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Hvis man nu kunne vise billeder

Indlæg af raj » 27 dec 2019 23:11 pm

cowgirl skrev:
27 dec 2019 23:07 pm
raj skrev:
27 dec 2019 22:55 pm
Jeg har ikke lyst til at uploade billeder til fs.
Hvorfor? Men hvis du ikke vil benytte dig af de muligheder der er, er der jo ingen grund til at brokke sig.
Jo, før i tiden var der ikke denne grænse. Så det må jeg godt brokke mig over :wink:

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus og Canon
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Indlæg af cowgirl » 27 dec 2019 23:19 pm

Hvad er det præcist du brokker dig over og hvorfor vil du ikke uploade billeder til FS?

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 27 dec 2019 23:32 pm

cowgirl skrev:
27 dec 2019 23:19 pm
Hvad er det præcist du brokker dig over og hvorfor vil du ikke uploade billeder til FS?
Jeg brokker mig over, at billeder man lægger ind via et link maksimalt kan være 600px i bredden.
Mine billeder ligger lokalt og på smugmug. Jeg er ikke interesseret i at lægge dem andre steder,

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kontakt:

Indlæg af cowgirl » 27 dec 2019 23:41 pm

Jeg forstår ikke hvordan du gør, jeg kan linke til billeder på Flickr der er bredere helt uden problemer. Man kan blot klikke dem op.
De bliver vist i en max-bredde her er kun for ikke at "smadre" forumbredden så folk skulle scrolle sidelæns, det er 5-6år siden det blev ændret, fordi der blev klaget over det. Det var også vildt irriterende, man kun kunne se billederne delvist.

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 27 dec 2019 23:57 pm

Ahh, det er via Flickr “knappen”? Eller hvordan linker du?
Kan vi ikke få en smugmug knap så, når de nu har købt Flickr?

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kontakt:

Indlæg af cowgirl » 28 dec 2019 00:15 am

Der er en *share* knap på Flickr hvor man kopierer BBCode til af sætte ind her. mht. til Smugmug er det noget du må tale med Jakob om, men det ville være en god ide, nu der er rygter om at Flickr er ved at gå konkurs. Så er der jo nok flere der vil benytte Smugmug.
Her er Flickrversionen:
Indspilning i fuld skærm 27-12-2019 231211.jpg

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 28 dec 2019 00:35 am

Mine billeder ligger lokalt og på smugmug. Jeg er ikke interesseret i at lægge dem andre steder,
Med de billeder der ligger lokalt går jeg ud fra du deler dem via. sin privat webserver. Det kræver du også har en mindre udgaver af billedet, under 600px der kan vises i Forum, og deler det i billedteksten til det billede der henvises til når man klikker det op.

Kode: Vælg alt

[url]=URL-til-stort-billede[img]Url-til-lille-billede[/img][/url]
Det kræver desværre en del arbejde, men mon ikke det problem kan klares med et lille Python-script til formålet? :zconfd

Mvh. Esben

Brugeravatar
youngman
Kamera: Nikon D850/810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 28 dec 2019 01:10 am

raj skrev:
27 dec 2019 23:32 pm
cowgirl skrev:
Jeg brokker mig over, at billeder man lægger ind via et link maksimalt kan være 600px i bredden.
Jeg er sikker lidt langsom her til morgen, men hvis du ikke er interesseret i at lægge dine billeder op andre steder end de 2 steder, du nævner, er det så ikke helt ligegyldigt, hvilke parametre der kræves i Fotostart?

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 28 dec 2019 17:56 pm

youngman skrev:
28 dec 2019 01:10 am
raj skrev:
27 dec 2019 23:32 pm
cowgirl skrev:
Jeg er sikker lidt langsom her til morgen, men hvis du ikke er interesseret i at lægge dine billeder op andre steder end de 2 steder, du nævner, er det så ikke helt ligegyldigt, hvilke parametre der kræves i Fotostart?
Jeg vil gerne fremvise billederne ved at linke til dem. I ordentlig størrelse her på siden. 600px i bredden er fesent i svær grad med vores dages skærmopløsning

Besvar