Last Goodbye

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Besvar
Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Last Goodbye

Indlæg af jakobdam » 26 aug 2006 16:12 pm

Billede

Taget under forestilling fra Cirkus Arena.

Jeg blev tvunget til at sætte ISO på højeste, for at opnå en acceptabel lukkertid. Her savner jeg så virkeligt muligheden for en mere støjfri ISO 400, evt. ISO 800... selvom det ikke anes så slemt her ses det noget mere tydeligt i 100% størrelse.

Ã…h, og en ting til...

KAN FOLK FOR HELVEDE IKKE LÆRE AT SLÅ DERES MØGBLITZ FRA? Der blev sagt udtrykkeligt under forestillingen at blitz var uønsket af hensyn til artister og dyr - alligevel sidder folk med deres elendige kameraer og blitzer løs... - iøvrigt uden at tænke over at deres integrerede blitz kun rækker 3-4 meter! De kom med garanti allesammen hjem med voldsomt underbelyste billeder, og så kan de jo undre sig over dét...

Rart at få lidt galde ud. :)

--------------------------------------------------------------------------------

Kamera: Panasonic DMC-FZ3
Brændvidde (35mm ækv.): 35 mm.
Blænde: f/2.8
Lukkertid: 1/40 sekund
Flash: Nej
ISO: 400

Billedet er beskåret lidt i venstre side, ellers uberørt.

Fotomusen

Indlæg af Fotomusen » 26 aug 2006 16:59 pm

Jeg har ikke lige noget kritik til billeder, men vil gerne høre hvorfor du ikke havde dit slr med? Har du ikke et teleobjektiv?

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af jakobdam » 26 aug 2006 17:03 pm

Billedet er taget for et år siden - hvor jeg kun havde mit FZ3. :)

Netop de billeder fra den dag i Cirkus Arena, var en af hovedårsagerne til at jeg blev møgtræt af kompakt.

Angående objektivet på FZ3, så svarer det til 35-420mm brændvidde i 35mm ækvivalent.

Jeg tror iøvrigt jeg har klumret lidt i indskrivelse af brændvidden for dette billede - hvis jeg havde skudt ved 35mm havde jeg fået en masse publikum med, så noget må jeg jo have haft zoomet ind... :)

Besvar