Trådløst netværks forlængelse, hvad skal jeg bruge?

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Besvar
kasperdr

Trådløst netværks forlængelse, hvad skal jeg bruge?

Indlæg af kasperdr » 28 jun 2012 18:06 pm

Hej alle IT sagkyndige..

Vi bor i et forholdsvist stort hus, og kører PT på en Router fra TDC i forbindelse med TDC Home TRio (så det er både til Net, og TV). men nede i den ene ende af huset, har vi svært ved at få forbindelse, nedenunder, kan min computer godt finde og forbinde til netværket, og kan godt sagtens komme på nettet, dog har den problemer med de tunge handlinger såsom Youtube.
min kærestes computer har tilsyneladende en noget bedre antenne, og fungere langt hurtigere på nettet end min, også med youtube.
dog i samme ende af huset, men ovenpå, er det helt håbløst at finde/få forbindelse til net.

men jeg tænker at det må noget med række vidden på routeren, og har derfor forsøgt at finde lidt information omkring forlængelse af det trådløse netværk. men kan ikke rigtig blive klog på hvad en router skal kunne for at kunne forlænge et netværk.

så søger derfor lidt hjælp hertil, og evt. nogle gode anbefalinger af routere.
jeg ville helst holde mig under 7-800kr, hvis det kan lade sig gøre.

vi kører med WPS2-PSK sikkerhed på routeren.

Brugeravatar
van-strauss
Rang: BURST MODE
Kamera: canon eos 400D/7D
Geografisk sted: Glostrup/Herlev

Sv: Trådløst netværks forlængelse, hvad skal jeg bruge?

Indlæg af van-strauss » 28 jun 2012 18:12 pm

Du kan ringe til tdc og sige at du gerne vil den opdatering som forlænger rækkevidden. Det gjorde vi og nu er der ingen problemer mere. vi har nu op til 20 meter længere rækkevidde.. Det er noget med de holder standard rækkevidden indtil nogle spørger om det andet, så de kan spare nogle penge.

Mvh Morten

Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk2
Du har ikke brug for at dekorere dine ord, når du vil sige din mening – sig den!

stubbeDK
Kamera: Nikon D7000
Geografisk sted: Kolding

Re: Trådløst netværks forlængelse, hvad skal jeg bruge?

Indlæg af stubbeDK » 28 jun 2012 18:20 pm

Ellers skal du ud og købe en router der har Bridge funktion.

Det er så den bare vidersender signalet med fornyet kraft.
Har selv 2 routere + 1 modem. Da streaming og FullHD film kræver en del så manglede jeg signal i nogen rum.
M.V.H.

Martin
MRJ Foto
Foto's For Life

Brugeravatar
Matti
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: 5D mk II / 5D mk III
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Matti » 28 jun 2012 19:06 pm

Du kan også overveje at forlænge med sådan et sæt her... det giver dig jo så bare kabel-udgang i den anden ende også.. her kan du så evt. sætte en anden trådløs router..
http://www.ereviews.dk/devolo-dlan-200-avmini/
......

Brugeravatar
Næstved
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Pentax
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Næstved » 28 jun 2012 19:23 pm

Hej

Det kan gøres meget simpelt. Jeg købte en netgear wifi range extender i computercity for ca 300 kr.

Opsat ca midt i huset giver den internet i den fjerneste krog. Opsætningen var mega simpelt og noget alle kan klare.

Det er mit bedste råd - og et billigt et af slagsen.

Ole

k s
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER

Indlæg af k s » 28 jun 2012 20:35 pm

Jeg købte en Linksys Wireless-N Range Extender RE1000 - den løser opgaven nemt og ubesværet.

kasperdr

Re: Sv: Trådløst netværks forlængelse, hvad skal jeg bruge?

Indlæg af kasperdr » 28 jun 2012 21:41 pm

van-strauss skrev:Du kan ringe til tdc og sige at du gerne vil den opdatering som forlænger rækkevidden. Det gjorde vi og nu er der ingen problemer mere. vi har nu op til 20 meter længere rækkevidde.. Det er noget med de holder standard rækkevidden indtil nogle spørger om det andet, så de kan spare nogle penge.

Mvh Morten

Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk2
Hmm det lyder interessant. :) kunne være man skulle prøve det. men hvordan fanden kan de spare penge ved det? :smash: , nå det var også bare et side spørgsmål.. men det kunne være man skulle høre dem om det.

og til jer andre, tak for svar. kan jo være man stadig skulle supplere med en range extender/router med bridge funktion, for at være helt dækket ind.

hvor langt fra den router/modem vi har nu, skal/må en evt. "range extender" sidde?

Brugeravatar
Næstved
Kamera: Pentax
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Næstved » 29 jun 2012 08:57 am

Min står vist ca 8-9 meter fra den eksisterende router - men midt i huset så nu er hele huset dækket super godt ind.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan TDC skal have indflydelse på, hvordan dit signal kommer rundt i dit hus.

Mit forslag har løst mange frustrationer herhjemme.

Ole

Brugeravatar
van-strauss
Kamera: canon eos 400D/7D
Geografisk sted: Glostrup/Herlev

Indlæg af van-strauss » 29 jun 2012 09:51 am

fandt lige et link til en anden løsning:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20574

mvh morten
Du har ikke brug for at dekorere dine ord, når du vil sige din mening – sig den!

Brugeravatar
Rolando
Gammelsmølf
Kamera: Few medicin cure shaky hands - but IS does

Indlæg af Rolando » 30 jun 2012 01:39 am

På recordere.dk har brugeren Bschmidt været så venlig at kreere en Netværk - Opslagsliste og FAQ - hvor man kan få en hel del at vide omkring netværk, opsætninger + tips og tricks. :gogo:
Og så skrevet i et nogenlunde almindeligt sprog, så alle os "ikke-netværks-nørder" kan forstår det. :cheers:

Mvh. Bent
EOS 5D Mk II ~ EOS 1D Mk III + WFT-E2 ~ 580EX II
EF 35mm 1.4 L USM ~ EF 85mm 1.2 L II USM ~ EF 100mm 2.8 L IS USM Macro ~ EF 135mm 2.0 L USM
EF 16-35mm 2.8 L II USM ~ EF 24-105mm 4 L IS USM ~ EF 70-200mm 4 L IS USM ~ EF 100-400mm 4.5-5.6 L IS USM

More gear than talent, but I'm working on it.

guppy
Kamera: OM-D E-M10

Indlæg af guppy » 30 jun 2012 01:55 am

Næstved skrev:Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan TDC skal have indflydelse på, hvordan dit signal kommer rundt i dit hus.
De kan ændre på sende styrken - som std. står den på næsten alle routers meget lavt for at routeren ikke skal æde for megen energi. Normalt er det noget du selv kan justerer men jeg mener at TDC låser de router man lejer af dem helt ned.
Air VPN - The air to breathe the real Internet
Gammel glas | Yashica ML 50mm f/1.4 | Konica Hexanon 40mm f/1.8 | Revuenon-special 135mm f/2.8

kasperdr

Indlæg af kasperdr » 02 jul 2012 19:53 pm

En lille opdatering. :-)

Har i sidste uge kigget jeres indlæg igennem, og der var jo flere gode.

jeg valgte i første omgang ikke at kontakte TDC, da jeg har en eller anden ide om at selvom de skruede op, så ville det ikke være helt nok.

så kiggede på nogle af de range extenders i havde anbefalet og endte ud med en Linksys RE1000 som "KS" anbefalede.
den havde fået nogle rimelige reviews. og så kunne den tilmed ikke være nemmere at sætte op.
har lige fået den hjem idag, og sat dyret til og er ved at prøve den af. tror jeg har fundet en nogenlunde placering af den.
den har oppet mit signal på computeren fra 2 til 4 streger (ud af 5 i windows signal visning) og til 65-72 Mbps (hmm, viste slet ikke mit netværkskort i computeren var et N-kort. troede det var maks 54Mbps. )

Og youtube går klart igennem nu, MEN så støder jeg bare på det næste problem.

- Er det et kendt problem med Adobe flash (tror nok det er det youtube bruger) og så firefox?????
for det kører bare helt kanon i IE. loader som aldrig før. firefox går bare nærmest ned, svarer ikke, eller hakker i video når den så endelig svarer (trods det den loader som den skal nu, når den altså svarer.).

guppy
Kamera: OM-D E-M10

Indlæg af guppy » 02 jul 2012 20:04 pm

Prøv at se
http://www.youtube.com/my_speed

og evt. se om du har slået hw accelration fra i Firefox's flash

alternativt kan du gå uden om flash:

http://www.youtube.com/html5

eller bruge chrome :)
Air VPN - The air to breathe the real Internet
Gammel glas | Yashica ML 50mm f/1.4 | Konica Hexanon 40mm f/1.8 | Revuenon-special 135mm f/2.8

kasperdr

Indlæg af kasperdr » 02 jul 2012 20:32 pm

guppy skrev:Prøv at se
http://www.youtube.com/my_speed

og evt. se om du har slået hw accelration fra i Firefox's flash

alternativt kan du gå uden om flash:

http://www.youtube.com/html5

eller bruge chrome :)
Tak Guppy, det hjalp gevaldigt at prøve den HTML5 afspiller. det "funker bar' ". den loader en hel sang i løbet af 15-20s og spiller ud at hakke eller få firefox til ikke at svare. :-)

Besvar