Canon 6D Mark II annonceret

Post nyheder fra fotoverdenen; til annoncering samt diskussion af fotobranchens nyheder.
Brugeravatar
raj
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: a900
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Canon 6D Mark II annonceret

Indlæg af raj » 21 jul 2017 18:04 pm

ThomasKaaeColding skrev:Her gik man lige og håbede og så kommer der to mavepustere.. Dynamisk spænd og fokus punkter klumpet sammen... Hvorfor har man fornemmelsen af Canon konstant handicapper deres produkter unødigt :(

Selvfølgelig er det ikke sikkert det er et problem i praksis i forhold til ens behov... Men man havde bare håbet på flere grunde til at opgradere end en drejeskærm :)

Cheers
For nogle år siden blev folk (nogle canonfolk forstås) rasende, når det blev nævnt at Canon haltede på DR fronten. Tror mange har fået øjnene op for brugbarheden af et stort dynamisk spænd ved lave ISOer (inkl de forhenværende rasende). Underligt egentlig at det var kontroversielt.

Brugeravatar
Smittefar
Challenger
Kamera: Canon 6D

Indlæg af Smittefar » 21 jul 2017 18:48 pm

Jeg synes stadig, DR ved lave ISO har fyldt alt for meget i sensordiskussionerne - Jeg er meget mere interesseret i støjforhold ved høj ISO. Men det er da dybt skuffende, at Canon udvikler en ny sensor til kameraet, og at den så er så meget ringere end deres andre nye sensorer. Det virker bare underligt og dumt.

Der er nu stadig masser af grunde til at købe det nye 6D. Men Canon laver bare nogen gange nogle lidt hovedløse beslutninger.

Brugeravatar
raj
Kamera: a900
Kontakt:

Indlæg af raj » 21 jul 2017 22:13 pm

Det er marginalerne, der skiller de forskellige kameraer ved lave eksponeringer. Den store forskel er i det dynamiske spænd ved ISObasen (i mangel af bedre ord), så jeg synes, at det er meget naturligt, at det har vist fokus.
Personligt er jeg ovenud tilfreds med muligheden for at eksponere for højlys og stadig have et hæderligt signal-til-støjforhold i skyggerne. Det er faktisk ret brugbart.

Brugeravatar
ThomasKaaeColding
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Canon EOS 5D3
Geografisk sted: Kastrup
Kontakt:

Indlæg af ThomasKaaeColding » 25 jul 2017 14:05 pm

Hmm... Nu går mine overvejelser på evt at snuppe et 5D3 i stedet... men ifølge http://www.kortlink.dk/qyf2 .... ligger 5D3 faktisk under de to 6D'ere angående DR.... ydermere hvis man sammenligner fokus punkter er de to yderste kolonner af punkter på 5d3 ikke crosstype... dog er der punkter :D

Jeg tror den ender på et 5D3 da jeg er træt af at chance den med kun et memory card... men den flippy tilty skærm og et mindre hus.... GAAAAH det er ikke nemt :D
[( )] Canon 5D3 + (O) Tamron 15-30 / Canon 50 STM / Tamron 70-200 G2
[8] Rolleiflex / Meopta Flexaret Va / Seagull / Ikoflex
http://www.thomascolding.com

Brugeravatar
itjf
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon 550D
Geografisk sted: Ishøj

Indlæg af itjf » 08 aug 2017 16:30 pm

Brugeravatar
SørenM
Kamera: Sony A7R3

Indlæg af SørenM » 23 sep 2017 11:39 am

Hm. Efter 5D4 troede jeg at Canon ville have smidt en opdateret sensor med bedre DR performance i 6D2, men at den er ringere end den oprindelige 6D er skuffende. Det minder mig om 5D3, dens sensor er også (en smule) ringere end 5D2, men her fra der dog markante opgraderinger mht AF og andre ting.

Vil sige at jeg ikke 1 sekund har fortrudt mit skifte fra 5D3 til A7R2, heller ikke efter at 5D4 er dukket op - som jeg i paranteres nok ville spare op til og gå efter i stedet for 6D2 hvis jeg skulle overveje DSLR igen - eller måske Nikon D850. Men for mig er de spejlløse fremtiden (her og nu :)), næste opgradering for mig er A7R3 eller hvad Sonys næste model efter A7R2 kommer til at hedde.

Besvar