Press Play On Tape

For hverdagens snapshots, eksperimenter og diverse. Herunder eksperimenter med diverse kamerateknikker og efterbehandling.
Besvar
Brugeravatar
Reinhold
Moderator
Moderator
Kamera: Eos 400D/40D
Geografisk sted: Holsted/Aalborg
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Press Play On Tape

Indlæg af Reinhold » 01 maj 2009 19:46 pm

Jeg var til et Prosa møde for et par uger siden, og der var vi til koncert med "Press Play On Tape"
Et super fedt band (ifølge mig) så tjek deres hjemmeside ud, der er youtubel links til deres musik http://www.pressplayontape.com :cheers:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Næsten alle billederne er skudt med EOS 40D Sigma 17-70 på ISO 3200 og så derefter kørt igennem Neat Image og så lige en resize og så kom de op her :)

Håber i kan li' dem :mrgreen:
There is no place like 127.0.0.1

Brugeravatar
Frank_fra_hvidovre
Rang: ELITEBRUGER

Re: Press Play On Tape

Indlæg af Frank_fra_hvidovre » 02 maj 2009 07:49 am

Altid rart med foto med stemning.

Jeg kræver en forklaring mht til deres logo på trommen ? Hvad er forbindelse til "press play on tape" - er det underforstået at det er data tape på en 15xx (kan ikke huske hvad den hed)

Umiddelbart virker bandet da for unge til at have oplevet "press play on tape" i forbindelse med at loade data på den måde til pc.

Brugeravatar
Reinhold
Moderator
Moderator
Kamera: Eos 400D/40D
Geografisk sted: Holsted/Aalborg
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Reinhold » 02 maj 2009 12:41 pm

Deres logo er det orgianle Commodore logo...
Billede

Press Play On Tape er som du selv siger den måde man overførte data fra bånd til en commodore 64 på
Billede

De spiller hovedsageligt spil-musik fra de gode gamle dage :) såsom Bubble Bobble, Pacman, Monkey Island, Commando, Rambo og den slags... De spiller musikken på 2keyboards 1trommesæt 2guitar og 1bas og så er der også 2 der synger på nogle af deres numre.

Noget af musikken er lidt over i noget Rock stil, men du kan jo prøve at høre dem som jeg synes er bedst:
http://www.pressplayontape.com/?pid=con ... herock2008
Bubble Bobble, Pacman, Monkey Island & 80's TV medley

Jeg mener at C64'eren kom ud i 1982, og jeg vil da skyde på at de er omkring de 30-35 dem i "press play on tape" så de har nok kun været 3-8år da den kom ud, men C64'eren var vist også på markedet i over 10år før den kom ud af produktion igen.

Jeg er selv 23 og jeg bruger stadig en masse tid på at lage med de gamle maskiner da jeg samler på dem...
(Commodore, Sinclair, Amstrad, Atari, Texas, Nintendo, Sega, Sony, Neo Geo og jeg kunne blive ved) :mrgreen:
There is no place like 127.0.0.1

Brugeravatar
Frank_fra_hvidovre

Indlæg af Frank_fra_hvidovre » 02 maj 2009 23:07 pm

jamen jeg kan sagtens huske press play on tape - det var total ubrugeligt og tog uendelig lang tid når det gik "hurtigst" - tror det var 20 min for at få nogle spil startet....

Brugeravatar
PoulP
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af PoulP » 03 maj 2009 03:24 am

@Frank: nu var abc-turbo'en altså opfundet for de som var lidt mere smarte...
Men navnet SYS 255 ville jo ikke have lydt helt så smart som band-navn. :-)

Og så er det i øvrigt samme melding min C64 kommer med idag, dog er det på min laptop jeg trykker på play for at afspille en emuleret tape-fil, da de gamle bånd ikke længere kan læses, men ubrugeligt kan jeg slet ikke se det er.

@Reinhold: Totalt nostalgi, de var jo det vildeste hit til TheParty tilbage sidst i 90'erne.
Mvh. Poul Pedersen

Brugeravatar
Frank_fra_hvidovre

Indlæg af Frank_fra_hvidovre » 03 maj 2009 09:10 am

PoulP skrev:@Frank: nu var abc-turbo'en altså opfundet for de som var lidt mere smarte...

det var vist sådan at vic 20 kom før den eller ? jeg har aldrig været så smart at jeg har fosøgt mig med tidsmaskiner.

Brugeravatar
PoulP
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af PoulP » 04 maj 2009 07:10 am

Frank_fra_hvidovre skrev:
PoulP skrev:@Frank: nu var abc-turbo'en altså opfundet for de som var lidt mere smarte...
det var vist sådan at vic 20 kom før den eller ? jeg har aldrig været så smart at jeg har fosøgt mig med tidsmaskiner.
PPOT er så et C64-revival band, så hvad vic20'en gjorde er mindre relevant, selvom den sikkert havde en lignende melding.
Turbo-loadere brugte man i øvrigt også på vic20'eren, bare i cartridge-version da den ikke havde specielt meget hukommelse.
Mvh. Poul Pedersen

Besvar