Nikon D800 manuel belysning

Spørgsmål/debat om blændeåbning, lukkertid, ISO, hvidbalance, kamera sensorer og andre teknisk relaterede emner.
Brugeravatar
ERK
Challenger
Kamera: Nikon D800
Geografisk sted: Brædstrup egnen

Re: Nikon D800 manuel belysning

Indlæg af ERK » 29 dec 2016 22:01 pm

Bo Bjerre skrev:Jeg vidste ikke at kameraet kunne lave HDR... -men efter manualens beskrivelse, virker det ikke ved raw optagelse. Det til tilsyneladende kun muligt når man tager jpg. (side 176)
Bo //
Ja, det virker kun med jpeg filer. Jeg finder nu ikke funktionen særlig anvendelig. I øvrigt synes jeg, at RAW filernes DR er så stort, at jeg kan få lige så meget ud af at efterbehandle fx med tonal contrast.

Mvh Erik

Brugeravatar
Henrik9
Challenger
Kamera: Nikon D700

Re: Nikon D800 manuel belysning

Indlæg af Henrik9 » 12 feb 2017 14:54 pm

hkb skrev:
raj skrev:
Henrik9 skrev:Ja, det er irriterende, at Nikon's kamera'er ikke selv vender tilbage til "normal-tilstanden". Jeg glemmer det ustandseligt og bruger, bl.a., derfor, næsten aldrig bracketing!
Jeg er nu meget glad for at mit kamera ikke spontant går væk fra de indstillinger, jeg har sat. Tænker ikke, at det er hensigtsmæssigt at programmere dem efter, hvor glemsomme folk kan være :wink:
ja helt enig!

ikke at bruge en funktion fordi man ikke husker at slukke for den igen giver ingen mening overhovedet
Nej I har da helt ret! Det er såmænd også mestendels fordi jeg sjældent har behov for bracketing-funktionen!

Besvar