Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Løs snak om diverse emner, DOG FRABEDES POLITISKE OG RELIGIØSE DEBATOPLÆG!
Besvar
Brugeravatar
KaHopLa
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4558
Tilmeldt: 09 nov 2006 19:45 pm
Kamera: Canon EOS 1D Mark III
Geografisk sted: Danmark ;-)
Kontakt:

Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af KaHopLa » 08 feb 2017 11:44 am

Jeg har arvet en Synology NAS diskstationDS411J og har hentet div. programmer for at komme i gang, men da den er arvet, hvordan kommer jeg så ind og sletter indholdet på de forskellige diske? Den beder jo om en adgangskode og manden er død, så han kan ikke spørges.

Jeg har prøvet at tage hver enkelt harddisk ud og slette indholdet, gennem min Xtor 35UF
Billede
men windows10 registrerer den ikke. Jeg har resat NAS´n, men ingen held, der.

Hvad kan jeg ellers gøre?

k s
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 8304
Tilmeldt: 01 apr 2008 14:45 pm

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af k s » 08 feb 2017 14:32 pm

Du skriver, at du har prøvet at resette, men der er tilsyneladende flere muligheder - jeg ved ikke, om du har prøvet begge?

https://www.synology.com/da-dk/knowledg ... nology_NAS

Brugeravatar
KaHopLa
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4558
Tilmeldt: 09 nov 2006 19:45 pm
Kamera: Canon EOS 1D Mark III
Geografisk sted: Danmark ;-)
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af KaHopLa » 08 feb 2017 14:47 pm

k s skrev:Du skriver, at du har prøvet at resette, men der er tilsyneladende flere muligheder - jeg ved ikke, om du har prøvet begge?

https://www.synology.com/da-dk/knowledg ... nology_NAS
Jeg har prøvet en helt masse forskelligt.

Har fået held til at nulstille, men den viser kun 1 harddisk, selvom der er 4 i. Jeg har oprettet konto, men får fejlmelding på kontoen


Billede

Billede

Brugeravatar
BjarneNybo
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Indlæg: 953
Tilmeldt: 02 okt 2013 12:56 pm
Kamera: Canon EOS 7D

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af BjarneNybo » 08 feb 2017 14:56 pm

Du kan ringet til Midtjysk Computer Service.
http://mcs.dk/
Den klarer de på 10 minutter.
Du linker til deres side og hente fjernsupport.
Så ringer du til 86.430155
Og beder om "hotline" service.
Prisen vil være kr. 198,- + moms pr påbegyndt kvarter.

Hilsen Bjarne

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 3471
Tilmeldt: 17 apr 2008 08:21 am

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af phw » 08 feb 2017 15:15 pm

Du skal IKKE begunde at slette diske fra Windows, da du dermed også sletter OS og så er det op ad bakke.

Men ellers google er din ven:

https://www.synology.com/en-global/know ... nology_NAS

Brugeravatar
Esben Sørensen
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 2741
Tilmeldt: 07 nov 2011 20:21 pm
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af Esben Sørensen » 08 feb 2017 15:52 pm

Er den linuxbaseret? Husk Linux bruger ikke samme filsystem som Windows. Det er heller ikke usandsynligt at du på en eller anden måde skal fortælledin nas hvordan harddiske skal arrangeres - dvs. I hvilken sti skal de tilgåes? Linux har, i modsætning til Windows, ikke drevbogstaver til de forskellige enheder.

Mvh. Esben
Saving money is expensive...
http://500px.com/esopix

Brugeravatar
John Sahl
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 2589
Tilmeldt: 15 maj 2007 22:17 pm
Kamera: Canon EOS 5D MkIII
Geografisk sted: 4140 Borup

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af John Sahl » 08 feb 2017 19:06 pm

Jeg kan hjælpe dig via Teamviewer senere i aften hvis det er?
John Sahl

Brugeravatar
KaHopLa
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4558
Tilmeldt: 09 nov 2006 19:45 pm
Kamera: Canon EOS 1D Mark III
Geografisk sted: Danmark ;-)
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af KaHopLa » 09 feb 2017 08:28 am

phw skrev:Du skal IKKE begunde at slette diske fra Windows, da du dermed også sletter OS og så er det op ad bakke.

Men ellers google er din ven:

https://www.synology.com/en-global/know ... nology_NAS
ALT, jeg har fundet ud af, indtil nu, er med Onkel Googles hjælp ;-)

Brugeravatar
KaHopLa
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4558
Tilmeldt: 09 nov 2006 19:45 pm
Kamera: Canon EOS 1D Mark III
Geografisk sted: Danmark ;-)
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af KaHopLa » 09 feb 2017 08:28 am

Esben Sørensen skrev:Er den linuxbaseret? Husk Linux bruger ikke samme filsystem som Windows. Det er heller ikke usandsynligt at du på en eller anden måde skal fortælledin nas hvordan harddiske skal arrangeres - dvs. I hvilken sti skal de tilgåes? Linux har, i modsætning til Windows, ikke drevbogstaver til de forskellige enheder.

Mvh. Esben
Ved absolut INTET om hvad der ligger på diskene

Brugeravatar
KaHopLa
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4558
Tilmeldt: 09 nov 2006 19:45 pm
Kamera: Canon EOS 1D Mark III
Geografisk sted: Danmark ;-)
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af KaHopLa » 09 feb 2017 08:30 am

John Sahl skrev:Jeg kan hjælpe dig via Teamviewer senere i aften hvis det er?

Trist, jeg ikke så din besked i aftes, men vil gerne hjælpes, hvis du kan på et andet tidspunkt?

Brugeravatar
JMD
Rang: Bruger
Rang: Bruger
Indlæg: 30
Tilmeldt: 15 maj 2009 12:00 pm
Kamera: Canon 70D

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af JMD » 09 feb 2017 09:25 am

- Using a paper clip, gently press and hold down the RESET button for about 4 seconds until your Synology NAS emits a beep sound. Release immediately.
- Within the next 10 seconds, press and hold down the RESET button again for about 4 seconds until your Synology NAS emits another beep sound.
- You will see the STATUS light on your Synology NAS's front panel now blinking orange.
- Run Synology Assistant and find your Synology NAS. You will see Configuration Lost under Status.

Følg Synology's vejledning: https://www.synology.com/da-dk/knowledg ... nology_NAS

Har selv en Synology NAS, og der virkede det fint.

Brugeravatar
KaHopLa
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4558
Tilmeldt: 09 nov 2006 19:45 pm
Kamera: Canon EOS 1D Mark III
Geografisk sted: Danmark ;-)
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af KaHopLa » 09 feb 2017 10:15 am

JMD skrev:- Using a paper clip, gently press and hold down the RESET button for about 4 seconds until your Synology NAS emits a beep sound. Release immediately.
- Within the next 10 seconds, press and hold down the RESET button again for about 4 seconds until your Synology NAS emits another beep sound.
- You will see the STATUS light on your Synology NAS's front panel now blinking orange.
- Run Synology Assistant and find your Synology NAS. You will see Configuration Lost under Status.

Følg Synology's vejledning: https://www.synology.com/da-dk/knowledg ... nology_NAS

Har selv en Synology NAS, og der virkede det fint.

Er prøvet :-)

Brugeravatar
Bo Bjerre
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Indlæg: 240
Tilmeldt: 12 maj 2008 23:29 pm
Kamera: Nikon, Nikon
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af Bo Bjerre » 09 feb 2017 11:07 am

Har Du prøvet at starte den UDEN diske i?
-så burde du komme i kontakt med den,
Bo //

Brugeravatar
KaHopLa
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4558
Tilmeldt: 09 nov 2006 19:45 pm
Kamera: Canon EOS 1D Mark III
Geografisk sted: Danmark ;-)
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af KaHopLa » 09 feb 2017 11:28 am

Bo Bjerre skrev:Har Du prøvet at starte den UDEN diske i?
-så burde du komme i kontakt med den,
Bo //
Det har jeg også prøvet.

Jeg kan sagtens komme i kontakt med den, men jeg kan kun se 1 harddisk, men ikke få adgang til den

Brugeravatar
KaHopLa
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4558
Tilmeldt: 09 nov 2006 19:45 pm
Kamera: Canon EOS 1D Mark III
Geografisk sted: Danmark ;-)
Kontakt:

Re: Hjælp til Synology NAS diskstationDS411J

Indlæg af KaHopLa » 09 feb 2017 16:50 pm

Så er det lykkes mig, at få alle harddiske formateret igennem diskhåndtering.

NAS´n er i fuld gang med at installere software. Håber at det var det, der skulle til :-)

Besvar