Kamera krise, hvad skal jeg vælge?

Spørgsmål omkring køb af nyt kamera stilles her; både for ultrakompakt, kompakt og spejlrefleks.
Besvar
BKrygs
Rang: Nyankommen

Kamera krise, hvad skal jeg vælge?

Indlæg af BKrygs » 16 maj 2017 21:22 pm

Halløjsa. :D

Jeg er nybegynder til det her kamera-hurlumhej. Jeg har indtil nu altid taget billeder med mobilos, men jeg er skide træt af at man tit løber ind i at der ikke er plads, sløret billeder osv.

Det jeg er ude efter er ikke noget vildt og voldsomt, men derimod et kamera som jeg kan have med i lommen, ellers er jeg bange for at jeg ikke får det brugt tilstrækkeligt. Jeg har et budget omkring de 2000 kr, ved godt det ikke er alverden men det må da kunne lade sig gøre at finde et kamera som er bedre end telefonen til de penge?

Jeg har kigget lidt de sidste par dage på nogen af dem med superzoom. Men det er satme svært hvilken vej man skal gå. For når jeg har læst om det ene så er jeg solgt, men når jeg så læser om det næste så bliver jeg forelsket i det. Så jeg er forvirret. :hyl: Det skal mest bruges til ferier da vi rejser en del, samt børn i leg.

Nå men nu til sagen. Dem jeg har kigget på er efter hvad jeg lige kan se mig ud af nogen ældre modeller, men de har nu engang den pris jeg søger efter. Så hvilken vej skal jeg gå??

Canon Powershot SX710HS ca. 2200 kr

Canon Powershot SX620HS ca. 1700 kr

Sony Cybershot DMC-HX60VB ca. 2100 kr

Panasonic DMC-TZ60 ca. 2000 kr

Panasonic DMC-TZ70EP ca. 2400 kr

Hvis i har andre ideer til kameraer er jeg mere end åben for forslag. :D

Vh Brian

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R/A99/A900/A57/A700/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Re: Kamera krise, hvad skal jeg vælge?

Indlæg af jakobdam » 17 maj 2017 12:00 pm

Omkring 2000-2500 findes der en række ganske fine bud; alt efter hvad du specifikt kan det dog måske bedre betale sig at gå på brugtmarkedet.