Speedlight til Nikon

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
nikon
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Speedlight til Nikon

Indlæg af nikon » 29 okt 2017 20:31 pm

;-)

Trådstarter har et Nikon D5300 så der burde ikke være tale om ret megen bagudkompalitet ?

.....og selv om kameraet ikke understøtter HSS kan man sagtens bruge både Godox tt685 og Yongnuo 568EX på "almindelig" vis.

/preben

Brugeravatar
Monsv87
Rang: Nyankommen
Kamera: Nikon D5300

Indlæg af Monsv87 » 13 nov 2017 13:08 pm

Tak for al hjælpen :), Jeg havde slet ikke regnet med så mange svar - fantastisk forum! :)
Jeg regner med at gå efter Godox (eller nikon SB800)

Brugeravatar
Monsv87
Kamera: Nikon D5300

Indlæg af Monsv87 » 13 nov 2017 13:13 pm

Søren N skrev:
27 okt 2017 15:08 pm
Den kan sagtens bruges med dit kamera ved lukketider længere end 1/250sek. Det er en fremragende flash, jeg har 2 men jeg ville overveje om jeg ikke kunne få råd til en V860IIN. Overvej også om ikke en trigger ville værd at få med.

Edit.
TT685 bruger AA batterier og har mulighed for tilslutning af ekstern strømforsyning
V860II har Li-ion batteri der giver samme fordele som tilslutning af eksternt, flere skud og opladning og kortere tid mellem hvert skud uden at skulle tage ekstra med.
Godox er et stort integreret system med alt fra de små speedlights over kompakte kraftkarle som AD200 eller min AD360 til muligheden for at sammenkoble to AD600 til et 1200WS flashhoved, altsammen kontrolleret fra samme trigger eller speedlights hvis man ønsker det. Selv hvis man ikke umiddelbart ser sig selv med en studie flash vil jeg klart anbefale at man købe ind i et komplet system fremfor et kun med speedlights. En AD200 koster mindre end mærke flashene og giver virkelig nogle ekstra muligheder off camera sammen med en almindelig speedlights.
Søren ... Ved du hvor jeg kan få fat i en GODOX V860IIN - en butik eller webshop man kan stole på?

Søren N
Kamera: Masser af analoge og et enkelt Sony A6000
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 13 nov 2017 13:36 pm

Monsv87 skrev:
13 nov 2017 13:13 pm
Søren N skrev:
27 okt 2017 15:08 pm
Den kan sagtens bruges med dit kamera ved lukketider længere end 1/250sek. Det er en fremragende flash, jeg har 2 men jeg ville overveje om jeg ikke kunne få råd til en V860IIN. Overvej også om ikke en trigger ville værd at få med.

Edit.
TT685 bruger AA batterier og har mulighed for tilslutning af ekstern strømforsyning
V860II har Li-ion batteri der giver samme fordele som tilslutning af eksternt, flere skud og opladning og kortere tid mellem hvert skud uden at skulle tage ekstra med.
Godox er et stort integreret system med alt fra de små speedlights over kompakte kraftkarle som AD200 eller min AD360 til muligheden for at sammenkoble to AD600 til et 1200WS flashhoved, altsammen kontrolleret fra samme trigger eller speedlights hvis man ønsker det. Selv hvis man ikke umiddelbart ser sig selv med en studie flash vil jeg klart anbefale at man købe ind i et komplet system fremfor et kun med speedlights. En AD200 koster mindre end mærke flashene og giver virkelig nogle ekstra muligheder off camera sammen med en almindelig speedlights.
Søren ... Ved du hvor jeg kan få fat i en GODOX V860IIN - en butik eller webshop man kan stole på?
https://flashfotovideo.dk/godox-ving-85 ... -7424.html
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

nikon
Kontakt:

Indlæg af nikon » 13 nov 2017 13:48 pm

Du kan få 2 Yongnuo 568EX til samme pris......og som kan det samme ;-)

615 kr incl forsendelse pr. stk

https://www.ebay.de/itm/Yongnuo-YN568EX ... Sw~V9ZxP2B

Jeg har selv 2 Yongnuo foruden en SB900 og jeg mærker ingen forskel mellem Yongnuo og Nikon.

/preben

Søren N

Indlæg af Søren N » 13 nov 2017 14:25 pm

nikon skrev:
13 nov 2017 13:48 pm

Jeg har selv 2 Yongnuo foruden en SB900 og jeg mærker ingen forskel mellem Yongnuo og Nikon.

/preben
Ja men den kører på AA batterier ikke Li-ion

https://flashfotovideo.dk/yongnuo-yn568ex-nikon.html

Til samme pris fåes TT685 også på AA batterier.
https://flashfotovideo.dk/godox-tt685.html

Fælles for dem er de ikke har så kort flashfølgetid og antal udladninger som V860II
Jeg har selv 2 TT-685 som jeg er glad for men de har en smule svært ved at følge min AD360 når bølgerne går højt og der skrues op for tempoet.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Søren N

Indlæg af Søren N » 13 nov 2017 14:32 pm

nikon skrev:
13 nov 2017 13:48 pm

/preben
Hongkong??????
https://www.ebay.de/usr/yn-outlet?_trks ... 7675.l2559
Søren Nielsen

David Duchemin

nikon
Kontakt:

Indlæg af nikon » 13 nov 2017 20:55 pm

Forskellen i ladetid mellem lion og Eneloop er ikke alverden 1,5 vs 1,8 sek......og så har man jo med Eneloop muligheden for at sætte nye i hvis man løber tør ;-)

Hongkong...nope...bliver sendt fra Tyskland uden ekstra told, moms mm.

Man lad os bare kostatere...du er til Godox og jeg er til Yongnuo ;-)

/preben

Søren N

Indlæg af Søren N » 13 nov 2017 21:45 pm

nikon skrev:
13 nov 2017 20:55 pm
Forskellen i ladetid mellem lion og Eneloop er ikke alverden 1,5 vs 1,8 sek......og så har man jo med Eneloop muligheden for at sætte nye i hvis man løber tør ;-)

Hongkong...nope...bliver sendt fra Tyskland uden ekstra told, moms mm.

Man lad os bare kostatere...du er til Godox og jeg er til Yongnuo ;-)

/preben
Hmmm jeg bruger godt nok eneloop i mine TT'ere meeen forskellen er nu nok nærmere i sekund størrelse ikke tiendedele den øges nå eneloopene drænes.
Jeg er helt sikker på at Yongnou laver fine flash og jeg tror også de er ligeværdige med f.eks Godox. Det er ikke deres ydeevne eller øvrige kvaliteter der afholder mig fra dem men det faktum at det ikke er et helt system. Det virker som om der køres i et noget lavere gear og manglen på alternativer til især AD serien ser jeg som et stort minus.
Men ja det er konstateret :)
Søren Nielsen

David Duchemin

nikon
Kontakt:

Indlæg af nikon » 13 nov 2017 22:13 pm

Jeg oplever nu ikke den store forskel under brug med Eneloop.

Du har dog et point i at vælge V860'eren hvis man senere vil investere i deres AD serie og desuden investerer i triggere også....så passer det hele sammen.
Til mobil brug har man jo flere muligheder med AD-serien frem for egenlige studieflash ;-)

/preben

Søren N

Indlæg af Søren N » 14 nov 2017 07:03 am

V860II, TT685 og TT350 kan alle agere master på kameraet og styre de øvrige X1 kompatible enheder i serien. De nævnte + AD180II, AD200, AD360II og AD600 har alle indbygget receiver, ældre enheder er kompatible enten via XT16 modtageren eller X1R.
Indtil videre er jeg lidt misundelig på jeres trigger men Godox er heldigvis på trapperne med en afløser for X1 triggeren med et mere overskueligt layout.
Søren Nielsen

David Duchemin

nikon
Kontakt:

Indlæg af nikon » 14 nov 2017 11:12 am

En fra klubben har 2 stk Godox Witsrto AD 180M og et FT-16S triggersæt og dette setup virker meget ligesom mine YN 568EX og YN622 trigger.
Jeg mener at FT-16S også kan styre de mindre flash som TT685 ?

Jeg bruger mine Yongnuo til småopgaver hvor det hvor det er bøvlet med 220 V og hvor jeg kan klare mig med en mindre softbox / beautydisc, ellers foretrækker mine Bowens 500Ws med pilotlys ;-)

/preben

Søren N

Indlæg af Søren N » 14 nov 2017 13:05 pm

nikon skrev:
14 nov 2017 11:12 am
En fra klubben har 2 stk Godox Witsrto AD 180M og et FT-16S triggersæt og dette setup virker meget ligesom mine YN 568EX og YN622 trigger.
Jeg mener at FT-16S også kan styre de mindre flash som TT685 ?

Jeg bruger mine Yongnuo til småopgaver hvor det hvor det er bøvlet med 220 V og hvor jeg kan klare mig med en mindre softbox / beautydisc, ellers foretrækker mine Bowens 500Ws med pilotlys ;-)

/preben
Ja det er det gamle 36 MH system, det er blevet opgraderet til 2,4 GH. Det er efterhånden svært at følge med. Beauty dish til speedlight? Interessant hvilken? Og hvordan anvender du den og softboksen?
Søren Nielsen

David Duchemin

nikon
Kontakt:

Indlæg af nikon » 14 nov 2017 20:16 pm

Enten bruger jeg en alm. beautydisc på 60 cm med Bovens-fatning og holder for speedlight....eller også en 50 cm Firefly beautydisc. Den ligner lidt en alm. octagon men foreste dug har en lille reflector indbygget. For nylig har jeg tilkøbt en lille skålformet plade som skrues ind i midterholderen og så virker den mere som en beautydisc.

http://www.alb.co.kr/eng/product/detail ... =77&idx=53

http://www.alb.co.kr/eng/product/detail ... 440&idx=53

http://www.lightingrumours.com/aurora-f ... review-917

Lille fin sag ;-)

/preben

Besvar