Online fotokursus - hvad synes i?

Løs snak om diverse emner, DOG FRABEDES POLITISKE OG RELIGIØSE DEBATOPLÆG!
Besvar
TMI87
Rang: Nyankommen

Online fotokursus - hvad synes i?

Indlæg af TMI87 » 14 nov 2017 10:58 am

Hej fotonørder,

Jeg tænker jeg er det rette sted, for at få noget feedback på det her. Om forumet er det rigtige det må i bestemme - flyt gerne mit indlæg om nødvendigt.

Jeg skriver fordi jeg netop har været med til at starte et nyt online koncept sammen med en masse dygtige undervisere. Konceptet er at tilbyde online kurser indenfor kreativitet og hobby - et slags online FOF. Du kan f.eks. lære at strikke, hækle, male, tegne, sy OG fototgrafere.

Og det er så her jeg gerne vil have jeres holdning / feedback. Se her: https://weteach.dk/fotokursus
Ville i tage på sådan et kursus, hvis i ikke allerede havde styr på kameraet og fotografi i det hele taget. Er prissætningen rigtig , og hvad synes i om præsentationen / siden som helhed?

Ville være rigtig dejligt, med noget konstruktiv feedback.

Mvh.
Thomas

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Re: Online fotokursus - hvad synes i?

Indlæg af Søren N » 14 nov 2017 13:28 pm

Næppe. Der findes så meget gratis materiale i form af artikler og videoer og selvom det hovedsageligt er på engelsk dækker (ville det dække) det mine behov.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

TMI87

Indlæg af TMI87 » 14 nov 2017 13:45 pm

Hej Søren,

Tak for din feedback. Jeg kan godt se at YouTube er et godt alternativ - men tænker stadig, at der må være nogen, som gerne vil have det på dansk, og i en sammehæng, hvor man bliver taget fra A til Z... Klassikeren med at folk gerne vil betale for convenience :P

Brugeravatar
Søren N

Indlæg af Søren N » 14 nov 2017 13:54 pm

Der findes da også videoer på dansk. Bl.a ved Adam Bindslev.
Hvis konceptet kun handler om materiale online og der ikke er en dialog, opgaver, billedkritik, mentor mm. giver det ingen mening og selv hvis der er ville jeg foretrække en real life oplevelse.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

TMI87

Indlæg af TMI87 » 14 nov 2017 14:04 pm

Hej igen,

Under hver lektion, kan man uploade sine billeder og få feedback af læren, så den dialog er det. Men udover dette handler det om at man skal følge videoerne og selv prøve de forskellige teknikker og metoder af.

Brugeravatar
Søren N

Indlæg af Søren N » 14 nov 2017 14:15 pm

Hej Thomas
Det er da forsøget værd. Der skal nok være en målgruppe.
Personligt tænker jeg bare at begyndere er mere optaget af at bruge deres penge på grej og så skaffe sig viden gratis via fora, venner og bekendte samt de mange artikler og videoer der allerede findes.
Men hvis i tror på konceptet skal i da forfølge det.
Mvh
Søren Nielsen

David Duchemin

Brugeravatar
Hasseltoft
Challenger
Kamera: Canon 5D III
Geografisk sted: København K
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Hasseltoft » 15 nov 2017 13:41 pm

Nu har jeg set de 2 gratis videoer.
Jeg synes ikke det er godt nok, i må finde en lærer der ved noget om at undervise. Det jeg har set her er uden hoved og hale, og uden nogen som helst læring. Jeg ville ikke anbefale det til nogen, selv om det var gratis.
At lave undervisnings videoer på dansk er en god ide, men kvaliteten skal være meget bedre.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Jesper

Brugeravatar
eolsen
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon EOS 5D IV

Indlæg af eolsen » 16 nov 2017 09:38 am

Din side minder meget om Kim Skovsby's side om fotograf uddannelse. Du kan kigge her og se om du kan få lidt inspiration:

https://fotografuddannelse.nu/
Med venlig hilsen
Erik

nikon
Kamera: Nikon
Kontakt:

Indlæg af nikon » 22 nov 2017 17:56 pm

Hmmm....er det ikke virksomhedspromovering ?

/preben

fundablokken
Kamera: Apple Iphone... indtil videre.
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Indlæg af fundablokken » 24 mar 2018 12:14 pm

Det er ikke samme emne, men i forhold til at konstruere, formidle og opbygge, kan du måske hente lidt ideer fra https://www.golearn.dk/ der udbyder videokurser i online markedsføring m.v.. Jeg har abonnement dertil, og er generelt tilfreds med videoerne.

Jeg er selv nybegynder i fotografering og derfor i målgruppen. Jeg vil dog gerne starte med en bog for at få det grundlæggende ind den vej, men er ikke afvisende for at tage kurser i specifikke emner. F.eks. et fotokursus i fotografering af stjernehimmelen.
Hilsen Fundablokken :P

Brugeravatar
delfs
Kontakt:

Indlæg af delfs » 09 aug 2018 21:25 pm

Feedback: Man kan overveje om det er fedest at få noget face-to-face undervisning - ude i virkeligheden. Ift. foto, grej og alt det. Men idéen lyder eller god.

Jeg så bl.a. denne på FB for noget tid siden. Det virker jo billigt for et minikursus: https://www.facebook.com/workshoppercom ... 4091851727
Kursusnet- Online kursus om marketing, video og sociale medier

Besvar