Digital bagstykke til Mamiya Rz67 pro II

Spørgsmål/debat om analoge teknikker; herunder filmrelaterede emner, mørkekammer, fremkalderteknikker mv.
Besvar
andreashedderjeg
Rang: Nyankommen
Kamera: Mamiya RZ67 Pro II

Digital bagstykke til Mamiya Rz67 pro II

Indlæg af andreashedderjeg » 15 apr 2018 20:30 pm

Hej alle sammen!
Jeg er gået i gang med at lege med mit Mamiya Rz67 pro II, og jeg vil gerne prøve at gøre den lidt digital..
Men jeg har ikke penge nok til at investere i et digitalt bagstykke, men vil gerne prøve det.

måske er der nogle der har et, som jeg gerne på prøve at lege lidt med en dag eller bare 5 min.? jeg bor ved Kolding, så hvis der er en fra området der har sådan noget udstyr, vil jeg gerne kigge forbi. hvis ikke du er fra området, høre jeg gerne fra dig også!

Ps. hvis nogle kender nogle der leger med analog fotografi i Kolding, Vejle eller Fredericia. som måske også har et mørkekammer eller er medlem af en analog fotoklub, vil jeg gerne høre mere. :)

tak for jeres tid og venlighed til at læse med! god aften!

mvh Andreas

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Re: Digital bagstykke til Mamiya Rz67 pro II

Indlæg af Søren N » 16 apr 2018 12:53 pm

Velkommen til Andreas
Ingen digitale bagstykker her og jeg er heller ikke i nærheden af Kolding men jeg skyder analogt, har mørkekammer samt fremkalde tromler + lidt andet i overskud. Vi er et par filmnørder her så sig frem med spørgsmål mm.
Problemet med de digitale bagstykker til RZ'eren er at de som regel er langt fra 6x7 formatet så der er en væsentlig anderledes oplevelse af optikker lav.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

andreashedderjeg

Indlæg af andreashedderjeg » 16 apr 2018 22:15 pm

Godaften Søren,