Bekymrende?

Løs snak om diverse emner, DOG FRABEDES POLITISKE OG RELIGIØSE DEBATOPLÆG!
Besvar
Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Bekymrende?

Indlæg af Søren N » 16 maj 2018 14:50 pm

Min Google ser sådan ud i dag :zconfd
user-birthday-5656109189693440-lawcta.gif
(142.62 KiB) Downloadet 184 gange
Grund til at være bekymret? :D
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
Ullum
Rang: Veteran
Rang: Veteran
Kamera: Nikon D7200
Geografisk sted: Fredericia

Re: Bekymrende?

Indlæg af Ullum » 17 maj 2018 21:31 pm

Google ændre tit på layoutet
Mvh

Ullum

Brugeravatar
Søren N
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 18 maj 2018 05:42 am

Ja og som regel for at markere en vigtig historisk begivenhed, det er min fødselsdag bestemt ikke og hvordan f..... har de fanget den? Fra APUG? Det er/var ellers ikke en oplysning jeg bare giver/gav ud
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
Linselus
Rang: Nyankommen
Kamera: Panasonic Lumix FZ82

Indlæg af Linselus » 18 maj 2018 22:06 pm

Man kan som regel trykke på selve logoet hvorefter den vil tge dig hen til hvorfor logoet ser ud som den gør. Jeg har dog aldrig opdaget at google havde ændret det til sådan en på min fødselsdag. MEget sjovt at se om der er noget ved det.
A person who never made a mistake never tried anything new.

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Esben Sørensen » 18 maj 2018 22:53 pm

På med sølvpapirshatten!
Edit: Facebook indsamler også oplysninger om personer der ikke er registrerede FB brugere.
Mvh. Esben

Frank R
Geografisk sted: Nær Ribe

Indlæg af Frank R » 07 jun 2018 15:41 pm

Jeg har oplevet det samme, er som sådan ikke bekymret.
Det kan ikke komme bag på nogen at Google kan fortælle bruger, hvornår vi har fødselsdag :zparty
I så fald er det højmålet af naivitet :-D
Hilsen Frank

mereteL
Kamera: Canon 5d mark iii

Indlæg af mereteL » 07 aug 2018 11:54 am

Og det kan ikke være fordi man sidder ende med en google profil et eller andet sted fra uden at vide det? Husk på eksempelvis Youtube, Chrome, Adsense osv. alle er google-produkter, hvor man på et eller andet tidspunkt nok har indtastet fødselsdato. Det kan også være så banalt som at man er oprettet som google-bruger og logget ind når meddelelsen kommer :-)
Hilsen Merete L - www.fairbanker.dk
Canon EOS 1300D / 18-55MM IS

Brugeravatar
youngman
Kamera: Nikon D810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 07 aug 2018 13:08 pm

Google kender vel kun den dato man selv har tastet ind i nogen af deres systemer - jeg kender adskillige damer, der ikke er så rynket i Google regi, som hvis jeg sidder nyder et par kopper kaffe med dem -:) hvor mange børn under 16 år i EU og 13 år mange andre steder har Facebook konto? mange :hyl:

Brugeravatar
f/1.2

Indlæg af f/1.2 » 07 aug 2018 14:37 pm

Ja bekymrende er det helt sikkert. Men det er ikke engang toppen af isbjerget. Tænk på at alt hvad du har foretaget dig på nettet er registreret. Alt hvad du har foretaget dig på din smartphone er registreret. Når du går på gaden bliver du filmet af utallige overvågningskameraer. Du er måske blevet aflyttet gennem din smartphone eller smart tv. Listen er uendelig.
Hvis man synes at der var meget overvågning i DDR, så er det det rene vand ved siden af hvad der foregår i dag. Det er virkelig skræmmende når man tænker efter. Håber ikke jeg fik ødelagt din dag :-)
Ps. Filmen Snowden af Oliver Stone gir et meget godt indblik i hvad der foregår :-( og er forøvrigt en knald god film.

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af jakobdam » 08 aug 2018 22:33 pm

Problemet er først reelt når man kobler machine learning indover. Så ekstreme mængder data som man havner med når man logger så intensivt som der gøres i dag, er decideret ubrugelig hvis det eneste man som dataforvalter har at gøre med, er simple filtre og søgealgoritmer. Det er præcist derfor at IP- og trafik logging er spild af ressourcer; så tak til den gamle regering for at tvinge vores ISP'ere til at smide penge efter det.

Men moderne machine learning algoritmer kan, med rette analysemetoder og programmering, gøre disse big data sæt anvendelige. Og så bliver det lettere skræmmende hvad der kan lade sig gøre.

Det er allerede nu muligt at danne en relativt præcis psykologisk profil på enkeltpersoner ud fra de data man har tilgængelige fra Google og sociale platforme tilsammen. Det er fordi Google data også indbefatter websites med Google AdSense reklamer (som dem vi bruger her på siden). Ønsker man at undgå at afgive forbrugsvaner, bør man altid bruge incognito faner, men selv her kan man spores på serverniveau hvis man logger ind et sted.
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

Besvar