WiFi extender

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

WiFi extender

Indlæg af JenODem » 16 maj 2018 15:14 pm

Når vi om nogle uger bevæger os ud i sommerlandet med campingvognen vil vi gerne have mulighed for at benytte det WiFi som campingpladserne tilbyder.

Det er der som regel 2 problemer med:
1 Det ligger ofte langt væk og signalet er derfor svagt.
2 Inde i campoingvognen er man skærmet af vognens metalsider.

Jeg har derfor udtænkt følgende: Jeg køber en 12 volt router som jeg kan sætte op som extender. Jeg har afprøvet det og det virker som sådan udemærket MEN der er det problem at når vi skifter campingplads skal alle enhederne sættes op til nyt netværk med kryptiske koder og nogle få gange har vi været i den situation at kun en enhed kan være på ad gangen.
Nu kan jeg så ikke lige finde en god router/extender hvor det eksterne netværk og det interne netværk kan have forskellige navne; hvis jeg kunne dette kunne jeg lave et internt netværk der altid hedder det samme og så bare sætte routeren/extenderen til at modtage campingpladsens netværk.

Har i nogle anbefalinger af en router/extender der har mulighed for forskellige navne på det modtagen netværk og det etablerede/repeatede netværk??

/JenODem

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER

Re: WiFi extender

Indlæg af phw » 16 maj 2018 19:52 pm

Det er godt nok mange år siden jeg har brugt Wifi på Campingpladsen.

Brug 4G og lav et hotspot på din mobil eller køb en 4G router

Brugeravatar
JenODem

Indlæg af JenODem » 17 maj 2018 00:43 am

Det var ikke det jeg gerne ville og derfor er dit svar ikke meget værd.

Dine råd har jeg overvejet og kasseret - specielt fordi det koster for meget i udlandet.

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af cowgirl » 17 maj 2018 08:13 am

JenODem skrev:
17 maj 2018 00:43 am
Det var ikke det jeg gerne ville og derfor er dit svar ikke meget værd.

Dine råd har jeg overvejet og kasseret - specielt fordi det koster for meget i udlandet.
Du skrev ingen steder det skulle være i udlandet, så det var da et fint svar du fik. Dækker dit abn. ikke data i Europa?
Hilsen Cowgirl
---------------------------
Cowgirl on flickr

Brugeravatar
JenODem

Indlæg af JenODem » 17 maj 2018 08:51 am

I forstår vist ikke hele ideen med at det repeatede/interne netværk altid er det samme - alle "hyttens" enheder ER sat op til netværket KUN det eksterne skal konfigureres hver gang vi skifter plads.

Om jeg har data i udlandet er jo ligegyldigt - lande uden for EU koster jo stadig en bondegaard med roaming.

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Indlæg af cowgirl » 17 maj 2018 09:40 am

JenODem skrev:
17 maj 2018 08:51 am
Om jeg har data i udlandet er jo ligegyldigt - lande uden for EU koster jo stadig en bondegaard med roaming.
Igen, du skriver ikke om hvor det skal være. Så må du forvente svar på det du skriver, ikke det du udelader.

Det er forstået hvad du spørger om, har aldrig hørt det kan lade sig gøre, så får du du en anden mulighed foreslået, på baggrund af det du skriver. Det er vel også et svar, uanset om du mener det er brugbart eller ej. Måske du skulle prøve på en pc/net-side i stedet for?
Hilsen Cowgirl
Cowgirl on flickr

Brugeravatar
JenODem

Indlæg af JenODem » 17 maj 2018 10:16 am

Hvis man ikke kan bidrage med det der spørges efter - skulle man måske holde pennen i ro. . . . . . . . .

Skovmanden69
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Pentax K20D
Kontakt:

Indlæg af Skovmanden69 » 17 maj 2018 10:50 am

Jeg kan så konstaterer at man for at kunne svare på dette spørgsmål, skal kunne gætte sig til halvdelen. Gætte sig til at den letteste og mest åbenlyse løsning ønsker man ikke at bruge.

Samtidigt er det her en foto side, hvor snakken forventes at handle om foto. Selv om nogle sikker på et eller andet tidspunkt for år siden måske har haft brug for finde på løsninger til en lignende udfordring.

Måske man skulle starte med at erkende man har stillet spørgsmålet i det forkerte forum.

Og der næst overveje om man frem over her på siden forventer at få svar på foto relevante spørgsmål. For det er tydeligt at tak for at komme med svar, ikke er noget man skal forvente.

Med foto hilsen.

Lars.

Brugeravatar
JenODem

Indlæg af JenODem » 17 maj 2018 10:57 am

Boardindex er: Computer hardware - hvis man ikke vil biddrage med noget der kan man jo holde pennen i ro.

Brugeravatar
JenODem

Indlæg af JenODem » 17 maj 2018 11:02 am

Skovmanden69 skrev:
17 maj 2018 10:50 am
Jeg kan så konstaterer at man for at kunne svare på dette spørgsmål, skal kunne gætte sig til halvdelen. Gætte sig til at den letteste og mest åbenlyse løsning ønsker man ikke at bruge.
Du kan lege gætteleg at det du har lyst til, jeg stillede et spørgamål og heller ikke du har svaret på dette du kom bare med en masse ævl om at det er en foto side - spørgsmålet er stillet i forummet for Computer Hardware og det er vel ikke helt forkert - forkert af dig at ævle løs om foto i et computer hardware forum.
Skovmanden69 skrev:
Samtidigt er det her en foto side, hvor snakken forventes at handle om foto. Selv om nogle sikker på et eller andet tidspunkt for år siden måske har haft brug for finde på løsninger til en lignende udfordring.
Fotosiden har et forum der er opdelt - måske du skulle kigge lidt på det - jeg har stillet spørgsmålet i det dertil indrettede afsnit.
Skovmanden69 skrev:
Måske man skulle starte med at erkende man har stillet spørgsmålet i det forkerte forum.
NEJ det er stillet i det rette forum - DU ævler løs i et forum hvor du åbenbart ikke har noget at biddrage med - tomme tynder bulder mest.
Skovmanden69 skrev:
Og der næst overveje om man frem over her på siden forventer at få svar på foto relevante spørgsmål. For det er tydeligt at tak for at komme med svar, ikke er noget man skal forvente.
Forummet er korrekt anvendt - spørgsmålet er rigtigt stillet kun svaret er fordummende.

Med foto hilsen.

Lars.
[/quote]
Senest rettet af JenODem 17 maj 2018 14:54 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
JenODem

Indlæg af JenODem » 17 maj 2018 11:04 am

cowgirl skrev:
17 maj 2018 09:40 am
JenODem skrev:
17 maj 2018 08:51 am
Igen, du skriver ikke om hvor det skal være. Så må du forvente svar på det du skriver, ikke det du udelader.

Det er forstået hvad du spørger om, har aldrig hørt det kan lade sig gøre, så får du du en anden mulighed foreslået, på baggrund af det du skriver. Det er vel også et svar, uanset om du mener det er brugbart eller ej. Måske du skulle prøve på en pc/net-side i stedet for?
Netgear N300 kan lave løsningen - så nu har du hørt det.

Brugeravatar
Bo Bjerre
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Indlæg af Bo Bjerre » 17 maj 2018 11:37 am

Efter at have kigget på beskrivelsen https://www.netgear.com/home/products/n ... -techspecs er jeg overbevist om at den ikke kan gøre det mellem to trådløse netværk. Desuden kan den ikke tilsluttes en ekstern antenne...
Bo //

Brugeravatar
phw

Indlæg af phw » 17 maj 2018 12:11 pm

Jeg synes jeg gav der det bedste svar ud fra dit spørgsmål, så fremover må du være mere konkret!

Og ud fra min erfaring, så er Wifi rundt om i Europa alt for langsom, da det bliver delt mellem alle enheder på pladsen, så reelt kan det ikke bruges.

Jeg har et Telmore abonnement, hvor jeg har 30 gb i DK og 10 Gb i EU.

Hvis man rejser uden for EU, så kunne man måske overveje et 3 Abonnement i ferie perioden.

Netværk rundt omkrinbg kan være så forskelligt konfigureret, så du kan ikke få noget brugbar svar. Men kig efter noget udstyr mned repeater mode. Og så skal du hver sted konf. udstyr og dine enheder.

Tilføjelse: Før vi fik EU roaming, købte jeg bare et Prepaid kort, hvor jeg kom frem. Det koster i reglen ikke meget og så kan man surfe, det man vil.

Skovmanden69
Kamera: Pentax K20D
Kontakt:

Indlæg af Skovmanden69 » 17 maj 2018 14:18 pm

JenODem skrev:
17 maj 2018 11:02 am
Skovmanden69 skrev:

Du kan lege gætteleg at det du har lyst til, jeg stillede et spørgamål og heller ikke du har svaret på dette du kom bare med en masse ævl om at det er en foto side - spørgsmålet er stillet i forummet for Computer Hardware og det er vel ikke helt forkert - forkert af dig at ævle løs om foto i et computer hardware forum.

Fotosiden har et forum der er opdelt - måske du skulle kigge lidt på det - jeg har stillet spørgsmålet i det dertil indrettede afsnit.

NEJ det er stillet i det rette forum - DU ævler løs i et forum hvor du åbenbart ikke har noget at biddrage med - tomme tynder bulder mest.

Forummet er korrekt anvendt - spørgsmålet er rigtigt stillet kun svaret er fordummende.

Med foto hilsen.

Lars.

Det er simpelthen en udvane at blande citater og ny tekst samme på en måde så man ikke kan skelne mellem hvem der skriver hvad. Det siger ret meget om dig...

Lars.

Brugeravatar
JenODem

Indlæg af JenODem » 17 maj 2018 14:54 pm

Aner ikke hvad du nu ævler om.

Besvar