Kan en opgradering betale sig?

Spørgsmål/debat om semikompakt-, kompakt-, ultrakompakt- og dSLR.kameraer.
Besvar
MadVen
Rang: Nyankommen
Kamera: Sony Alpha 6300
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Kan en opgradering betale sig?

Indlæg af MadVen » 23 nov 2018 13:25 pm

Hejsa!

Jeg har pt kameraet Sony Alpha 6300 med linsen SELP18105G 18-105 f4. Jeg har virkelig overvejet kameraet Sony Alpha 7RII. Jeg er stadig begynder se mine billeder her på instagram (https://www.instagram.com/madstorytime/). Mit sprøgsmål er om jeg skal forsætte med mit kamera som kun er 1 år gammel eller om det faktisk vil give mening for mig at skifte? :-)

Selvom jeg tror jeg kender svaret, så ser jeg frem til at høre fra jer!
Jeg arbejder ofte på hjemmesiden https://findvarmepumpe.dk/

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Re: Kan en opgradering betale sig?

Indlæg af Søren N » 23 nov 2018 14:02 pm

Hvad er du da utilfreds med ved dit nuværende? Hvad kan det ikke som du mangler?
Man kan også sige hvis du er nødt til at spørge kan det ikke betale sig.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
klander
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Sony A99
Geografisk sted: Odder

Indlæg af klander » 23 nov 2018 20:30 pm

" Jeg er stadig begynder" Det er det første jeg bider mærke i, og som Søren siger det kan nok ikke betale sig ;)
Men ja du får et bedre kamera MEN kan du udnytte det ? Du får jo ikke automatisk bedre billeder med det nye kamera, da det ofte er op til personen bag udstyret.
Sony Alpha 6300 er et rigtig godt kamera og med det rigtige optik og en person der kan udnytte det vil man få super gode billeder, så evt køb et godt objektiv "linser" fåes ved bageren :)
For til A7RII skal du alligevel ud og købe et dyrt objektiv for at udnytte dette kamera, så er det nok bedre at købe det gode glas til det kamera du har og "kender" og øve dig et par år mere og så er A7RII nok nede i den halve pris og stadigvæk ligeså god som nu....
Mvh
Kurt

Brugeravatar
Bo Bjerre
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Indlæg af Bo Bjerre » 23 nov 2018 20:33 pm

Brug mere tid til at lære kameraet at kende, og udvikle din teknik og dit billedsyn. Brug pengene til noget andet (fornuftigt??)
Bo //

Brugeravatar
Søren N
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 24 nov 2018 11:16 am

Bo Bjerre skrev:
23 nov 2018 20:33 pm
Brug mere tid til at lære kameraet at kende, og udvikle din teknik og dit billedsyn. Brug pengene til noget andet (fornuftigt??)
Bo //
Som f.eks en 12mm samyang, 16mm sigma etc :D
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
JenODem
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 26 nov 2018 13:13 pm

De billeder diu tager er rigtig fine og bestemt et kig værdigt MEN hvis du kun planlægger at vist dem online som på instagram med flere så spar pengene dit A6300 er længe godt nok til dette. Køb en rejse mere for pengene og lad os se flere billeder fra den.

MadVen
Kamera: Sony Alpha 6300
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af MadVen » 06 dec 2018 12:05 pm

Hej Alle,

Mange tak for de gode og konstruktive svar. Jeg har købt både objektiv som jeg er glad for og her til morgen et par linser ved bageren ;-)
Til Søren, jeg er som sådan ikke utilfreds med noget. Jeg er rigtig glad for kameraet, men flere har stilt spørgsmåltegn til hvorfor jeg ikke gik med A7RII. Det giver for mig også meget bedre mening at lære kameraet, teknikker og billedesyn bedre. Det vil jeg fokusere på fremadrettet. Planen er at gøre brug af mine billeder i print i fremtiden. Tak for det. Som Sørens citat siger "If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is."
-David Duchemin

Jeg siger mange tak og hav en rigtig god dag!
Jeg arbejder ofte på hjemmesiden https://findvarmepumpe.dk/

Besvar