Kamera-rep.

Spørgsmål/debat om semikompakt-, kompakt-, ultrakompakt- og dSLR.kameraer.
Besvar
Boeniz
Rang: Lærling
Kamera: Intet endnu ;-)

Kamera-rep.

Indlæg af Boeniz » 14 maj 2019 18:11 pm

Hej folkens.

Jeg syntes, jeg har lidt problemer med mit Canon EOS 700 D. Jeg bruger mest det kit-objektiv, som fulgte med i købet (18-55). På det seneste syntes jeg, det er begyndt at kludre med lyset. Når jeg tager billeder med auto eller "P" (det er dem jeg oftest benytter), bliver billederne for mørke. Jeg har forsøgt at resette alle indstillinger til fabriksindstillinger, men lige lidt har det hjulpet. Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej?

Jeg er indstillet på at indsende kameraet til rep. hos DFA Service, da det også et par gange har beklaget sig over forbindelsen mellem kamera og objektiv (kan ikke lige huske den nøjagtige fejlmeddelelse). Så plejer jeg lige at rense de der kobber-dimser lidt, og det virker igen i et stykke tid. Med fejlmeldingen kommer selvfølgelig altid lige, når det perfekte motiv er der :lol: Kameraet og objektivet har været med på en del rejser, så en rensning ville sikkert være på sin plads. Men min største bekymring er altså de mørke billeder. Kan det fixes eller er det tid at investere i nyt?

Brugeravatar
perthorup
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Olympus OMD & Pen
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Kamera-rep.

Indlæg af perthorup » 14 maj 2019 18:38 pm

Prøv at checke om ikke det er objektivets blænde der er defekt. Hvis det er det kan du forholds billigt købe et nyt på DBA / Gul&Gratis. Prøv evt. med et andet objektiv, har du ikke et andet så prøv om ikke du kan låne et - måske hos en her på siden der bor nær dig.

MVH/Per

Boeniz

Indlæg af Boeniz » 15 maj 2019 18:11 pm

Hej Per.

Tak for svar. Jeg vil se, om jeg kan låne mig frem til noget👍

Ved nogen, om DFA vil kunne afgøre, om det er mit kamera eller objektiv, den er gal med (det er naturligvis ikke fotografens skyld😂😂😂)

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af nikon » 15 maj 2019 23:13 pm

Du skal nok regne med at betale timeløn for checket…...og også for samling af udstyr igen hvis det har været skilt ad og du ikke vil have det repareret......det kan sikkert nemt blive en tusse eller mere i alt ?

http://dfaservice.dk/priser.html

Det billigste er helt klar Per's ide med at låne et andet objektiv og prøve med.....brændvidde er som sådan underordnet.

/preben

Boeniz

Indlæg af Boeniz » 16 maj 2019 07:33 am

Tak for svaret. Jeg har lånt et objektiv mere, så nu har jeg lidt at sammenligne med :-)

Besvar