bryllupbillede

Spørgsmål/debat om blændeåbning, lukkertid, ISO, hvidbalance, kamera sensorer og andre teknisk relaterede emner.
Besvar
Sussi328
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon 6d mark ii

bryllupbillede

Indlæg af Sussi328 » 15 jul 2019 10:16 am

Hej jeg er blevet spurgt om jeg ville tage billeder til et bryllup ( parret ønsker bare nogle enkelte billeder ude i naturen). Brudeparret ved godt at jeg er først lige har kastet mig ud i at tage billeder og gør det primært kun af børn i studie.

Derudover er jeg ikke så langt i min objektivsamling og ligger derfor kun inde med følgende to objektiver til min Canon 6d mark ii:

Canon 1:1.8 85 mm
Sigma 1.1.4 50 mm

Hvilket objektiv skal jeg bruge og kan det lade sig gøre med en af disse ?

derudover er jeg heller ikke så skarp i gruppebilleder - hvor lægger jeg fokuspunktet henne i et gruppebillede ?

Brugeravatar
mokkakongen
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: bryllupbillede

Indlæg af mokkakongen » 15 jul 2019 13:50 pm

Hej Sussi

Du kan sagtens bruge begge objektiver, det skal du ikke være så bekymret for. De er begge gode til portrætter.
Vær opmærksom på, at tage billederne i RAW, så du har store filer til efterfølgende redigering.
Læg fokus på bruden og sørg for at tage billederne mellem f5 - 8, så du har alle i fokus med en lukketid, der passer, så det ikke bliver sløret.
Du kan også tage nogen af billederne fra f2, hvis du vil slører baggrunden, men vær OBS på, at brud og gommen stadig skal være i fokus.
Tag evt. en del prøvebilleder i din have inden, så du er lidt mere tryg inden du skal tage billederne.

Vigtigst af alt.. Sørg for at brudens kjole ikke brænder helt ud.. Man skal kunne se detaljerne :-)

Besvar