Artikel om vores sejltur

Løs snak om diverse emner, DOG FRABEDES POLITISKE OG RELIGIØSE DEBATOPLÆG!
Besvar
Brugeravatar
Esben Sørensen
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Artikel om vores sejltur

Indlæg af Esben Sørensen » 26 jul 2019 15:10 pm

Hejsa,
Håber det er i orden jeg deler her, ellers må mit opslag fjernes. :)
Som flere nok ved er jeg, og min familie, ude på en lille sejltur. I den forbindelse har minbaad.dk skrevet en lille artikel om os. Jeg tænkte det måske kunne inspirere.
Jeg har leveret lidt billeder, som ses i toppen af siden. Af en eller anden grund kalder de mig for "Kristensen", hvilket naturligvis er en fejl. :D

https://minbaad.dk/nyhed/archive/2019/0 ... t-dane-28/

Mvh. Esben

Brugeravatar
Bo Bjerre
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Re: Artikel om vores sejltur

Indlæg af Bo Bjerre » 26 jul 2019 17:54 pm

Nej, det skal ikke slettes. Der er jo ikke noget kommercielt i det. Bare positiv læsning og godt humør. Og du sender jo regelmæssigt gode billeder hjem.
Fortsat god tur Hr. "Kristensen" ;-) (det rigtige navn er redaktionen bekendt)...
Bo //

Brugeravatar
youngman
Kamera: Nikon D850/810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 26 jul 2019 23:26 pm

Jeg indrømmer, at jeg sejler med jer😊 Hvem der bare havde turdet det for 40 aar siden. Eneste destination jeg nok ville have sprunget over er Guyana, hvor jeg via mit tidligere arbejde har erfaring med et meget voldeligt overfald i Georgetown - kysten deroppe er nok same same - men som heldigvis endte uden dødsfald, men det var tæt på. Nej jeg var ikke med, men arbejdede for rederiet.

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus og Canon
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Indlæg af cowgirl » 27 jul 2019 15:04 pm

:goodpost:
Spændende. :gogo: Jeg ville ikke selv kunne holde ud at leve så tæt sammen med andre i så lang tid, men at komme ud og se sig omkring uden irriterende lufthavne, og børnene får jo en oplevelse for livet . . . måske det er dem vi ser i TV om tyve år "mod nye kyster" :cheers:

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 27 jul 2019 17:46 pm

Cowgirl, chip-chip er godt nok lidt mindre end både Nordkaperen og Havana, men ja, hvorfor ikke få et tv-hold med ombord. :wink:

Erik, ja, man skal være forsigtig. Ikke mindst fordi internettet har gjort det meget synligt hvor rige vi er i vores del i verden ift. så mange andre steder. På nettet findes der sites, hvor folk rapporterer hvis de er blevet overfaldet eller har oplevet andre ubehageligheder, og der følger vi flittigt med. Kourou, hvor vi har ligget, skulle være sikker for sejlere, på trods af arbejdsløsheden og kriminaliteten høj, men naturligvis holder vi lav profil og bærer eksempelvis ikke det store kamera synligt, når vi bevæger os rundt i gaderne.

Her et par billeder mere, som jeg tog forleden imens jeg lavede burgere i bådens cockpit.
19-07-23_21-03_DSC_7707.jpg
På flodens ankerplads har sejlerne deres eget lille fællesskab. Man lærer hurtigt de andre at kende og holder øje med hinanden.
19-07-23_21-32_DSC_7711.jpg
Til venstre på komfuret står vores omnia ovn, som er beregnet til at stille over gasblus. Pga. den lille plads, har vi fravalgt en "rigtig" ovn.

Mvh. Esben

Besvar