Hjælp med pris for udstyr til juletøj billeder

for Gør-det-selv-guider - til eks. studierelevant udstyr.
Besvar
Thomas84
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon Powershot G7 X Mark II

Hjælp med pris for udstyr til juletøj billeder

Indlæg af Thomas84 » 01 aug 2019 00:16 am

Hej alle

Jeg ved ikke om jeg skriver under den rigtige kategori, men håber at I kan hjælpe.

Har startet en ny juleshop, julemands-kostumer.dk med salg af juletøj som julesweater (juletrøjer), julemandskostume, julekjoler, nissehuer og andet juleoutfits. Er gået igang med at købe tøj til shoppen, og har netop fået nogle jule leggings med posten. Senere får jeg også juleskjorter og julestrømper, men tænker ikke produkterne har den store betydning ift valg og nødvendigheden af udstyr? Jeg skal selv tage produktbilleder og har ikke den store forstand på det - som nyopstartet prøver jeg at holde det så billigt som muligt.

Mit spørgsmål lyder på hvilket udstyr jeg skal bruge for at tage flotte/professionelle billeder og hvad er cirka prisen?
Måske et dumt spørgsmål men kan jeg nøjes med et mobilkamera samsung galaxy s8?

På forhånd tak:-)

Brugeravatar
niels.hr.hansen
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon D7200
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Hjælp med pris for udstyr til juletøj billeder

Indlæg af niels.hr.hansen » 01 aug 2019 11:37 am

Du har først og fremmest brug for et kamera hvor du kan styre alle parametre at optagelsen, så at bruge en mobil telefon er næppe vejen frem.
Kameraet er ikke det vigtigste, et entrykamera med et par gode primes fx 35 og 85 mm f/1.8 vil hjælpe dig langt. Du skal også regne med at investere i nogle lamper og baggrunde. Vil også anbefale en tripod.
Husk så, at udstyret kun leverer en lille del af fotoet, langt størsteparten (>99%) er betjeningen og forberedelse af optagelserne.

Thomas84
Kamera: Canon Powershot G7 X Mark II

Indlæg af Thomas84 » 01 aug 2019 15:45 pm

Jeg havde nok håbet på at kunne nøjes, men da julemands-kostumer.dk blev stiftet, tænkte jeg ikke over alle detaljer. Jeg er glad for dit svar Niels og må nok regne med at skulle på indkøb (endnu engang)

peterlarsen2000
Kamera: canon eos 700d
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af peterlarsen2000 » 25 sep 2019 09:54 am

Jeg har rigtig god erfaring med at tage produktbilleder kvag mit job hos https://www.smarterlife.dk. Vores udstyr består af 3 lamper, en lightbox, nogle forskellige baggrunde, en tripod og naturligvis et spejlreflekskamera som i dette tilfælde er et Canon Eos 700d. Jeg tror vores setup har kostet i omegnen af 25k. Jeg håber at vores setup kan give lidt inspiration til et setup der kaster nogle gode produkbilleder af sig.
Mvh. Peter

Besvar