Dias-scanner Plustek OpticFilm og windows10 ??

Spørgsmål/debat om ekstraudstyr, eks. objektiver, hukommelseskort, blitz, filtre og reflektorskærme.
Besvar
Brugeravatar
Vonox
Rang: Nyankommen
Kamera: Nikon Coolpix S600

Dias-scanner Plustek OpticFilm og windows10 ??

Indlæg af Vonox » 26 aug 2019 19:07 pm

Hej
Jeg er endelig, efter laang tids søgning, faldet over en dias-scanner som jeg tror kan lave et ordentligt stykke arbejde, for én som bare er amatør som jeg :)
Det er en "Plustek OpticFilm 8200i SE".
Så kommer der lige en spand koldt vand, for i specifikationerne fungerer den op til windows 7, og det er også dét svar jeg får fra en forhandler. Men kan det nu osse helt passe - megen software fra win7 kører jo fint på win10, og der er flere butikker som sælger scanneren!
Prisen er oppe i et par tusinde, så jeg vil nødig bare tage chancen, - man binder sig jo til til den medfølgende "SilverFast software" cd-key når man tester...
Kort: Er der erfaring for at Plustek OpticFilm 8200i SE kan køre på en windows 10 maskine ?

Brugeravatar
Bo Bjerre
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Re: Dias-scanner Plustek OpticFilm og windows10 ??

Indlæg af Bo Bjerre » 26 aug 2019 19:33 pm

https://plustek.com/oeu/products/film-a ... -8200i-se/ tryk på specifications. windos 7/8/10 omtales, så det må man vel gå ud fra ??
under punktet downloads er der i det mindste driver til W/10-64...
Jeg har ingen erfaring med den scanner. Jeg har en gammel Nikon CoolScan 9000-ED, som kræver lidt sort magi at få til at køre under W/10 -men det lykkedes,

Bo //

Brugeravatar
Vonox
Kamera: Nikon Coolpix S600

Re: Dias-scanner Plustek OpticFilm og windows10 ??

Indlæg af Vonox » 26 aug 2019 20:32 pm

Hmm.. ja, jeg hælder også mest til at tage chancen - jeg blev bare ret meget i tvivl, da butikken i et support-svar ligefrem frarådede købet :|
Tak for svar

Besvar