Nyt kamera - hvilket?

Spørgsmål/debat om semikompakt-, kompakt-, ultrakompakt- og dSLR.kameraer.
Besvar
Skipper88
Rang: Nyankommen

Nyt kamera - hvilket?

Indlæg af Skipper88 » 03 sep 2019 11:26 am

Hej...
(Intro kan skippes, hvis man ikke orker at læse;) )
Sjovt at være tilbage her på fotostart. Det var jeg nemlig tilbage i 2007, hvor jeg fik mit første dslr og denne side har faktisk været en vigtig brik i min udvikling som fotograf. Til trods for, at jeg ikke har nogen uddannelse i fotografi har nu flere års erfaring med arkitekttur-, event-, kunst- og bryllup/portrætsfotografi og har netop fået en spændende opgave i Sydkorea, hvor jeg både skal fotografere og filme. Mit nuværende kamera er slidt og jeg har penge til at opgradere til en bedre model. Jeg har nu Canon, men tænker at skifte til Nikon, da jeg har hørt det er bedre til at filme og at man kan bruge gamle objektiver til analogkameraer. Spørgsmålet er nu hvilket Nikon jeg skal købe og om det overhovedet giver mening at skifte til dette mærke.

Jeg vil gerne have et semi-professionelt kamerahus, vidvinkel og et allround-objektiv. Evt også makro på et tidspunkt. Jeg har et budget på 10-20.000 kr ca. Og køber gerne brugt. Håber nogle kan hjælpe. Hvis det var Canon havde jeg tænkt 5d eller 6d. Men hvilke Nikonkameraer svarer til dette?

På forhånd tak :cheers:

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Nyt kamera - hvilket?

Indlæg af nikon » 03 sep 2019 15:20 pm

Det må vel nærmest være D750, D800, D810 eller D850.

Sidstnævnte er dyrest og nogle af de andre modeller kan kun fåes brugt....så D750 til knap 10.000 kr kunne måske være et godt udgangspunkt.....og så er der også noget tilbage til objektiver.

https://www.dpreview.com/reviews/nikon-d750

/preben

Brugeravatar
Søren N
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 04 sep 2019 08:08 am

Hmm jeg fristes mere til at sige Sony eller Fuji afhængig af krav til sensorstørrelse. A7III er nok det PT bedste "Allround" kamera generelt og X-T3 Det bedste Apsc kamera samt hvis man er en smule mere sports- og dyre fotointeresseret også. Er fokus overvejende på disse to skal man nok kigge D500 men deet er vist OT. Eneste minus er hvis du SKAL have Tilt-shift så er det Nikon og Canon........eller en adapter :P
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

juhl360
Kamera: Canon 500D

Indlæg af juhl360 » 04 sep 2019 12:31 pm

Du skal da have det jeg har til salg
https://www.fotostart.dk/index.php?p=400&v=20&ksb=30435
Så er der også penge til ekstra tilbehør :-)

//Juhl

Brugeravatar
Søren N
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 04 sep 2019 17:19 pm

juhl360 skrev:
04 sep 2019 12:31 pm
Du skal da have det jeg har til salg
https://www.fotostart.dk/index.php?p=400&v=20&ksb=30435
Så er der også penge til ekstra tilbehør :-)

//Juhl
Dårlig stil!!!
Det er vist mere dine egne interesser end Skippers du her tilgodeser.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Besvar